algemene discussie | Nintendo

Als niet fervent gamer ben ik wel licht geïnteresseerd geraakt bij het zien van trailers en previews van de switch 2.

Wat zijn voor jullie redenen om de switch 2 te verkiezen boven de steam deck? En vice versa?
Ik ben een "Nintendo-kid" sinds de NES ... en ik haal persoonlijk énorm veel plezier uit hun games/consoles, nog steeds. Nintendo games zijn altijd af tot in de puntjes, de mechanics zijn top notch, grafisch uiteraard niet het beste maar ze halen wel het maximum uit de hardware. Ik geloof dat Nintendo die koers gewoon kan aanhouden en bij Playstation / Xbox hebben we gezien dat hardwareprijzen niet per sé dalen, dus daar moet je ook niet op wachten. Beter direct mee met de nieuwe generatie denk ik dan. Ja, na zoveel jaar ben ik nog altijd enthousiast voor een nieuwe Mario Kart. Vanuit de vorige generatie vond ik de absolute toppers Super Mario Odyssey, Luigi Mansion 3, TLOZ Tears of the Kingdom/Breath of the Wild, TLOZ link's awakening (hét voorbeeld van hoe een remake moet zijn) Super Mario Wonder en een buitenbeentje en zelfs niet van Nintendo zelf, maar Mario + Rabbids. Daarbuiten waren er natuurlijk ook nog héél wat toffe games zoals Mario Party, Mario Kart, Super Mario 3D world, Splatoon, Super Smash, Pokémon, ...

Naast de Switch heb ik ook een (middelmatige) gaming PC voor Steam en een PS5. Ik game quasi niet mobiel, dus de aankoop van een Steamdeck is voor mij niet logisch. Zonder gaming PC zou ik het toestel wel overwegen, met dock.

Je mag wel 12 maanden niet in een familygroep gezeten hebben. Ik zit met de kinderen in een familiegroep zie ik. Maar zou moeten kunnen toevoegen.

Is er eigenlijk veel verschil tussen die pro controller voor de gewone switch en de switch 2? Behalve die ene knop dan?
De oude is niet compatibel met de Switch 2 - games, wel met de console. Zoals de PS4 controller dus compatibel is met de PS5, maar dan wel voor PS4 games. Veel verschil ... niet echt denk ik, maar das natuurlijk wel een belangrijk argument om hem toch te kopen.

and ... Yes, mijn Switch zit in het B-post netwerk, laat maar komen :cheer:

Laatst bewerkt:
Oei, ik zit in een familygroep met mijn vrouw. Wel geen abbo. Zal niet lukken dan?

Je kan beperkt veranderen van familiegroep. Als dat al lang is kan het normaal wel.
Voor de giïnteresseerde, ik heb 6 plekken vrij. Je kan aansluiten voor 8 euro/jaar. Lidmaatschap is vandaag begonnen en het gaat over NSO+, dus incl gamecube games en de zelda uitbreidingspacks. Stuur maar een PM.

wat ik wel raar vind bij Nintendo, ik heb een paar weken terug een artikel gezien die de hardware specs onder de loep nam.
Het schijnt dat de Switch een zwakkere chip heeft dan bv de Steamdeck, en dat deze (nvidia) chip een paar generaties oud is. iets van 2-3 jaar oud.
Dus oftewel heeft Nintendo de switch 2 een paar jaar geleden ontwikkeld en gewacht tot 2025 voor release ? oftewel hebben ze dit bewust gedaan een veel oudere chip gebruikt om de kost te drukken?

Wat dus weer het gevolg zal zijn net zoals bij Switch 1 binnen een paar jaar gaan we terug games krijgen die er slecht gaan uitzien of fps drops gaan hebben gelijk bij Switch 1 en nieuwe pkmn games & Zelda.

Eerlijk dunno wat ik ervan moet vinden.

De oude is niet compatibel met de Switch 2 - games, wel met de console. Zoals de PS4 controller dus compatibel is met de PS5, maar dan wel voor PS4 games. Veel verschil ... niet echt denk ik, maar das natuurlijk wel een belangrijk argument om hem toch te kopen.

and ... Yes, mijn Switch zit in het B-post netwerk, laat maar komen :cheer:
Volgens mij heeft Nintendo bevestigt dat de pro controller zowel voor switch 1 als 2 games kon gebruikt worden. Tenzij je de muisfunctie ofzo nodig hebt natuurlijk.

Volgens mij heeft Nintendo bevestigt dat de pro controller zowel voor switch 1 als 2 games kon gebruikt worden. Tenzij je de muisfunctie ofzo nodig hebt natuurlijk.

Amai, ik zit er inderdaad naast. Wel compatibel, dus kzie ook weinig reden om dan de nieuwe te halen.

Het is gelukt om Kingsman in de familiegroep te plaatsen. Nog 5 plaatsen als iemand wenst.

Is er eigenlijk veel verschil tussen die pro controller voor de gewone switch en de switch 2? Behalve die ene knop dan?

Weinig, maar ik heb nog geen pro-controller.

Zijn er nog die bij Fnac hebben besteld, waarvan de tracking van Bpost al sinds gisteren staat op voorbereiding? Maar de Fnac website beweert dat deze al verzonden is?

Hier nog steeds geen verandering bij Fnac. Toch de laatste keer dat ik bij Fnac bestel. Daar loopt nooit iets correct.

Hier wordt de Switch 2 geleverd door Bpost tussen 9 en 12. Deze wijziging is 's nachts gebeurd. Besteld bij Fnac. Panikeurs :p

Net ene gaan halen bij de Toychamp in Heusden-Zolder. Maar er stonden er maar een paar in de kast.
Mijn zoontje zal content zijn. Ju naar de Fnac :)

Terug
Bovenaan