algemene discussie | Nintendo

Die "Stuur mij een bericht" op bol werkt toch niet ze. Weer geen kunnen bestellen. :/
Deze ochtend had ik al een gekeken maar stond toen nog niet open en nu weer te laat.

Het feit dat het bestellen op alle sites zo vlot gaat, heb ik het gevoel dat iedereen er wel eentje gaat hebben op 5 juni (of ik heb het net gejinxed!)
ofwel zijn de sites zeer optimistisch ofwel heeft Nintendo het vertrouwen erin om een grote stock aan te leggen en dan te verdelen.
Kan ook zijn dat de prijs een rol speelt en sommige mensen wachten nog af.

ofwel zijn de sites zeer optimistisch ofwel heeft Nintendo het vertrouwen erin om een grote stock aan te leggen en dan te verdelen.
Kan ook zijn dat de prijs een rol speelt en sommige mensen wachten nog af.

De switch 2 is wel al even in productie ook, de launch was uitgesteld omwille van te weinig game titels.
Dus er gaat wel wat stock zijn, en de prijs is toch wel stevig te noemen, de launch is hier bvb net na de communies ed. Denk dat weinig mensen 500€ trekken zomaar voor de kinderen, de meeste gaan denken de switch 1 voldoet nog even (en dat is ook zo).

Mijn zoontje krijgt er 1 voor zijn lentefeest en afstuderen lagere school gecombineerd. Maar niemand anders van mijn vriendengroep gaat er eentje kopen voor de kinderen.

Staat weer open op Bol, net eentje kunnen bestellen! :woohoo:

Ben dan uiteindelijk toch niet voor de bundel gegaan want ik heb nog steeds liever mijn games op een cartridge.

Staat weer open op Bol, net eentje kunnen bestellen! :woohoo:

Ben dan uiteindelijk toch niet voor de bundel gegaan want ik heb nog steeds liever mijn games op een cartridge.
Goh Mario Kart is toch een game die je nooit weg doet, dan betaal ik liver maar 40 euro voor het spel dan de huidige 80 euro :)
Anders verkies ik ook liever games op cartridge.

Hier ligt dat eraan. Als ik ze goedkoop digitaal kan kopen (soms kan dat op amazon), dan doe ik dat. Heb zo mario+rabbits: new hope voor 11 euro gekocht. Dat is kleiner/gelijk aan het verlies bij eventuele verkoop.
Mariokart is toch een spel dat je altijd paraat moet hebben en voor 40 euro meer toch de bundel genomen :).

Maar over het algemeen ben ik ook wel een sucker voor fysieke games.

Goh Mario Kart is toch een game die je nooit weg doet, dan betaal ik liver maar 40 euro voor het spel dan de huidige 80 euro :)
Anders verkies ik ook liever games op cartridge.

Hier zijn meerdere kinderen dus op termijn waarschijnlijk ook meerdere switch consoles (hopelijk ook weer een lite versie!) en dan is cartridge handiger omdat je ze gewoon kan doorgeven. Vraag me ook af of er geen issues gaan zijn als je geen internet hebt bv.

Laatst bewerkt:
Ik kijk meestal naar de prijs, de voorkeur gaat uit naar fysieke games als de prijs gelijk is. Liever toch een schijfje/kaartje denk ik , stel dat binnen een aantal jaren de eshop offline is dan heb je toch nog de fysieke game. En je kan fysieke games ook nog doorverkopen eventueel.

Hier zijn meerdere kinderen dus op termijn waarschijnlijk ook meerdere switch consoles (hopelijk ook weer een lite versie!) en dan is cartridge handiger omdat je ze gewoon kan doorgeven. Vraag me ook af of er geen issues gaan zijn als je geen internet hebt bv.

Aangezien die cartridges wel wat geld lijken te kosten gaan we meer en meer 3rd party titels krijgen waar enkel de key opstaat denk ik. Zolang het download gedeelte van de store live blijft ook geen issue. Je gekochte 3DS en wii games kan je vandaag ook nog downloaden.

Denk dat ik hem niet direct ga aanschaffen. Donkey Kong en Metroid geen fan van. Had de Switch enkel om in dock mode games als Mario 3D en Zelda:botw/totk te spelen. De spelreeksen die ik al sinds de 64 en gamecube speel.
Heb op youtube de Botw switch 1 en 2 comparison bekeken...
Had toch stiekem op wat betere graphics en prestaties gehoopt van de Switch 2.

Die Donkey Kong Binanza ziet er nochtans wel knotsgek uit. Alles aan gort kloppen met uw apenvuisten :love: Hoop wel dat Diddy er ook ergens in zit, maar ja die is misschien al wel volwassen ondertussen.

Ben ook wel content dat we terug GameCube-klassiekers gaan kunnen spelen binnenkort met Switch Online abonnement (eindelijk Wind Waker op Switch). Wel jammer dat de GameCube output resolution 720x480 is... Weeral een quirky resolution die slecht gaat upscalen naar de gangbare 720p, 1080p, 1440p, 2160p. :unsure: Heb mijn fingers toch crossed dat dat geen 1-op-1 emulatie wordt en dus rendering op hogere resolutie, maar Nintendo kennende vrees ik ervoor...

En het feit dat Wind Waker direct beschikbaar gaat zijn, wil ook zeggen dat we waarschijnlijk nog lang kunnen wachten op een "echte" HD-versie...

Vandaag belastingsgeld teruggetrokken op de rekening... Was exact 2 jaar geleden mijn trigger om de Switch OLED (YOLO-style) te bestellen...

Toch tempted om hetzelfde te doen met de Switch 2 nu. 😆

Mijn zoon heeft voor zijn communie een Switch gekregen (ja, de 1, bespaar me de feedback dat het weggegooid geld is aub). Ik ben helemaal niet thuis in de wereld van console gaming (altijd pc).
Zijn er websites die ik kan volgen voor freebies zoals je vaak op Steam/GOG/Prime hebt voor de pc? De games in de Switch shop zijn wel heel duur, dus als de mogelijkheid bestaat om af en toe een gratis game mee te pietsen, zou dat wel leuk zijn.

Denk dat ik dat Nintendo Online abo voor mezelf ga pakken voor die oude spelletjes te spelen, maar die zullen weinig boeiend zijn voor mijn zoontje.

Terug
Bovenaan