algemene discussie | Virtual Reality

De kidz zijn ook wel zot van VR. Mijn kleinste (bijna 5j) speelt graag de demo van dat drum spel, Rock iets of zo. Hij smijt dan z'n stokken in de lucht en probeert ze terug op te vangen. Mijn dochter (8j) wandelt graag rond in Cities VR. Ze vind het ook top om heel hoog te gaan in de lucht en zich dan naar beneden te laten vallen met de R-stick. Dat kietels in haar buik net als op de kermis. Ook boogschieten in Horizon vindt ze hilarisch. In Resident Evil Village heb ik ze nog niet losgelaten 😅
Zou ze toch niet teveel laten spelen. Wordt ten sterkste afgeraden aan kinderen onder 12 jaar en met een reden natuurlijk.

Ik ben gisteren volop begonnen aan RE Village. Amai ik had veel meer schrik dan ik had verwacht. Ik ben zelfs een keer op de grond gevallen, maar dat komt door mijn vrouw... ik was net met zo'n monster aan het vechten en toen gooide mijn vrouw een kussen op mijn been.

Met teleport of gewoon rondlopen?
Op de gewone PSVR heb ik RE7 uitgespeeld met teleport en dat was nog wel te doen.
bij alletwee,kheb mij gember capsules gekocht om te testen of dat werkt,online werkt het toch voor veel mensen dus we zien wel

resident evil 8 is gewoon te eng in VR

bij alletwee,kheb mij gember capsules gekocht om te testen of dat werkt,online werkt het toch voor veel mensen dus we zien wel

resident evil 8 is gewoon te eng in VR

Killerke. Waar heb jij jouw gember capsules besteld als ik vragen mag ?

Zou ze toch niet teveel laten spelen. Wordt ten sterkste afgeraden aan kinderen onder 12 jaar en met een reden natuurlijk.

Daar had ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Tot nog toe hebben ze nooit langer dan 15 minuutjes gespeeld. Dan gaan we dat zo houden in de toekomst.

Hier een interessant artikel over VR voor kinderen onder 13.

Damn wat een ervaring.

Ik was begonnen met horizon en wat underwhelmed omdat ik m'n eigen precies wat overhyped had.

Maar dan gran turismo 7 opgezet en had dan ineens ook door dat ge links van boven de headset nog een wieltje hebt om uw lenzen te verstellen.
Dit maakte het wel wat scherper vooral in de hoeken voor mij.

Maar gran turismo, wat een zalige ervaring.
Had gedacht die meer als een gimmick eens te proberen maar denk dat ik daar wel wat uurtjes mee ga verslijten.
Vind het precies ook gemakkelijker om te spelen in vr dan zonder lol.
Of ik win toch gemakkelijker.

Dan star wars geprobeerd en daar hebbek nog geen mening over.
Het begint precies vrij saai maar op de reviews afgaande moet dit toch een goeie zijn.
Moet ik meer tijd in spenderen.

Dan nu resident evil opgestart en oh boy 😃
Thats my shit right there.
Ff pauzeren en nog wat spelen.

Ik had wel verwacht dat er minder "grain" of waas op het beeld zou zijn maar het is toch al beter dan op de vorige psvr.

De controllers zijn ook nice echter sukkel ik constant met de rechter controller met het hendeltje om rond te kijken.
Blijkbaar hou ik mijn controller op een manier vast dat die mijn beweging naar rechts interprteert als een beweging naar onder waardoor de camera ineens 180 graden draait.
Zal wat wennen zijn om mijn duim daar iets anders op te zetten.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alles in full motion gespeeld heb en niet met teleports en nog geen moment last gehad van motion sickness.
Met de eerste psvr was dat wel anders.

Al bij al zeker blij dat ik hem heb aangeschaft 😀.
Hopen dat de goede games blijven komen want dat vond ik wel.een minpunt bij de vorige.

Damn wat een ervaring.

Ik was begonnen met horizon en wat underwhelmed omdat ik m'n eigen precies wat overhyped had.

Maar dan gran turismo 7 opgezet en had dan ineens ook door dat ge links van boven de headset nog een wieltje hebt om uw lenzen te verstellen.
Dit maakte het wel wat scherper vooral in de hoeken voor mij.

