algemene discussie | PlayStation

Ze zien Xbox en Microsoft bezig en denken 'hold my beer'. Ik game minder en minder door die trends van de laatste jaren. Leeftijd zal er ook wel wat mee te maken hebben. 40 nu en het gevoel dat ik iedere game die ik speel al ergens heb gezien.

Zal hier alleszins minder en minder op de PlayStation spelen. Enkel hun exclusieve games, de rest zal op PC zijn waar er wel concurrentie is van winkels om digitaal te kopen.
PS+ zal ik hier precies ook niet meer vernieuwen.

PC hier en daar wat upgraden zal beter zijn

Ze zien Xbox en Microsoft bezig en denken 'hold my beer'. Ik game minder en minder door die trends van de laatste jaren. Leeftijd zal er ook wel wat mee te maken hebben. 40 nu en het gevoel dat ik iedere game die ik speel al ergens heb gezien.
Dat heb ik een hele periode gehad. Nu terug meer aan het gamen. Dat "ken ik al-"gevoel blijft wel een beetje, had het tijdje geleden bvb met Ghost of Tsushima... maar dan na een uur of twintig begon ik er helemaal in te komen :P En uiteindelijk op 100 uur afgeklokt. Meer tijd hebben, écht tijd hebben en je gametijd niet strak moeten inplannen, helpt enorm.

Ook wel een erg zure. PS3 en PSVita store sluiten in juli 2027. Het is bijzonder triest dat mensen niet meer aan hun digitale aankopen kunnen.

Het gaat over de Store, niet de download servers. Om je games te downloaden op de PS3 heb je de Store niet nodig. Er is ergens een menu-setting waar je al je digitale content kunt zien en downloaden.
Ik heb recent nog een spare 1TB SSD in mijn PS3 gestoken om al mijn content te kunnen downloaden/installeren. Wel een tijdje mee bezig geweest, want het waren ruim 500 items en je moet die 1 per 1 downloaden :D.

Het gaat over de Store, niet de download servers. Om je games te downloaden op de PS3 heb je de Store niet nodig. Er is ergens een menu-setting waar je al je digitale content kunt zien en downloaden.
Ik heb recent nog een spare 1TB SSD in mijn PS3 gestoken om al mijn content te kunnen downloaden/installeren. Wel een tijdje mee bezig geweest, want het waren ruim 500 items en je moet die 1 per 1 downloaden :D.
Phew, misbegrepen. Dat maakt het wel veel minder erg 😅

Ook wel een erg zure. PS3 en PSVita store sluiten in juli 2027. Het is bijzonder triest dat mensen niet meer aan hun digitale aankopen kunnen.
Dat is ook niet waar, je kan nog steeds aan je aankopen. Er staat letterlijk
To ease the transition, players will still be able to download previously purchased content after the closing date for the foreseeable future.
To be fair,
Ik denk dat het meer een sentiment kwestie is dan iets anders.
Hoeveel % van de gamers koopt nu nog games op een ps3? Zal geen grote marge zijn. PS3 games zijn ondertussen ook al 13 jaar oud.
Hoeveel % van de gamers wordt hier echt mee geraakt?. Zal ook vrij weinig zijn, laten we eerlijk zijn, wie van ons heeft de afgelopen 5j nog actief games gekocht op een PS3?

Also, een groot deel van de toppers van de PS3 Era zijn te spelen of op PS5 of via PS+.
Sony blijft maar met slecht nieuws komen.
Geen discs meer in de toekomst...
Ps6 zal dus volledig digitaal worden.
Jammerlijk, maar ik zou ook wel eens willen weten wat het % verkoop van een gemiddelde game nu is qua physical vs digital. Vermoedelijk zullen ze kosten/baten zeggen dat de productie van disks niet meer de moeite is. GTA6 Pre-orders hebben het wel bewezen vrees ik.
Alsook, in deze huidige tijd van updates en day1 patches is vaak een Disk versie al achterhaald voordat je het in je handen hebt.
Het enigste dat ik dan hoop is dat er wat vrijere markt komt in aanbieders op consoles.

--
Op PC kraait er geen haan naar dat er geen physical disks meer zijn, echter daar is wel concurrentie van Steam, Epic, ...

Dat is ook niet waar, je kan nog steeds aan je aankopen. Er staat letterlijk

To be fair,
Ik denk dat het meer een sentiment kwestie is dan iets anders.
Hoeveel % van de gamers koopt nu nog games op een ps3? Zal geen grote marge zijn. PS3 games zijn ondertussen ook al 13 jaar oud.
Hoeveel % van de gamers wordt hier echt mee geraakt?. Zal ook vrij weinig zijn, laten we eerlijk zijn, wie van ons heeft de afgelopen 5j nog actief games gekocht op een PS3?
Denk dat je het best onderschat. De consoles van toen zijn ook bij relatief veel gezinnen(globaal gesproken), en al zeker nu, in dit "elke week is alles een beetje duurder tijdperk" gebruikt als "hand me downs" voor de kleinste hun eerste console etc. Zo heb ik destijds ook mijn bootleg NES gekregen :p

Kost hun ook peanuts om dat gaande te houden.. maar het brengt simpelweg niets meer op. Iets wat voor mij genoeg was om voor het online gebeuren toch naar PC over te stappen, waar voor veel oudere games, nog steeds een warme community bestaat en ook het hele modgebeuren leeft.

