algemene discussie | Nintendo

Gisterenavond ook een bundel besteld bij Fnac met 5% extra korting. Mooie prijs dan voor MKW.
We zien wel of de bestelling effectief doorgaat.

Ik ben toch benieuwd, hier zal hij met Kerstmis waarschijnlijk dan wel in huis komen
Ik twijfel

En moet eerlijk zijn, ik ben meer een “Playstation man”. En heb nog genoeg games op de planning staan dat ik geen tijd ga hebben voor de Switch2.
Nu AC, Indiana Jones, Forza, DS2, enz…

Misschien wel later op het jaar maja GTA zal wrs ook er dan zijn(?)…

Tzou geleden zijn van de gameboy dat ik een Nintendo toestel zou gehad hebben

Ik ben eigenlijk toch heel benieuwd naar de Switch 2 moet ik zeggen... 😀 En gezien ik (een groot deel van) Tears of the Kingdom nog altijd moet verder spelen, heb ik toch wel interesse in de HD-versie upgrade... Moest ik mijn Switch OLED verkocht kunnen krijgen voor nog schappelijke prijs, zou ik direct pre-orderen... Maar er is sinds deze week echt een overaanbod aan tweedehands Switch OLED's... dus zal nog wel minstens wachten tot in het najaar. Met de lente en zomer in het vooruitzicht wordt het toch ook minder "zetel hangen" de komende maanden. Dat is typisch de periode dat de Switch hier amper nog wordt aangeraakt.

Ik heb hem besteld! Ben altijd benieuwd naar nieuwe hardware😅 Kijk wel uit naar de nieuwe Mario Kart altijd fun met vrienden op de bank om dit te spelen. Wel jammer dat de game niet fysiek in de doos zit maar alleen digitaal

Spijtig dat het gewoon weer zoveel van hetzelfde is. De dertiste Mario Kart/Party/whatever, een nieuwe Donkey Kong, een nieuwe Kirby. En een heel mager aanbod aan (vooral) oude third party games. Ik ga deze passen vrees ik. Bovendien maar een full HD scherm, geen OLED, qua scherm hardware is het gewoon een stap achteruit. En die joysticks als muis gebruiken is, laat ons eerlijk zijn, gewoon een gimmick voor snel vervelende minigames.

Wel nee, aangezien dit een zeer ondermaatse console is anno 2025 en zwaar overgeprijsd is?
Op fanboys alleen kan je niet overleven. In alle eerlijkheid is de switch een leuke B-console die je kinderen cadeau krijgen voor kerstmis, geen €470 + €90 game console. Dit is de moderne Wii U die Nintendo zal wakker schudden om zich te herpakken. Los daarvan, 't is wel plezant hé, ne nieuwe mariokart en nen Donkey Kong, ... (ik ben zeker een nostalgische fan) maar dees is toch allemaal iets te gemakkelijk toch. 't Voelt wat Apple aan en dat zou toch niet mogen voor een merk als Nintendo.
Dikke BS, imo. Maar wie gelijk heeft weten we pas binnen 1 tot 2 jaar, die eerste jaren zullen veelzeggend zijn in vergelijking met de Wii, Wii U en Switch 1.

Ondermaats? FHD 120 fps handheld en uit previews blijkt het scherm enorm goed van kwaliteit. Daarnaast op een tv of monitor diezelfde 120 fps in maximaal Quad HD (juist ja, de resolutie de Playstation 5 pas na net geen 2 jaar ondersteunde, dat is pas ondermaats) en 4K kan ook aan 60 fps. Voor een handheld met dock lijkt me dit niet ondermaats, laat staan dat de doelgroep van Nintendo de console hiervoor zou laten staan. Geen idee waarom dat een B-console zou zijn, ze zijn potver enorm innovatief.

Op fanboys / fangirls kan je niet overleven, maar hier wordt de discussie weer boeiend. Nintendo heeft een enorm brede doelgroep. Ze hebben als enige een console met content die ook gericht is op hele jonge kinderen. Akkoord, op Playstation heb je ook Peppa Pig / Paw Patrol / ... maar Nintendo biedt gewoon meer door de inhouse content die erbovenop komt. En die kinderen willen ook de nieuwste Mario Kart. Als ze die doelgroep kwijt geraken, dan stuikt het wel echt in elkaar voor the big N. En als de nieuwste Animal Crossing zal launchen, gaan er ook enkele overstag gaan, waarvan een groot percentage vrouw zal zijn. Ook daar slagen andere gamingbedrijven niet altijd evengoed in. Daarnaast blijven ze zowel volwassen vrouwen als mannen aanspreken omdat de games soms toch behoorlijk uitdagend zijn en niet onbelangrijk, conceptueel zijn ze gewoon leuk om te spelen.

