algemene discussie | Nintendo

En gaan jullie volledig digital of toch ook nog physical games?
Mijn voorkeur zal altijd naar fysieke games gaan, wegens doorverkoopbaarheid vooral. Maar je merkt dat het er ooit uit gaat gaan. Collector edities met digitale codes, ps5 pro waar de disc drive er apart bij te kopen is.
Nu moesten de digitale games ook goedkoper zijn, zou ik er meer voor openstaan (iets wat nintendo wel wilt doen). Zeker bepaalde games zoals de Mario, zelda games op de switch, dat zijn games die ik bij wil houden. Maar ik ga blijven kijken online of ik voor de fysieke games ergens een goede deal vind!

Hier is het voorlopig de Switch 2 bundel met Mario Kart World en als extra Zelda BotW en TotK Switch 2 upgrades.

Sinds de PS5 en Xbox series X koop ik mijn games enkel nog digitaal dus zal het voor de Switch 2 niet anders worden (denk ik).

fnac kan er beter voor zorgen dat ik het heb op release :unsure: ben bang dat ik er niet bij ga zijn en dus zonder switch ga zitten :unsure:

'Levering voorzien op 5 juni 2025' staat er bij mij (waarschijnlijk bij iedereen) dus ik hoop mee! Ik heb 7/4 besteld.

Dat is vrij laat. Beter bij bol of coolblue besteld.
Heb 3/4 bij Fnac besteld met de korting (471€ voor de bundel dacht ik) en 8/4 bij Coolblue.
Mijn zoontje ‘studeert af’ aan de lagere school en dat wordt zijn cadeau. Heb er dus toch 2 nodig.

Dat is vrij laat. Beter bij bol of coolblue besteld.
Heb 3/4 bij Fnac besteld met de korting (471€ voor de bundel dacht ik) en 8/4 bij Coolblue.
Mijn zoontje ‘studeert af’ aan de lagere school en dat wordt zijn cadeau. Heb er dus toch 2 nodig.
Dat kan, maar ik twijfelde even en Bol en Coolblue moest ge altijd op het juiste moment klaarstaan en daar heb ik niet per se de zin en tijd voor :D
Dus Fnac it is, ook met korting en als ik nu in de 2de batch zit dan is het maar zo ;) (al hoop ik op release uiteraard)

Misschien zijn er gewoon veel toestellen, wie weet. 't Is alleszins geen stormloop geweest met platliggende sites en dergelijke had ik de indruk.

Dat kan, maar ik twijfelde even en Bol en Coolblue moest ge altijd op het juiste moment klaarstaan en daar heb ik niet per se de zin en tijd voor :D
Dus Fnac it is, ook met korting en als ik nu in de 2de batch zit dan is het maar zo ;) (al hoop ik op release uiteraard)

Misschien zijn er gewoon veel toestellen, wie weet. 't Is alleszins geen stormloop geweest met platliggende sites en dergelijke had ik de indruk.

Nee idd, we zullen zien wat het geeft. Ik heb de 2de switch ook niet onmiddelijk nodig, aangezien mijn zoontje in de examens zit.

Line-up is inderdaad heel mager. Allez, wel een nest aan geüpgradede Switch-games maar die mogen we eigenlijk niet meetellen.

Het is letterlijk 500 knotsen leggen voor enkel Mario Kart. Al derest zijn ports of het vermelden nauwelijks waard.
Ik probeer sterk te blijven. Donkey Kong weerstaan zal moeilijker zijn.

In Japan zekers. Hier weet ik het zo nog niet.
Maat van mij werkt op het hoofdbureau bij een bekende speelgoedwinkelketen. Eerste lading switch 2 is al een tijdje uitverkocht maar het aantal dat ingekocht werd is ook gewoon minder als bij de 1.

