algemene discussie | PlayStation

uiteraard ...
je vervaldatum schuift dan gewoon een jaar op, mijn vervaldatum is bv. 10/04/2026
ze gaan waarschijnlijk wel geen promoties doen aan het oude tarief maar wees zeker dat er met black friday of cyber monday zeker kortingen zullen zijn, dus nog op tijd voor jou vervaldag.
sja, als MS hun prijzen verhoogt mag je er zeker van zijn dat Sony vlotjes volgt. "Concurenten" weet je wel :)
Alles stijgt onder het mom van inflatie en corona, maar de lonen in België stijgen toch ook wel vlotjes door de index, dus die 20 euro per jaar zal het wel niet maken zeker ...
Ik voel zelden de nood om te reageren op eend mild politiek / economisch argument, maarre...

De indexatie doet zijn werk dus we mogen verwachten/accepteren dat zaken gelijking gaming subscriptions duurder worden -> no fucking way :p Bijna elk facet van ons dagelijks leven is beduidend duurder geworden dit jaar gaande van internet, tot water, voeding, meubilair, bouwmaterialen, noem maar op. Gaming is misschien een luxe, maar Sony mag gerust wel afgesnauwd worden bij een 20% prijsverhoging.

Bijkomend: de indexatie werd lang niet op alle paritaire comités toegepast. Diezelfde mensen mogen ook (over)leven in hetzelfde landje waar alles duurder is geworden. Om nog maar te zwijgen van al die jobs waar ze enkel het minimumloon bieden aan starters en ge niet snel moet rekenen op een loonsverhoging.

Ik weet dat er hier gelachen kan worden met de dikke pree van een gemiddelde forumganger, maar ik denk niet dat ge bij een steekproef van de gemiddelde gamer zo een rooskleurig financieel beeld zou zien. :unsure:

Niet aanvallend bedoeld voor alle duidelijkheid hé. Ik vond het gewoon een vreselijk argument.

Dubbel gevoel hier.
Sowieso is die prijsstijging van de pot gerukt en zou ik er gewoon mee moeten stoppen maar ik speel de laatste jaren eigenlijk quasi enkel nog plus games wegens tijdsgebrek dus ik denk wel dat ik het er nog uit zou halen.
Eens door mijn "to play list" wandelen en kijken wat die games momenteel kosten in de store. Als er daar genoeg promo's tussen zitten zodat ik aan minder dan €150 per jaar kom stop ik ermee. Online spelen doe ik toch niet dus het is puur voor de catalogus dat ik betaal.

iedereen kan hier een stukje zagen zenne, ieder jaar zijn er verschillende momenten waarop ze promoties doen
koop het dan eh ... dit jaar gekocht aan 75 euro ipv 99 ..
Aan diezelfde promotie (25%) betaal je nu 20 euro meer he.
Die korting hebben ze nu mooi in de prijsstijging verrekend.

Ik heb nog tot 2026 premium aan 35 euro per jaar, omdat cdkeys promo gaf op de oude psplus kaartjes. Ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb.
150 euro man ,velen kunnen dat niet meer veroorloven voir gamingentertainment.

En wie zegt dat ze deze stunt niet nog eens gaan doen in de toekomst? Edit :met ze bedoel ik sony ,en stunt deprijzen weer verhogen..

Laatst bewerkt:
Ik heb nog tot 2026 premium aan 35 euro per jaar, omdat cdkeys promo gaf op de oude psplus kaartjes. Ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb.
150 euro man ,velen kunnen dat niet meer veroorloven voir gamingentertainment.

En wie zegt dat ze deze stunt niet nog eens gaan doen in de toekomst?
Promo's kunnen niet meer meerdere malen toegepast worden.
Dat is maximaal voor 1 jaar.

Ik voel zelden de nood om te reageren op eend mild politiek / economisch argument, maarre...

De indexatie doet zijn werk dus we mogen verwachten/accepteren dat zaken gelijking gaming subscriptions duurder worden -> no fucking way :p Bijna elk facet van ons dagelijks leven is beduidend duurder geworden dit jaar gaande van internet, tot water, voeding, meubilair, bouwmaterialen, noem maar op. Gaming is misschien een luxe, maar Sony mag gerust wel afgesnauwd worden bij een 20% prijsverhoging.

Bijkomend: de indexatie werd lang niet op alle paritaire comités toegepast. Diezelfde mensen mogen ook (over)leven in hetzelfde landje waar alles duurder is geworden. Om nog maar te zwijgen van al die jobs waar ze enkel het minimumloon bieden aan starters en ge niet snel moet rekenen op een loonsverhoging.

