playforfun91
Active member
Ik ben een "Nintendo-kid" sinds de NES ... en ik haal persoonlijk énorm veel plezier uit hun games/consoles, nog steeds. Nintendo games zijn altijd af tot in de puntjes, de mechanics zijn top notch, grafisch uiteraard niet het beste maar ze halen wel het maximum uit de hardware. Ik geloof dat Nintendo die koers gewoon kan aanhouden en bij Playstation / Xbox hebben we gezien dat hardwareprijzen niet per sé dalen, dus daar moet je ook niet op wachten. Beter direct mee met de nieuwe generatie denk ik dan. Ja, na zoveel jaar ben ik nog altijd enthousiast voor een nieuwe Mario Kart. Vanuit de vorige generatie vond ik de absolute toppers Super Mario Odyssey, Luigi Mansion 3, TLOZ Tears of the Kingdom/Breath of the Wild, TLOZ link's awakening (hét voorbeeld van hoe een remake moet zijn) Super Mario Wonder en een buitenbeentje en zelfs niet van Nintendo zelf, maar Mario + Rabbids. Daarbuiten waren er natuurlijk ook nog héél wat toffe games zoals Mario Party, Mario Kart, Super Mario 3D world, Splatoon, Super Smash, Pokémon, ...Als niet fervent gamer ben ik wel licht geïnteresseerd geraakt bij het zien van trailers en previews van de switch 2.
Wat zijn voor jullie redenen om de switch 2 te verkiezen boven de steam deck? En vice versa?
Naast de Switch heb ik ook een (middelmatige) gaming PC voor Steam en een PS5. Ik game quasi niet mobiel, dus de aankoop van een Steamdeck is voor mij niet logisch. Zonder gaming PC zou ik het toestel wel overwegen, met dock.