algemene discussie | PlayStation

Ik denk dat ik voor de FireCuda 1 TB 530 ga. Wel nergens te vinden & die van WD SN 850 ook niet.

edit: heb de link weggehaald want dat zorgde voor een hele lap tekst. Er is een uitgebreide thread op reddit onder /ps5

Hier ligt de SN850 van 1TB met eigen gekochte heatsink al een klein maandje klaar, gekocht voor ik door had dat het een beta firmware was :p

Hier ligt de SN850 met originele heatsink ook al weken klaar. Was 191€ -10%, dus 170€. Moet ik zelf niet kloten met heatsinks…

Even iets anders, mijn PS5 controller was stuk en aangemeld bij bol.com (heel pakket) voor reparatie. Maar de controller is al 1,5 week zoek en na 2 weken betalen ze het aankoopbedrag terug. Echter heb ik enkel de controller verstuurd.
Moet ik dat nu melden… of doe ik alsof ik niks weet.

Hier ligt de SN850 met originele heatsink ook al weken klaar. Was 191€ -10%, dus 170€. Moet ik zelf niet kloten met heatsinks…

Even iets anders, mijn PS5 controller was stuk en aangemeld bij bol.com (heel pakket) voor reparatie. Maar de controller is al 1,5 week zoek en na 2 weken betalen ze het aankoopbedrag terug. Echter heb ik enkel de controller verstuurd.
Moet ik dat nu melden… of doe ik alsof ik niks weet.
De 500€? Tijdje geleden ook gedaan maar enkel de controller terug betaald gekregen.
Denk wel dat ze dat zullen ontdekken hoor, dus mss toch melden.

De 500€? Tijdje geleden ook gedaan maar enkel de controller terug betaald gekregen.
Bwah ,weet niet hoor had een kapotte Razer controller ter reparatie gestuurd, en ze hebben die terugbetaald aan de prijs dat hij op de moment stond .terwijl ik 20€ minder betaald had.
Ook is een duur weegschaal in me pak gehad, terwijl ik die niet besteld had.
Nooit v beide iets gehoord.

Normaal moeten ze het weten want het pakje was maar 380 gram. Hoef hun geld ook niet, zou het doorstorten naar het kinderkankerfonds ofzo moesten ze de hele boel terugbetalen :).

Tgoh ja, niets nieuws onder de zon zou ik zo zeggen. Net zoals ze nu al lang bezig zijn aan de volgende generatie consoles. Of hoe ze het ook willen aanpakken als ze het gradueel gaan aanpakken ipv harde versienummers zoals nu te gebruiken. Uiteindelijk zie ik een Pro versie ten vroegste eind 2023 of begin 2024 het daglicht zien. Net zoals bij de PS4 Pro het geval was.

Zou het toch raar vinden. Eerst zit je al met zo een lange cross gen periode dat je eigenlijk pas binnen een dik jaar echte next gen games gaat zien. Om dan al een Pro in 2023 uit te brengen is gewoon bizar.

Ook is de prijs van transistors niet aan het zakken. Dit heeft MS ook al aangegeven en is de reden van de Series S. Ze verwachtten niet dat er snel een revisie ging komen van de huidige consoles. Dat maakt het heel moeilijk een kost efficiënte pro versie te maken (of je moet er een 800€ Machine van maken). De vorige generatie was ook al verouderd toen ze uitkwamen, dat is iets wat je nu niet hebt. Er is ook totaal geen vraag naar een 8k machine.

Heb mijn PS5 geupdated, 1Tb SN850 ssd erin en alles gemoved. Heb nu 1,1Tb vrij, maar kan wel alles terug updaten.

Er is ook een controller update, zie dus dat je een USB-C kabel bij de hand hebt :).

Tgoh ja, niets nieuws onder de zon zou ik zo zeggen. Net zoals ze nu al lang bezig zijn aan de volgende generatie consoles. Of hoe ze het ook willen aanpakken als ze het gradueel gaan aanpakken ipv harde versienummers zoals nu te gebruiken. Uiteindelijk zie ik een Pro versie ten vroegste eind 2023 of begin 2024 het daglicht zien. Net zoals bij de PS4 Pro het geval was.
Op zich logisch dat ze er al mee bezig zijn, wat gaan ze anders doen? PS5 is in productie, dus de hardware engineers kunnen beginnen kijken naar
* Slim variant
* Pro variant

Tegen dat die engineering op punt staat en mass manufactured wordt, zijn we weer 2 jaar verder hoor. tegen dan is de PS5 3-4 jaar oud.
Tis niet dat hardware engineers op 2 maanden tijd een nieuwe versie kunnen ontwikkelen en lanceren. Zoiets vergt tijd.

Ik durf er voor te wedden dat ze ook al bezig zijn met een ruwe schatting wat zou een PS6 binnen 8 jaar moeten kunnen, welke richting verwacht AMD / Ram / SDD producenten dat ze in de toekomst naar toe gaan?

Terug
Bovenaan