Algemene Loopthread

Ik heb ook die Fenix 6x pro en heb daar werkelijk nog geen seconde spijt van gehad -> zeker en vast een dure horloge, maar ik loop nu veel vaker op volledig onbekend terrein -> gewoon gpx downloaded en hop, weg zijn we!

Ook voor het wandelen met familie super praktisch -> weekendje Ardennen? ik zou wel een gpx voor een mooie wandeling en je moet geen schrik hebben dat je je weg kwijt geraakt.

Verder is snel gps signaal en lange batterijduur ook zeer handig. Ik heb een 5-tal bandjes, gaande van zwart, gekleurd, wit tot zelfs eentje in leder, dus ik kan de horloge voor om het even welke gelegenheid dragen :cool:

Helemaal mee eens, ik draag mijn Fenix ook constant, zowel vrije tijd als bij klanten bijvoorbeeld. Echter is het als puur loop horloge echt wel overkill.

De laatste voorbereidingen voor zaterdag zijn ondertussen getroffen. We starten met 3 maten met als doel zolang mogelijk samen te lopen. 1 van de 3 heeft een huisje gehuurd op 2km van de start/finish om er met zijn gezin een weekendje van te maken. Ik ga met de andere (die 1 van mijn vaste looppartners is) een tent in de tuin zetten om daar wat te slapen rusten. We starten op 4u12 en doorgaans slaap ik voor een grote wedstrijd toch amper, maar handig is het wel. Na de finish zijn we ook snel terug daar om wat te rusten.

Materiaal en dergelijke is uiteraard allemaal al gekozen en veelvuldig getest dus dat mag geen issue zijn.

Morgen ga ik nog wat loslopen en voor de rest doe ik niets meer. Dan is het enkel nog rusten.

Hoe lang zoek je er over te doen @Karry98 ?

Heel moeilijk om op te antwoorden. Het is op papier echt wel een loodzwaar parcours (165km met +/- 6700hm), ik verwacht eerlijk gezegd nog wel dat de hoogtemeters iets lager gaan uitvallen, maar het zullen dus sowieso een pak meer hoogtemeters zijn dan de Great Escape. Ik verwacht wel dat het minder technisch zal zijn dan daar.

Op de GE heb ik 6,5u “verloren” op de bevoorradingen, daar verwacht ik toch al 3u te kunnen winnen.

Ik schat dat ik er rond de 28u à 30u over zal doen, maar het is goed mogelijk dat ik zondag vaststel dat ik er compleet naast zat.

Om een idee te geven: De cutoff is 40u tegenover 36u op de Great Escape.

Heel laat in de wedstrijd zitten er ook nog een paar brute klimmen in. Voor diegenen die het kennen: De vertical track/killing Hill van Coo (van de voet van de waterval tot aan de parapente plek) valt hier na 130km...

Het belangrijkste is echter nog gewoon dat je een 100mijl echt niet kan vergelijken met 100km, dat zijn gewoon andere werelden. Als ik op een 100km een slechte dag heb, dan doe ik er pakweg 1 à 2u langer over (zie Cisterciens een paar weken geleden). Op een 100mijl kan er zoveel misgaan dat je letterlijk uren kan verliezen met een dip. Dat is ook wel het mooie daaraan.

Laatst bewerkt:
Praktich vraagje, wat steek je in je drop bag?

Ik dacht aan eten, reserve kledij, lampje en batterij, tape voor de voeten en Voetenzalf.

Of is er iets dat ik vergeet?

Het feit dat de cutt-off op 40 uur ligt zegt genoeg over de zwaarte van dat parcour. :eek:

Veertig uur komt neer op een pace van 15min/km wat natuurlijk supertraag lijkt als je het vergelijkt met een standaard marathon of iets dergelijks.

Praktich vraagje, wat steek je in je drop bag?

Ik dacht aan eten, reserve kledij, lampje en batterij, tape voor de voeten en Voetenzalf.

Of is er iets dat ik vergeet?

Een paar nieuwe benen.

