Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Hoe Chandler 4 ronden totaal gedomineerd werd en toch nog bijna kon winnen, indrukwekkend!
Heel vuil gevochten van Chandler en geen enkele reactie van de ref. Verschillende fence grabs en duidelijke slagen op het achterhoofd. Mooie fight, maar toch wel wangedrag van Chandler en slecht gezien van de ref

Dooooo Bronx! 🤩
En ja Stipe, khad het wel verwacht, die vocht precies in slow motion.

Maar on the bright side, misschien krijgen we toch Jones Aspinal nog.

Zoals ik hier eerder aanhaalde draaien dergelijke exhibition matches meestal rond veel hype, maar zijn die zo goed als altijd heel teleurstellend. Vrijdag heb ik dan ook voor Tyson vs Paul mijn nachtrust niet gelaten. Zaterdagmorgen met een tas koffie erbij de wedstrijd bekeken. Na 30 seconden weet je al hoe laat het is. De hype totaal niet waard, zoals verwacht. Teveel geld mee gemoeid. Toen Helwani na de fight aan Paul vroeg of hij effectief geprobeerd heeft om Tyson K.O. te meppen was het antwoord: daarvoor heb ik teveel respect voor hem. Duidelijke insteek van beiden om de kamp uit te boksen met de vooraf bepaalde winnaar als resultaat.

Zondagmorgen was toch iets anders, met als hoogtepunt Oliveira vs Chandler. Ik hou van beiden. Chandler zijn agressiviteit en beenharde 'push forward' mentaliteit vs Oliveira die koning is in het grondspel maar tegelijkertijd ook één van de meest technische strikers is. De verwachtingen lagen hoger dan Jones vs Miocic en werden zonder moeite allemaal ingelost. Chandler die er in slaagt om vanuit de meest ongewenste grondpositie te blijven verdedigen tegen iemand als Oliveira, tot de perfect uitgevoerde uppercuts van Oliveira om dan weer Chandler te zien exploderen in de laatste ronde, wat een spektakel. Ik stond te springen op het einde wanneer Chandler rechtstond en naar het midden van de kooi liep met Oliveira aan hem hangend, om hem tegen de mat te kwakken. Om het dan gewoon NOG EENS opnieuw te doen. Zijn 'are you not entertained?' na de wedstrijd was toch even kippenvel.

Welcome to the Oliveira show! Domineerde het gevecht en werd terechte winnaar. Maar wtf was dat, tijdens de explosie van Chandler, met die 10+ stoten en ellebogen op de achterkant van het hoofd zonder dat de arbiter er iets op zei?

Jones Miocic duurde langer dan verwacht, mooie TKO. Jones is zo'n knappe vechter, maar zo'n onuitstaanbaar persoon. Gaande van de 'don't ever mention my children again' wanneer hij de hand niet wou schudden tijdens de weigh in, tot verwarring van Stipe die zei 'I never mentioned your children' en heel vreemd opkeek. Tot de speech na de wedstrijd toen hij uitgebreid Jezus begon te bedanken en Trump z'n gat begon uit te lekken. Cringe as fuck was dat.

Bo nickal was in mijn ogen minder dan verwacht. Dacht dat die weer een vernietigende ko of submission ging behalen. Post fight talk vond ik zen analyse van ass whopping ook flink overdreven.

Hij was vooral bang om zelf gesubmit te worden.
Yep heel terughoudend.
Was zonet uf310 aant bekijken. De main fight is al vrij vreemd. Lijkt me dat ze (ufc) hopen op een nieuwe Asian superstar maar die gaat volgens mij bedrogen uitkomen en ferm kletsen krijgen.
Belal dat uit is.. En Gary die zen plaats krijgt kan nog wel fun fight opleveren. Maar de rest meh..

Yep heel terughoudend.
Was zonet uf310 aant bekijken. De main fight is al vrij vreemd. Lijkt me dat ze (ufc) hopen op een nieuwe Asian superstar maar die gaat volgens mij bedrogen uitkomen en ferm kletsen krijgen.
Belal dat uit is.. En Gary die zen plaats krijgt kan nog wel fun fight opleveren. Maar de rest meh..
Echt he, was er vandaag ook nog naar aant kijken, heel zwakke kaart.
Alleen Shavkat tegen cuck wil ik wel zien

Oliveira vs Chandler

Wat een gevecht.Oliveira is altijd kunst met een grote K. Ook gewoon ne toffe kerel met respect voor de tegenstander.
En Chandler. Damn.

Hoe groot denken jullie dat de kans is dat we Aspinal Jones gaan meemaken?
Jones maakte al duidelijk dat hij fuck you money wilde zien.
Denk mits Dana het juist aanpakt hij met een dikke card op 170 en 185 dat wel kan waarmaken als anders gierige hond.

My two cents

Jones gaat het bedrag blijven opdrijven, tot het gewoon belachelijk wordt en White wel moet weigeren (zoals bij Ngannou paar jaar terug)
Tegen Pereira hoop ik echt niet dat ze dat toelaten, White was er ook al gene fan van, dus da's al goed, da's gewoon geen wedstrijd.

Langs de andere kant, Jones zijn ego is zó groot, dat al die duck emoji's hem uiteindelijk wel gaan laten toehappen om tegen Aspinal te vechten. En te verliezen.

Dus ik weet het eigenlijk totaal niet, maar ik hoop er wel op.

Denk dat onze Japanner submit gaat worden.
Ian zie ik ook submit worden, en Gane Volkov ben ik echt curieus, vorige keer Gane vlot gewonnen maar die Volkov heeft de laatste keren toch wel indruk gemaakt op mij
Wat een prelims ook zeg :/

De wedstrijd van Pantoja was nog nice. De rest van de main card was maar matig imo. Shavkat toch ook wat van zijn pluimen verloren...

UFC311 belooft wel epic te worden. :love:
Het zal er alleszins al goed op tussen Umar en Merab :laugh:.

Prelims waren ook zeker de moeite. Betere fights op de prelims dan op sommige fight nights.

Vond ook dat Shavkat niet top overkwam. Gane/Volkov had ik eigenlijk een wat saaie pointfight verwacht, maar was heelntof

Terug
Bovenaan