En herpakken? Sorry, de Switch 1 generatie was voor mij de mooiste generatie die we ooit gekregen hebben van Nintendo. Doorheen de ganse generatie topgames gelaunched, prachtig. Oké, de console mocht wel krachtiger geweest zijn voor meer third-party support ... maar daar hebben we dan weer een PS5 voor. Als de Switch 2 en flop wordt zoals de Wii U dat was, dan zullen ze inderdaad moeten herpakken.

Ik denk niet dat Nintendo het zichzelf echt makkelijk maakt. Ze slagen er in om binnen bestaande concepten blijvend te innoveren waardoor ze enorm hoge sales én reviewscores halen. Uiteindelijk hebben ze intussen zoveel concepten dat er steeds ook enkele jaren tussen games zit. In feite zit er bv. tussen twee nieuwe Mario Karts nu (!!!) 11 (!!!) jaar. Ja, Mario kart 8 is van 2014 ondertussen, en de toevoeging Deluxe 2017. En tis niet alleen Mario Kart en DK hé. Tot nu toe weten we al van: MK, DK, Metroid, Kirby, Drag x Drive, Hyrule Warriors en The Duskbloods als exclusive.

Ben ik een fanboy? Jazeker, ik speel op Nintendo sinds de Gameboy. Dus neem alles wat ik schrijf maar binnen die scope :D

Spijtig dat het gewoon weer zoveel van hetzelfde is. De dertiste Mario Kart/Party/whatever, een nieuwe Donkey Kong, een nieuwe Kirby. En een heel mager aanbod aan (vooral) oude third party games. Ik ga deze passen vrees ik. Bovendien maar een full HD scherm, geen OLED, qua scherm hardware is het gewoon een stap achteruit. En die joysticks als muis gebruiken is, laat ons eerlijk zijn, gewoon een gimmick voor snel vervelende minigames.
Ge hebt zeker een punt, maar ik denk dan ook: "never change a winning formula".

Is een nieuwe PlayStation of Xbox vaak ook niet veel meer dan een spec bump?

En full HD voor een scherm van die grootte is toch goed genoeg? Heb mij persoonlijk nooit gestoord aan de 720p op de Switch OLED.

Het scherm is geen LCD maar zou wel veel beter zijn dan dat van de eerste Switch (met HDR, wellicht miniLED) , 120Hz en VRR. En 1080p, dus sowieso scherper dan het scherm van de eerste Switch. Meer dan 1080p op een handheld is ook niet nodig, want dan gaat het te demanding worden.
Een OLED Switch 2 die dan later zou gereleaset worden eventueel zou een minder grote sprong vooruit zijn.
Ik weet niet of OLED zo nuttig is buiten en on-the-go, een goede LCD is meestal helderder, dus niet zo'n groot gemis denk ik. Ik kan hem nog altijd aan mijn OLED TV hangen. OLED komt pas echt goed tot zijn recht in een donkere kamer.

Bij de Wii U was de naam ook slecht gekozen, het was een heel ander type toestel, en had in feite niet naar de Wii genoemd moeten worden.
Nu heet het gewoon Switch 2, dus iedereen weet dat het de opvolger is van de Switch.

De prijs vd console zelf is nog te rechtvaardigen, maar €90 voor een spel?
€90 is er inderdaad over, maar je ziet nu al Amazon “afprijzen” van €90 naar €70 op MK World en van €80 naar €60 op DK: Bananza. Volgens mij met een beetje zoeken betaal je nooit de hoofdprijs.

€90 is er inderdaad over, maar je ziet nu al Amazon “afprijzen” van €90 naar €70 op MK World en van €80 naar €60 op DK: Bananza. Volgens mij met een beetje zoeken betaal je nooit de hoofdprijs.
Suckt zeker dat de games duurder worden... maar langs de andere kant: je moet die ook niet "nieuw" kopen imo. Kan zeker begrijpen dat je een game in bezit wil hebben vanaf de release date, maar heb zelf (met uitzondering van een pre-ordered TOTK) al mijn hardcopies tweedehands gekocht aan 50-60% van de retailprijs. Dat scheelt toch al wat, maar deze prijsstijging zal uiteraard ook invloed hebben op de prijzen van de tweedehands markt.