Ik weet dat er hier gelachen kan worden met de dikke pree van een gemiddelde forumganger, maar ik denk niet dat ge bij een steekproef van de gemiddelde gamer zo een rooskleurig financieel beeld zou zien. :unsure:

Niet aanvallend bedoeld voor alle duidelijkheid hé. Ik vond het gewoon een vreselijk argument.

niet vergeten dat sony niet de enige is die de subscriptions aan het verhogen is.
netflix, disney, microsoft, telenet, proxims (en waarschijnlijk iedereen anders met een maandelijks / jaarlijks bedrag) hebben al hun prijzen verhoogd dit jaar, dus dit zat er (jammer genoeg) aan te komen.
uiteraard is dit niet ok en uiteraard puur winstbejag, maar heel weinig aan te doen. Voor sommige online games heb je het gewoon nodig, dus ja ..

was ook geen argument voor anderen, iedereen doet wat hij wil, maar was bedoeld over mijn eigen situatie (niet goed verwoord misschien)

Damn, had mijn PS5 moeten verkopen toen ze nog schaars verkrijgbaar waren, hij heeft dit jaar hoop en al nog maar 3 keer aangestaan. Had mijn plus al niet meer verlengd toen het in maart afliep omdat ik de prijs al te hoog vond (vroeger altijd voordelig via cdkeys gekocht) voor die paar keer ik maar online speel en nu doen ze er nog eens 25-30% bij. Zal de laatste Sony console geweest zijn die hier nog binnen komt.
In januari nog 3 jaar game pass gekocht voor 90€, dus zal mij voortaan wel houden aan pc games. Daar is de online service nog steeds gratis, enig nadeel zijn de vele cheaters daar.

Laatste keer dat ik gekeken heb is mijn loon toch niet met 26% gestegen. Het is vooral frappant omdat deze nieuwe formule nog helemaal zou oud niet is. Moest het nu zo zijn dat deze prijzen al 5-6 jaar hetzelfde waren zou ik zeggen ok ja whatever...

Je bent hier jezelf natuurlijk blaasjes aan het wijsmaken. De nieuwe PS+ Premium is eigenlijk de oude PS Now + de oude PS Plus.
Van PSNow en PS+ was het al ettelijke jaren geleden dat er een prijsstijging was. In 2017 steeg PS+ van €50 naar €60, en is sinds toen niet meer verhoogd in prijs. PSNow kreeg zelfs een prijsdaling, die was €100 en zakte in 2019 naar €60. Of met andere woorden: vóór 2019 betaalde je ook al €150 per jaar voor wat vandaag PS+ Premium is. Dus in die optiek valt een prijs van €152 voor PS+ Premium al bij al nog mee.

Pas op, ik wil hiermee de prijsverhoging niet goedpraten. Niemand betaalt graag meer, maar bij elke prijsverhoging van eender welke service (of het nu Telenet, Netflix of PlayStation is...) gaat iedereen van de daken schreeuwen hoe schandalig het is, en dat ze hun abonnement zullen opzeggen, enz...

Klopt volledig wat je schrijft, maar …..
De meesten of velen, waaronder ook mezelf, kochten hun abbo bij online shops
Waar je dan echt golden deals kon doen
Nu kan dat niet meer en ook voor die reden en dat mijn ps enkel voor de exclusieven dient, heb ik mijn abbo niet verlengd
Als het wel mijn main console zou zijn, zou ik ook gestapeld hebben en nadien het abbo ook gewoon nemen

Andere zaken zoals Netflix, prime en wat nog allemaal share ik of wordt via vpn gedaan (mijn vriendin regelt dat)

Ik vind het nog wel meevallen. Nieuwe games koop ik zelden nog. Als je een 3 tal games per jaar kocht zit je al over de prijs van een abbo. Om een gans jaar games te kunnen spelen @ 120€ (extra is genoeg, premium vind ik overbodig) is nog steeds een mooie deal
Meer dan 10 jaar geleden had ik al een duurder jaarabo (gameloop als ik het me nog goed herinner, online huren en in de bus geleverd) dan wat ps nu aanbied.

Ik speel 90% van de tijd op ps5 overige is op xbox maar ik kan moeilijk overweg met die kleine xbox controllers. Nog iemand die daar last van heeft ?

PS Plus games zijn beschikbaar:

Vandaag mail gekregen ivm prijsverhogingen. Maar vraag me af, behoort een stopzetting van automatische verlenging ook tot zulke actie waardoor die veranderingen in voege zouden gaan? Want dat wordt weleens terug aangezet wanneer je verlengt

Terug
Bovenaan