Dat is het zo ongeveer ja, het hangt er ook wat vanaf wanneer je denkt uw dropbag te bereiken. Wij hebben er bvb 3 en ik steek niet in elke drop bag hetzelfde.

Steek er zeker ook een reserve flask in voor uw pack als je dat hebt, die dingen durven al eens kapot te gaan tijdens ultra’s. Als je een tweede paar schoenen hebt, steek je dat daar best ook in, you never know...

Ik wissel enkel van shirt en doe voor de nacht sowieso een extra laagje aan, maar voor de rest haal ik daar behalve eten en een batterij voor mijn lamp niet al te veel uit.

Krijg me niet gemotiveerd om te starten in de regen. Eens met een regenjas gelopen, wat op zich wel gaat maar superheet is, doch afremmend en niet echt comfortabel.

Is het halverwege, dan vind ik het niet erg tenzij het koud is want zo toch eens serieus onderkoeld geweest...

Ik schat dat ik er rond de 28u à 30u over zal doen, maar het is goed mogelijk dat ik zondag vaststel dat ik er compleet naast zat.

😐 de ene pagina wordt er hier advies gevraagd over “lopen tot ik niet meer kan in de context van 5km”, en de andere pagina over 30uur, maar het komt niet op een uurtje. 😅 Das nu eens van het ene uiterste naar ‘t ander he.

Ik las hier iets over trainingsbelasting van Garmin. Zijn jullie daar eigenlijk tevreden over? Ikzelf heb een Polar horloge en Garmin fietsgps. En persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan Polar flow hoor.
Die cardio belasting, handige weekoverzichtjes, running index, ... zijn toch allemaal zaken wat ik goed opvolg. Terwijl ik maar mijn weg niet vind in Garmin connect. Ik heb zo de indruk dat Garmin hier toch een stuk achterkomt, en doet me toch twijfelen om ooit de overstap te maken naar een fenix wanneer mijn Polar kapot is.

Veertig uur komt neer op een pace van 15min/km wat natuurlijk supertraag lijkt als je het vergelijkt met een standaard marathon of iets dergelijks.
Probleem is gewoon na een tijdje geraak je niet meer vooruit. Zie naar Karry zijn verhaal, 6h in totaal op bevoorradingen gestaan.

Nu lijkt dat veel meer als ge daar zelf staat volledig kapot gaat de tijd idd snel voorbij!

heb me ingeschreven om een eerste virtuele wedstrijd te doen. mijn eerste keer de 10km doen, in eigen dorp.
het doel is om niet laatste te worden. Als ik kijk naar vorige uitslagen moet dat doel haalbaar zijn als ik rond de 55min. kan eindigen.

Het is heel moeilijk om te omschrijven wat een 100mijl met uw lichaam en geest doet als middle of the pack loper.

Het heeft ook amper nog iets te maken met lopen, je moet gewoon voldoende calorieën binnen blijven krijgen om überhaupt vooruit te geraken, laat staan aan een deftig tempo.

Op een 100km is het moeilijk om dat breekpunt te bereiken omdat je gewoon nog niet met dat slaaptekort zit.

En laten we wel wezen, na 100km is dat echt niet meer plezant en wordt het dus een mentale strijd.

Probleem is gewoon na een tijdje geraak je niet meer vooruit. Zie naar Karry zijn verhaal, 6h in totaal op bevoorradingen gestaan.

Nu lijkt dat veel meer als ge daar zelf staat volledig kapot gaat de tijd idd snel voorbij!

Ik kijk uit naar jullie verslag!