Hier zwaar aan het twijfelen. Of Fnac riskeren, wachten op bol ('je hoort van ons' werkt precies niet) of misschien toch Dreamland want hoger korting voor mij maar nog geen nieuws daar..

Morgen zullen er hopelijk meer winkels zijn waar je kan pre-orderen.

Dacht dat het normaal vanaf 8 april was?

Dacht dat het normaal vanaf 8 april was?
8 April is rechtstreeks via Nintendo. Met ook een voorkeursysteem voor groot gebruikers(gespeelde uren/gekochte games) van wat ik al heb gelezen.

Zou me alvast niet teveel zorgen maken om pre orders. Tegen September verwacht ik met gemak ene te kunnen oppikken in de winkel. Of online te bestellen.

Tegen dan weten we ook of Metroid, Mario Kart en Donkey Kong allen de verwachtingen waarmaken of niet.

Benieuwd of hun online abbo in prijs gaat stijgen voor deze nieuwe generatie.

Wel nee, aangezien dit een zeer ondermaatse console is anno 2025 en zwaar overgeprijsd is?
Op fanboys alleen kan je niet overleven. In alle eerlijkheid is de switch een leuke B-console die je kinderen cadeau krijgen voor kerstmis, geen €470 + €90 game console. Dit is de moderne Wii U die Nintendo zal wakker schudden om zich te herpakken. Los daarvan, 't is wel plezant hé, ne nieuwe mariokart en nen Donkey Kong, ... (ik ben zeker een nostalgische fan) maar dees is toch allemaal iets te gemakkelijk toch. 't Voelt wat Apple aan en dat zou toch niet mogen voor een merk als Nintendo.

Grappig dat je het een B-console noemt. Dat zijn ze tegenwoordig allemaal. Veel bla-bla en magische getalletjes op de doos, maar ik werkelijkheid halen ze de beloftes nooit.
Over de switch 2. Ik hoop dat Nintendo zich niet aan Sony gaat spiegelen. Die verkopen de PS5 ook gelijk zoete broodjes, zonder een degelijk aanbod in games (wat normaal is, aangezien de idiote consumenten liever dezelfde games blijven spelen).
De markt is in een vrij slechte staat, en we hebben het zelf in de hand gewerkt.

De prijs vd console zelf is nog te rechtvaardigen, maar €90 voor een spel?
Eigenlijk nog zo gek niet. Games zijn de laatste 10 a 15 jaar amper in prijs gestegen, zeker niet ten opzichte van de rest van de prijzen.
En ik heb Super Street Fighter 2 voor de Snes hier nog liggen met de prijs erop. 3999 beffertjes, 100€, inflatie niet meegerekend.

Ik ben, zo lijkt het althans, 1 van de weinigen die excited is voor een Bravely Default remaster.
Is men eerste echte JRPG die ik eigenlijk nog maar redelijk recent (3-4 jaar geleden) gecleard heb op 3DS en was echt een prachtige game.
Heeft ook men favoriete easter egg aller tijden so far.

Bij de true ending blijkt fee Airy evil te zijn en zodra de credits rollen smelten de letters van de titel weg van Bravely Default Fairy Flies naar Bravely Default Airy Lies

Ik vind €90 voor een AAA spel eigenlijk ook niet meer dan normaal. Prijzen van games zijn over de jaren weinig gestegen en als je ziet wat voor een producties dat tegenwoordig zijn, alleen al grafisch, motion capturing, duizenden dialogen, stemacteurs, live orkest soundtracks, ... het is gewoon ironisch dat net Nintendo met Mario Kart met die prijs afkomt:)

Eigenlijk nog zo gek niet. Games zijn de laatste 10 a 15 jaar amper in prijs gestegen, zeker niet ten opzichte van de rest van de prijzen.
En ik heb Super Street Fighter 2 voor de Snes hier nog liggen met de prijs erop. 3999 beffertjes, 100€, inflatie niet meegerekend.
Ik heb het reeds eerder gepost ja. Snes prijzen zaten rond de €100 per spel.
Maar ik vind het toch een dikke pil om te slikken. Hopelijk komt gamepass naar de Switch2 😊

Terug
Bovenaan