Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ingeschreven voor 10k Linkeroevert op zondag 28 november. Geen info over het parcours dus geen idee of het een snel parcours is.
Ik zag inderdaad een foto op de website van lopers in het zand, maar ik was niet zeker of dit ook deel zou uitmaken van de 10km of enkel van de HM en M. Ok, ik zal deze dan gewoon lopen voor de fun. Sub 37 zal er sowieso niet in zitten zonder specifieke training en een maand na de marathon.
.Ik heb toch precies een enorme evolutie doorgemaakt.
Helpt ook tegen mijn (steeds wederkerende) shinsplints samen met mijn Stoxx sokken. En foam rollen is ook écht wel een gigantische aanrader voor mensen die daar vaak last van hebben om te proberen.
Ik houd meestal 20-30 seconden aan op de pijnlijke plek en voel echt een enorme verlichting van de pijn.
Hoeveel keer per week doe je het foamen? Meteen na het lopen ook?
Ik heb er ook wel last van door een combinatie van factoren (gewicht, conditie die veel beter is dan het lijf aankan, korte kuitspieren). Ik heb een foam roller balletje en een echte rol maar die rol is echt zeer ruw en zeker voor de zijkant van de kuiten niet echt ideaal denk ik. Dus ga wellicht eentje kopen die wat minder reliëf heeft.
Heb ook een paar compressiekousen maar ga compressiesleeves bestellen in een maatje kleiner want mijn schoenmaat (47.5) en kuiten (circa 40-41cm) komen niet echt overeen waardoor er volgens mij niet genoeg druk op de kousen zit. Gaan bovendien ook een pak langer meegaan zoals iemand hier al zei onlangs.
Ik doe dat direct na 't lopen en dan 's avonds nog es en de dag erna.
De roller van de gym (tunturi) vind ik wel beter dan die ik thuis heb.
Heb ook echt goeie resultaten direct met die foam roll na 't lopen.
Dat staat bij mij nu eigenlijk op nr 1 tegen shin splints. En ik sukkel daar al lang mee en vanalles al geprobeerd.
Nummer 1 reden voor ontsteking van het scheenbeenvlies is overtraining.@kay-gell Heb nog wat zitten lezen en oa op reddit paar mensen hierbij zien zweren:
Klopt idd wat die gast ook zegt mbt de positie van de voet en hoe ik loop (voet die naar binnen draait). Toch eens proberen.

Nummer 1 reden voor ontsteking van het scheenbeenvlies is overtraining.
Dus te veel willen doen op te korte tijd. Daarna komen techniek en strakheid van de kuitspier.
Als je natuurlijk en te snel gaat, en strakke kuitspieren hebt en uw techniek is niet goed dan is het snel gebeurt natuurlijk![]()
Om niet te zeggen heel moeilijk.Inderdaad, het is vaak een combinatie van factoren.
Maar eens ge 't hebt is het echt miserie om van af te geraken.
Status update:
Ik kan niet anders dan tevreden zijn met waar ik nu sta. De conditie is nog nooit zo goed geweest. Net terug van een duurloopje van 1u10 in Z2 aan 4:24/km. Bij mijn eerste test op de club 1.5 maand geleden liep ik 3:13 op de 1K. Tegenwoordig doe ik mijn 1K intervallen aan 3:17. Ik had nooit verwacht dat ik zo een grote sprongen zou maken op zo een korte tijd.
Volgende week de eerste echte test met de 10K op Dwars door Hasselt. Doeltijd: tussen de 35 en 37.
Morgen staat wel een 12km obstacle run op de planning. Maar veel zin heb ik er niet in bij zo'n weersomstandigheden... Hopelijk krijg ik mijnen motor warm en kom ik niet onderkoelt aan de finishIngeschreven voor 10k Linkeroevert op zondag 28 november. Geen info over het parcours dus geen idee of het een snel parcours is.
Als je wil loop ik mee als pacer voor jou om die 50min te halen. Stuur gerust een pm als je interesse hebtGa me ook inschrijven, dichtbij huis en komt mooi uit met m'n schema voor de 10K in 50min.