Maar gran turismo, wat een zalige ervaring.
Had gedacht die meer als een gimmick eens te proberen maar denk dat ik daar wel wat uurtjes mee ga verslijten.
Vind het precies ook gemakkelijker om te spelen in vr dan zonder lol.
Of ik win toch gemakkelijker.

Dan star wars geprobeerd en daar hebbek nog geen mening over.
Het begint precies vrij saai maar op de reviews afgaande moet dit toch een goeie zijn.
Moet ik meer tijd in spenderen.

Dan nu resident evil opgestart en oh boy 😃
Thats my shit right there.
Ff pauzeren en nog wat spelen.

Ik had wel verwacht dat er minder "grain" of waas op het beeld zou zijn maar het is toch al beter dan op de vorige psvr.

De controllers zijn ook nice echter sukkel ik constant met de rechter controller met het hendeltje om rond te kijken.
Blijkbaar hou ik mijn controller op een manier vast dat die mijn beweging naar rechts interprteert als een beweging naar onder waardoor de camera ineens 180 graden draait.
Zal wat wennen zijn om mijn duim daar iets anders op te zetten.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alles in full motion gespeeld heb en niet met teleports en nog geen moment last gehad van motion sickness.
Met de eerste psvr was dat wel anders.

Al bij al zeker blij dat ik hem heb aangeschaft 😀.
Hopen dat de goede games blijven komen want dat vond ik wel.een minpunt bij de vorige.

Knap ! Totaal geen last met de smooth motion ! Had ik dat maar :-) maar we trainen en blijven trainen tot dit ok is ! Vergeet zeker niet te zoeken naar uw sweetspot om toch een relatief scherp beeld te krijgen. Deze is wel wat gevoelig en gaat snel verloren bij het bewegen van de headset. Voor de rest geniet er van. De magie van vr gaat nooit weg. Komende van vive en valve index is de psvr2 ook weer een super avontuur !

Mijn vriendin zit al een half uur horizon te spelen...
Daar gaat mijn vr tijd lol

Maar zegt wel veel over de headset zelf want zij is normaal totaal geen gamer 🙂

dan ineens ook door dat ge links van boven de headset nog een wieltje hebt om uw lenzen te verstellen.
Ge hebt de setup dan niet gevolgd ofzo?
Is de stappen voor de installatie kun je het nochtans niet missen 😅

Heb mij toch al goed geamuseerd.

Mijn favorites momenteel zijn Horizon, Gran Turismo en Resident Evil.
Vooral van Resident Evil ben ik onder de indruk.
Deze ziet er in VR echt zo goed uit :)

Horizon ziet er natuurlijk ook bloedmooi uit maar deze is wel veel meer on rails.
Ook ben ik meer bezig met klimmen dan iets anders :p
Wel knap dat bijna alles interactief is.

Ik zat gisteren in die kayak in het begin mee te varen en stak mijn hand eens in het water en de physics reageerden hier op.
Toen we onder een tak doorgingen had ik het slimme idee om eens te proberen een bladje vast te pakken aan die tak dus ik smijt mijn arm de lucht in, BAM tegen de lamp aan het plafond, die bijna naar beneden kwam.
Even vergeten dat ik rechtstond, dat had ik nog nooit meegemaakt met de eerste psvr :).

Tegen het einde van de avond begon de motion sickness wel wat in te kicken.
Maar ik was ook enorm aan het zweten met die headset op dat heeft er zowiezo ook mee te maken.
Ga ook eens proberen te spelen met een ventilator op mij.

Het bekende verhaal. Hier ook al eens de luster ver van het plafond geklopt 🙈🙈 wou een pipebomb smijten in after the fall.

(PCVR) Ventilator maakt enorm verschil voor mij, dat en geregeld pauzeren.

Voor sim/flightracing zijn er ook bepaalde zaken die het nog meer immersive maken : belt actuators, wind fans op basis van snelheid, motion platforms, buttkickers. Als je daar VR mee speelt is je lichaam/geest echt in de waan dat het realiteit is. Ferm!

Iemand ervaringen om zijn usb c kabel te verlengen icm de PSVR2?
En iemand dat hier zo'n kiwi design gebruikt voor de kabels van bovenaf te laten komen? Werkt dat goed?

Terug
Bovenaan