De eerste verkoopcijfers gaan goed zijn maar het is wachten op de verkoopcijfers van maand 6-12. Die gaan toch echt wel een stuk lager zijn aangezien niet iedereen direct gaat upgraden. Degene die dat doen, doen dat bij de lancering.
En zoals hier al iemand zei: we zijn een week voor de lancering en er is amper animo rond de switch 2.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het een flop wordt.

Laatst bewerkt:
Maat van mij werkt op het hoofdbureau bij een bekende speelgoedwinkelketen. Eerste lading switch 2 is al een tijdje uitverkocht maar het aantal dat ingekocht werd is ook gewoon minder als bij de 1.

De eerste verkoopcijfers gaan goed zijn maar het is wachten op de verkoopcijfers van maand 6-12. Die gaan toch echt wel een stuk lager zijn aangezien niet iedereen direct gaat upgraden. Degene die dat doen, doen dat bij de lancering.
En zoals hier al iemand zei: we zijn een week voor de lancering en er is amper animo rond de switch 2.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het een flop wordt.
Dat kan zeker!

Ik doelde vooral op "Gezien Nintendo niet kan volgen met productie", terwijl ik nog nergens gelezen heb dat de vraag zo groot is dat het spannen zal zijn wie er op dag 1 eentje gaat hebben, buiten in Japan, waar er al genoeg artikels zijn dat ze daar gewoon de vraag niet kunnen volgen.

Van degenen hier die een Switch 2 in huis gaan halen: naar welke launch games kijken jullie?

Launch periode:

Mario Kart World (pack-in)
Donkey Kong Bananza
F-Zero GX (GameCube Classics)
+ The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom terug oppikken met het upgrade pack, want ik heb deze in de afgelopen 2 jaar amper gespeeld. Misschien dat ik er met een betere framerate wel meer plezier aan beleef.

2025:

Metroid Prime 4: Beyond

En gaan jullie volledig digital of toch ook nog physical games?

Ik schakel over naar digital zoals ik dat ook heb gedaan bij de aanschaf van mijn PS5. Ik heb geen plek meer voor een groeiende collectie en verkoop zelden een game.

Betreft de release van de Switch 2, ik besef net dat ik donderdag en vrijdag kantoordagen heb met vrijdag nog een avondactiviteit. Het kan dus zijn dat ik tot het weekend ga wachten om alles deftig aan te sluiten ook al ben ik een beetje hyped.

Ondertussen ook mijn Joy-Cons van mijn launch day Switch vrijdag verzonden naar Nintendo voor gratis herstelling vanwege stinkdrift en vandaag terug ontvangen. Zo kan deze in functionele staat beginnen aan zijn pensioen.

Ik vind het eigenlijk heel stilletjes rond de Switch 2 terwijl de release al volgende week is.
Veel animo lijkt er inderdaad niet te zijn.

Ik zag bij FNAC wel al wat nieuw promotiemateriaal (kartonnen displays van Mario Kart World) staan. Enkele third party accessoires lagen er ook al.

Veel animo lijkt er inderdaad niet te zijn.

Ik zag bij FNAC wel al wat nieuw promotiemateriaal (kartonnen displays van Mario Kart World) staan. Enkele third party accessoires lagen er ook al.
Prijs, geen grote games, hardware die niet spectaculair verbeterd is ... tis maar een gok waarom de hype uitblijft

Nintendo heeft altijd al minder consoles af de band laten rollen bij nieuwe hardware dan hun competitie.
Dat is altijd een deel van hun business strategy geweest. Hoe raar dat ook mag lijken.
Ik was zelf verkoper tussen het N64 & Switch tijdperk en nooit anders geweten.
Veel kleinere stock aantallen + veel langer wachten op nieuw stock als de initiele batch op was.

Ik weet niet of het nu nog zo is maar de fabrieken waar de consoles van de band kwamen waren ook niet 7/7 actief.
Er werden grote batchen van consoles gemaakt en dan lag de productie still voor x-aantal tijd.

Dus niets te zien met niet mee 'kunnen' met de vraag van de kopers.

Terug
Bovenaan