Ik las hier iets over trainingsbelasting van Garmin. Zijn jullie daar eigenlijk tevreden over? Ikzelf heb een Polar horloge en Garmin fietsgps. En persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan Polar flow hoor.
Die cardio belasting, handige weekoverzichtjes, running index, ... zijn toch allemaal zaken wat ik goed opvolg. Terwijl ik maar mijn weg niet vind in Garmin connect. Ik heb zo de indruk dat Garmin hier toch een stuk achterkomt, en doet me toch twijfelen om ooit de overstap te maken naar een fenix wanneer mijn Polar kapot is.
Ik vind de garmin connect app enorm outdated naar hedendaagse standaarden. Zou allemaal veel vlotter, vloeiender en gebruiksvriendelijker mogen zijn. Het enige waarvoor ik garmin connect gebruik is het syncen van mijn workouts naar strava, stryd en trainingspeaks. De analyse van mijn data doe ik in Stryd powercenter.

Ik kijk wel eens naar die trainingbelasting maar echt optimaal is het niet. Loopjes tellen bvb voor minder mee dan fietstochten. Van een fietstocht herstel ik ook sneller dan van een looptocht terwijl garmin anders beweert.

Voordat ik het vergeet in de drukte van de laatste voorbereidingen, hier is de link om de 100mijl wedstrijd dit weekend te volgen: http://gtlc160.legendstracking.com/

Mijn borstnummer is 59 voor diegenen die een middle of the pack loper willen volgen. Ik start op zaterdag om 4u12. Het deelnemersveld is echt krankzinnig goed, het aantal toppers is gewoon niet bij te houden.

De gpx is ondertussen ook geladen, Garmin houdt het op 162km, toch 3km minder dan oorspronkelijk aangegeven 😁.

Voordat ik het vergeet in de drukte van de laatste voorbereidingen, hier is de link om de 100mijl wedstrijd dit weekend te volgen: http://gtlc160.legendstracking.com/

Mijn borstnummer is 59 voor diegenen die een middle of the pack loper willen volgen. Ik start op zaterdag om 4u12. Het deelnemersveld is echt krankzinnig goed, het aantal toppers is gewoon niet bij te houden.

De gpx is ondertussen ook geladen, Garmin houdt het op 162km, toch 3km minder dan oorspronkelijk aangegeven 😁.
Succes man! En bij uitbreiding iedereen die deelneemt aan de GTLC. Ik heb uiteindelijk besloten om niet deel te nemen.

Benieuwd naar de verhalen achteraf, Karry. Zo een 160k levert altijd wel wat verhalen op 😃

Succes man! En bij uitbreiding iedereen die deelneemt aan de GTLC. Ik heb uiteindelijk besloten om niet deel te nemen.

Benieuwd naar de verhalen achteraf, Karry. Zo een 160k levert altijd wel wat verhalen op 😃

Thx man! Verhalen zullen er inderdaad wel zijn...

Ondertussen hebben we sinds enkele dagen ook van UTMB de definitieve bevestiging gekregen dat ze hun wedstrijden mogen organiseren. Dat wil dus zeggen dat ik na GT160 kan uitkijken naar mijn eerste ultra in het hooggebergte, namelijk de TDS (145km met 9000hm).

De focus ligt nu volledig op de GTLC, maar dat wil zeggen dat ik na een rustperiode vol de focus moet leggen op de TDS eind augustus.

Het deelnemersveld is echt krankzinnig goed, het aantal toppers is gewoon niet bij te houden.

Ik zou wel verwachten dat zo'n wedstrijd meer internationale deelnemers lokt maar daar zit COVID waarschijnlijk voor iets tussen.

Heeft er trouwens iemand suggesties voor wat hoogtemeters te maken in het Waasland? Hier is alles zo plat dat ik op 20km ocharme 28 meters gemaakt had.

Ik zou wel verwachten dat zo'n wedstrijd meer internationale deelnemers lokt maar daar zit COVID waarschijnlijk voor iets tussen.

Heeft er trouwens iemand suggesties voor wat hoogtemeters te maken in het Waasland? Hier is alles zo plat dat ik op 20km ocharme 28 meters gemaakt had.

Geen idee hoe het de vorige edities was, maar Corona zal er zeker voor veel tussen zitten.

Het is toch de enige ultra in België met 6 ITRA punten en de enige wedstrijd die telt als Western States qualifier.

Terug
Bovenaan