algemene discussie | Virtual Reality

Productie PSVR2 is stil gelegd wegens dat ze met overstock zitten.
Denk dat een Quest3 de betere keuze is momenteel.

Quest 3 is echt standalone, lijkt me dat je toch meer mogelijkheden hebt daarmee. De resolutie is iets hoger dan de PS VR 2, maar de gebruikte schermen zijn wel LCD, terwijl de PS VR 2 OLED schermen heeft. Dus de PS VR 2 heeft qua schermen een licht voordeel, maar heeft niet de portability van de Quest 3, ik zou meer geneigd zijn om voor de Quest 3 te gaan aangezien je die ook buitenshuis kunt gebruiken.

PS2VR naar PC

Ik ga die adapter kopen, wil graag half life Alyx in VR spelen, eventueel andere races games, dat is voor later.

Maar quote:

Veel belangrijke functies, zoals hdr, headsetfeedback, oogtracking, adaptieve triggers en haptische feedback, zijn niet beschikbaar op pc. Ook de Tempest 3D Audio-technologie van Sony is niet aanwezig op pc. In plaats daarvan wordt de audiotechnologie van SteamVR gebruikt. Er is nog wel een rumble aanwezig in de controllers en ook blijft de VR-bril 4k-beelden weergeven (2000x2040 pixels per oog). Ook het gezichtsveld van 110 graden blijft gelijk.

Ik had zoveel hoop voor de psvr2 en Sony heeft hier niks van kunnen waarmaken.

Ik ga mij zowiezo die pc adapter aanschaffen al is het enkel voor half life alyx vr te spelen.
Wel jammer dat Sony er geen werk van heeft gemaakt om een deftige driver/software kit te ontwikkelen zodat alle vr functies benut kunnen worden.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik de ps6/psvr3 toch aan mij laten voorbij gaan en iets anders kopen tegen dat het zover is.

dus gewoon zo een doekje is meer dan genoeg, geen product of zo erop spuiten en dan afvegen?
Zo ene in een verpakkingske dat vochtig is, die ge in de winkel per x kunt kopen. Dus geen klassiek droog brilpoetsdoekje.

Wegens de dure aankoopprijs van de vr2, toch nog aant uitstellen om deze te kopen. Aanbod van vr2 games is ook een dik minpunt, maar die nieuwe pc adapter klinkt wel interessant.

Nu aan de andere kant ook interesse gekregen in de meta quest 3. Dus zal nog wat afwegen worden en sparen 😊

Ondertussen toch de quest 3 aangeschaft en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.

Mn vorige vr ervaring was met de psvr1 en logisch dat het allemaal veel beter afgewerkt voelt. Maar wat ik leuk vind aan de quest 3 is dat het standalone is. Met dan de mogelijkheid om hem met de kabel op de pc aan te sluiten.

De mixed reality games vind ik ook zeer leuk uitgewerkt. Ik heb me ineens een meta quest + abo genomen, is te vergelijken met ps plus.

Bij de quest 3 zat ook een gratis game, genaamd asgarths wrath 2. Fantastisch spel dat toch laat zien wat de mogelijkheden zijn.

Indien iemand nog tips heeft voor de quest qua games, laat maar weten.

Moss 1 & 2

En dan al de klassiekers van jaren oud (waar hier alle PSVR2 kopers enthousiast over waren maar eigenlijk games van jaren terug).
Superhot, Beat Saber (en varianten zoals dat ding met geweren ipv sabels, ...), Red Matter, You Will Die 1 en 2, ...

(Moss 1 & 2 zijn eigenlijk ook al behoorlijk oud)

Beat saber reeds aangekocht, leuke game, jammer van al de dlc. Zijn wel enkele packs da ik zou willen.

Die pistol whip schijnt ook top te zijn.

Idd half life alyx ga ik me aanschaffen als de steam sales nog eens beginnen. Hierover lees ik ook enkel positieve dingen.

Terug
Bovenaan