algemene discussie | Xbox

Weet iemand of je tegelijk kan spelen op je XSX met Gamepass account (Ultimate) en dan bijvoorbeeld op een Mac pc met XCloud gaming?
Ik zou mijn neefje op die manier willen mee laten 'profiteren' van mijn

Ik heb weinig ervaring met die Xcloud gaming. Moet je daar voor inloggen? Want anders gaat hij volgens mij je steeds uitloggen op de XSX. Met 2 verschillende accounts kan je de gamepass wel ‘delen’.

Iemand die een oplossing weet voor het regelmatig signaal verlies van HDMI?

Oplossing momenteel is om even mijn HDMI uit te trekken en terug in de te steken.

Is vooral bij het overschakelen van game naar dashboard en andersom.
Mss iets te maken met instellingen?

GRts

Oplossing momenteel is om even mijn HDMI uit te trekken en terug in de te steken.

GRts
Al een andere HDMI-kabel getest? Andere poort op de TV getest?

Al een andere HDMI-kabel getest? Andere poort op de TV getest?
Ja al verschillende kabels gebruikt, vermoedelijk een instelling in combinatie met mijn TV?
Is wel de nieuwe LG Oled tv dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Het is ook niet altijd en van zodra HDMI even in en uit te steken is het die sessie verholpen tot ik de xbox terug opstart.

GRts
Wat @0105676 zegt. Probeer is een andere kabel, vervolgens andere poort de tv.
Heeft je Xbox het altijd gehad of is het iets recent? Steekt er nog iets tussen al een receiver voor surround? Probeer die er is tussenuit te halen.
Heb je eventueel een computer scherm met HDMI-in, dan kan je daar ook nog is op proberen.

Ik heb weinig ervaring met die Xcloud gaming. Moet je daar voor inloggen? Want anders gaat hij volgens mij je steeds uitloggen op de XSX. Met 2 verschillende accounts kan je de gamepass wel ‘delen’.
Hoe doe je dat? Ik en mijn zoon hebben nu beide een gamepass abbo. Dus kunnen we 1 delen met 2 accounts?

Hoe doe je dat? Ik en mijn zoon hebben nu beide een gamepass abbo. Dus kunnen we 1 delen met 2 accounts?

Dat gaat alleen werken voor PC of XBox, niet voor Cloud. Op XBox is het gelijkaardig als op PlayStation dacht ik : je kan een XBox primary maken (ken de exacte term niet), waarna iedereen op die XBox ook van je Gamepass gebruik kan maken. Op een niet-primary kan alleen jij er gebruik van maken.
Op PC is het iets vreemder. Daar moet je in Windows (onder eender welk Windows account) op de Microsoft Store inloggen met het account dat Gamepass heeft en zo dan het spel downloaden/installeren en dan kan dat Windows account ook gewoon het spel spelen. Op die manier al wat games samengespeeld met mijn zoon, elk op de eigen PC.

GRts
Ik heb dat in het begin met mijn nieuwe LG qned gehad.. zwart beeld bij momenten geen signaal.
Nu is het sinds een paar maanden gewoon verdwenen,gêne last meer van gehad.
Wel een nieuwe update vd tv gehad ,was een bekend probleem bij LG als ge dat op Google opzocht.

Aan de gamepass kenners hier.
Ik heb een gaming laptop besteld en vroeg me af of ik ook games kan sharen tussen verschillende profielen zoals op de Xbox. Dus op de Xbox heb ik 3 jaar Ultimate op mijn zoontje zijn profiel. Met als gevolg dat iedereen op die console die games kan spelen (ik, dochtertje,...) Gaat ditzelfde ook op een pc?

Aan de gamepass kenners hier.
Ik heb een gaming laptop besteld en vroeg me af of ik ook games kan sharen tussen verschillende profielen zoals op de Xbox. Dus op de Xbox heb ik 3 jaar Ultimate op mijn zoontje zijn profiel. Met als gevolg dat iedereen op die console die games kan spelen (ik, dochtertje,...) Gaat ditzelfde ook op een pc?

Ik heb het 2 post erboven nog gezegd hoe het moet :p.

🙈 Thx!😄 Dus gewoon downloaden op pc via het profiel dat gamepass heeft en dan kunnen andere Windows accounts dat spel ook gewoon spelen?

Ik weet niet of het uitmaakt wie juist de download doet, maar onder het Windows account dat geen Gamepass heeft, open je de Microsoft Store, en daarop log je in met het Microsoft account dat wél Gamepass heeft. Daarna kan dat Windows account alle Gamepass games spelen (en downloaden) en komen Achievements en zo ook op zijn/haar account en niet op het account van de Gamepass abonnee. Je kan dan zelf als Gamepass abonnee op een andere PC eenzelfde spel spelen en zo dus zelfs multiplayer tegen elkaar spelen.

Ik zou er zelf nog eens moeten op googlen, of zelf uittesten, want er zijn hierbij nog wel wat dingen die ik momenteel ook niet weet. Bvb of de Gamepass abonnee altijd moet ingelogd blijven op de MS Store, op hoeveel verschillende PCs je deze truuk dan kan doen, enz...

Mooie maand op gamepass.
Hot wheels, metal hellsinger, eastward, high on life, lego star wars, walking dead

Ook first party microsoft titels gaan vanaf heden naar 70 euro.
Altijd zelfde bullshit verhalen: games maken is duurder (maar markt blijft ook steeds groeien), inflatie.

gelukkig is de pijn bij MS voorlopig beperkt dankzij game pass.

Ook first party microsoft titels gaan vanaf heden naar 70 euro.
Altijd zelfde bullshit verhalen: games maken is duurder (maar markt blijft ook steeds groeien), inflatie.

gelukkig is de pijn bij MS voorlopig beperkt dankzij game pass.
Gelukkig leid jij geen bedrijf ( hoop ik )

Daarnet mijn Xbox profiel gelinkt aan mijn Riot Account.

Met Xbox Game Pass krijg je vanaf deze week toegang tot alle huidige én toekomstige champions/agents in League of Legends, Wild Rift en Valorant. Hiervoor moet je normaal honderden uren grinden (of Riot Points kopen) om die allemaal te bekomen.

Weet er iemand of je vroegtijdig je Gamepass/Gold abonnement kan stopzetten? Ik heb destijds de 3-jaar Gold-truc gebruikt om goedkoop Gamepass te hebben. Dit loopt dit najaar af, net nu Gamepass pas echt gaat beginnen renderen met de grotere titels (forza, Starfield etc).
Ik zou dus de truc nog een keertje willen doen, anticiperend op een eventuele prijsverhoging of stopzetting van de truc door Microsoft, en zo zit ik dan safe tot 2026, ondanks dat ik dan een paar maanden 'opgeef' nu.

Normaal gaat dat wel. Gewoon inloggen op account.microsoft.com en dan onder subscriptions je abbo cancellen. Ik zou zeggen test het eens en laat het ons hier weten.

Terug
Bovenaan