2 jaar terug ook Nintendo dat hun WiiU en 3DS eShop toe smeet. Best wraakroepend wetende dat de Switch zo'n melkkoe was en eigenlijk nog steeds is en er van de 3DS meer dan 70miljoen stuks in omloop zijn.

Zeer jammere ontwikkeling, maar was ergens te verwachten. De disc drives zijn al optioneel bij te kopen. En op hun store hebben ze geen concurrentie en vragen ze gewoon de maximum prijs. Het zou voor mij allessinds een trigger zijn om niet direct een ps6 te kopen, de ps5 pro met disc drive zal zn dienst dan wel blijven doen ( ook voor mn bluray collectie). Ik was dan toch al van plan om over enkele jaren terug te investeren in een degelijke gamelaptop, vind het gamma opkomende ps exclusives ook wel sterk verminderd en ik heb het gevoel dat ze steeds minder mn ding worden, jammer!

Sony is goed bezig de hobby (gaming) zware schade toe te brengen.
Belachelijk dure consoles,
tweedehandsverkoop onmogelijk (hebben ze in het verleden al eens geprobeerd),
geen verkoop in de winkel meer maar, gebonden aan een (dure) digitale winkel store met een duur abonnement om online te gamen,
...

Trieste evolutie die inderdaad samen te vatten valt als:

You will own nothing and be happy.

Hoezo? Je bent niet verplicht om de laatste nieuwe games / playstation te hebben. Manieren genoeg om nog steeds goedkoper te gamen.
Relatief. Een console is voor "qua prijs kwaliteit" nog altijd OK. Wij zijn gewoon veel te veel gewoon van vroeger. Voor 900 EUR heb je geen PC samengesteld die hetzelfde van prestaties levert. 900/1000 EUR is veel, dat hoor je niet zeggen dat het niet zo is, maar in vergelijking met een PC is dat niet "belachelijk" duur. Consoles zijn in het verleden heel hard subsidized door de fabrikanten geweest, tegenwoordig minder.
geen verkoop in de winkel meer maar, gebonden aan een (dure) digitale winkel store
Dat zeggen ze nét dat dit niet gebeurd.
Following this date, new games will be available on PlayStation Store and at retailers in digital formats only.
In de winkel ligt nog steeds een doosje, waar dan gewoon een download code in zit, net zoals de GTA6 physical edition. Een Amazon / Dreamland / Bol .... kan nog steeds games verkopen tegen een lagere prijs indien ze wensen.

--
Over je quote; Dat is niet alleen in het gamen, maar overal. je betaalt overal voor streaming diensten, kranten, ...
Can't blame Sony / Microsoft / Nintendo to follow the rest of the commercial world unfortunately. Het moet geld opbrengen.

Het is duur maar zoals @Yogi zegt; het is relatief. Ik zou de ps6 niet laten als die meer dan 1k gaat kosten. Ik game gewoon graag op een console vanwege het gemak. Je hebt de zekerheid (quasi) dat de game goed gaat draaien zonder dat je om de haverklap aan een pc (veel duurder) moet gaan sleutelen.
Anders hobby's kosten ook geld dus.

tweedehandsverkoop onmogelijk (hebben ze in het verleden al eens geprobeerd),
geen verkoop in de winkel meer maar, gebonden aan een (dure) digitale winkel store met een duur abonnement om online te gamen,
...

Trieste evolutie die inderdaad samen te vatten valt als:
Hoewel ik zelf geen fan ben van de move is zware schade toebrengen misschien ook wat overdreven.

Uiteindelijk is 85% van de gameverkoop op Playstation al digitaal. Consoles zijn inderdaad duurder geworden, maar dat was onvermijdelijk met de toegenomen prijzen voor ram een ssd.

Interesseert me niet.
Ik game niet graag op console.
Want dan is de main tv bezet.
En ams ik ergens vast zit is alt tab op pc naar youtube vele malen makkelijker dan op mijn gsm te moeten zoeken als ik op console vast zit.

Interesseert me niet.
Ik game niet graag op console.
Want dan is de main tv bezet.
En ams ik ergens vast zit is alt tab op pc naar youtube vele malen makkelijker dan op mijn gsm te moeten zoeken als ik op console vast zit.
Waarom reageert ge hier dan als het u niet interesseert 😜

Ik game ook niet op tv, mijn PS5 hangt aan mijn pc scherm.
Ik kan ook gewoon van input switchen of mijn tablet gebruiken die naast mij ligt.

Terug
Bovenaan