algemene discussie | PlayStation

Scheelt al veel dat ik hier een externe hdd heb voor de PS4 games. De interne hdd is dus puur voor de PS5 games.

PS5 (Ratchet & Clank bundle) toegekomen & ready to go, Demon’s Souls is aan het installeren. Disc drive is na de laatste system update al iets minder, maar toch nog steeds verrassend luid tijdens het installen.

PS4, I still love you, we zien elkaar terug met Halloween!

Processed-with-VSCO-with-a6-preset.jpg

Als FIFA en GTA er standaard op staat (natuurlijk wiste ik de vorige FIFA wel, ik moest wel natuurlijk), en bepaalde andere MP games of games die je laat staan omdat je er terug bij zou komen, of co-op eens te doen. Dat een beetje. Sowieso vind ik het gewoon niet praktisch.
Ja tis dat wat ik op het einde zei, ik speel niet echt MP games, dus heb dat niet voor dat ik games zoals een Fifa of zo laat staan.

PS5 (Ratchet & Clank bundle) toegekomen & ready to go, Demon’s Souls is aan het installeren. Disc drive is na de laatste system update al iets minder, maar toch nog steeds verrassend luid tijdens het installen.

PS4, I still love you, we zien elkaar terug met Halloween!

Processed-with-VSCO-with-a6-preset.jpg
Schijnt niet te werken op PS5, zelf nog niet getest eigenlijk ;)

Ik heb er relatief veel last van, ben nog altijd niet zeker of het nu coil whine is of iets te maken heeft met de fan.

Same here! Ik heb ‘m sinds vandaag en het viel meteen op: een whirring UFO-achtige sound, vrij zacht maar tegelijk heel opvallend. Vooral nu het ‘s nachts stil is, hoor ik het meters ver weg. Zelfs kleine indie games die m’n base PS4 geruisloos aan kan, geven hier die sound. 🤷🏻‍♂️

Hoeveel "lawaai" mag de ps5 maken alvorens je hem mag opsturen?

Heb hel sinds vrijdag, ik hoor hem af en toe draaien maar was toen ook vanalles aan het installeren.

Heb hel sinds vrijdag, ik hoor hem af en toe draaien maar was toen ook vanalles aan het installeren.
Als je een disc in de PS5 zitten hebt, gaat die af en toe eens terug in toerental. Zou normaal in een toekomstige firmware moeten opgelost worden, de vraag is wanneer :p.

Ik heb begin dit jaar, toen ik mijn PS5 pas ontvangen had, daarvoor eens gebeld naar de customer service van Playstation. Ben er eerlijk gezegd niet echt veel wijzer van geworden. De kerel die ik aan de lijn had zei alleen dat het de "stilste Playstation tot nu toe" is, maar dat sommigen dan verwachten dat hij geen lawaai maakt en dat de hoeveelheid geluid subjectief is. Als het een probleem van de ventilator zou zijn, kan dat gefixt worden, maar ik las tussen de lijnen dat bv coil whine afhangt van wie het moet beoordelen en dat je evengoed je PS5 in dezelfde staat zou terug krijgen als ze zeggen dat het van een voor hun aanvaardbaar niveau is.

Ik heb 'm indertijd niet opgestuurd omdat ze zeiden dat het toen erg druk was op de technische dienst en ik 'm 3 tot 4 weken kwijt zou zijn. Doordat die kerel van de customer service zo hamerde op hoe subjectief het is hoeveel geluid te veel is, vreesde ik ook 'm in dezelfde staat terug te krijgen en dan zou ik voor niks misschien een maand zonder console zitten. Misschien dat ik het wel eens opnieuw probeer als de PS5 eindelijk wat makkelijker te krijgen is (hopelijk is dat nog binnen de garantieperiode :unsure:)

Het lawaai van de disc controle is trouwens al serieus verbeterd, nu is dat nog wel om de zoveel tijd hoorbaar maar het stoort veel minder dan de eerste weken.

Idem. Enorm storend als het stiller is. Zelf in rustmodus hoor je hem..

Misschien moeilijk om er de vinger op te leggen, maar denk je dat het coil whine is of de fan, of een combinatie? Als je een luide Nidec fan hebt, hoorde ik van meerdere mensen dat de 4 vijsjes lichtjes aan- of losschroeven (tot ze precies goed zitten en de fan veel stiller is) een groot verschil kan maken. Ik heb vandaag een uurtje Demon’s Souls gespeeld en omdat die, zo schijnt het, de PS5 wat in het rood duwt, ging ik ervan uit dat m’n console nu echt wel luid ging zijn. Vreemd genoeg weinig van gemerkt.

Ik hoor hier en daar dat hun treshold vrij hoog is. Volgens Sony is al snel iets “normaal”, met andere woorden.

Iemand een idee of de toekomstige ( ja , ik weet het , beetje optimistisch gezien de verkrijgbaarheid van de huidige ) ps5's nog steeds ps4 spellen gaan kunnen draaien ? (bij de ps3 was het ook enkel de eerste gen)

Terug
Bovenaan