Changes start this year in select markets, followed by global changes in 2027.
blog.playstation.com
Ook wel een erg zure. PS3 en PSVita store sluiten in juli 2027. Het is bijzonder triest dat mensen niet meer aan hun digitale aankopen kunnen.
Dat is ook niet waar, je kan nog steeds aan je aankopen. Er staat letterlijk
To ease the transition, players will still be able to download previously purchased content after the closing date for the foreseeable future.
To be fair,
Ik denk dat het meer een sentiment kwestie is dan iets anders.
Hoeveel % van de gamers
koopt nu nog games op een ps3? Zal geen grote marge zijn. PS3 games zijn ondertussen ook al 13 jaar oud.
Hoeveel % van de gamers
wordt hier echt mee geraakt?. Zal ook vrij weinig zijn, laten we eerlijk zijn, wie van ons heeft de afgelopen 5j nog actief games gekocht op een PS3?
Also, een groot deel van de toppers van de PS3 Era zijn te spelen of op PS5 of via PS+.
In response to shifting trends in consumer preference, new games will be released on PlayStation Store and at retailers in digital formats only.
blog.playstation.com
Sony blijft maar met slecht nieuws komen.
Geen discs meer in de toekomst...
Ps6 zal dus volledig digitaal worden.
Jammerlijk, maar ik zou ook wel eens willen weten wat het % verkoop van een gemiddelde game nu is qua physical vs digital. Vermoedelijk zullen ze kosten/baten zeggen dat de productie van disks niet meer de moeite is. GTA6 Pre-orders hebben het wel bewezen vrees ik.
Alsook, in deze huidige tijd van updates en day1 patches is vaak een Disk versie al achterhaald voordat je het in je handen hebt.
Het enigste dat ik dan hoop is dat er wat vrijere markt komt in aanbieders op consoles.
--
Op PC kraait er geen haan naar dat er geen physical disks meer zijn, echter daar is wel concurrentie van Steam, Epic, ...