Zoals ik hier eerder aanhaalde draaien dergelijke exhibition matches meestal rond veel hype, maar zijn die zo goed als altijd heel teleurstellend. Vrijdag heb ik dan ook voor Tyson vs Paul mijn nachtrust niet gelaten. Zaterdagmorgen met een tas koffie erbij de wedstrijd bekeken. Na 30 seconden weet je al hoe laat het is. De hype totaal niet waard, zoals verwacht. Teveel geld mee gemoeid. Toen Helwani na de fight aan Paul vroeg of hij effectief geprobeerd heeft om Tyson K.O. te meppen was het antwoord: daarvoor heb ik teveel respect voor hem. Duidelijke insteek van beiden om de kamp uit te boksen met de vooraf bepaalde winnaar als resultaat.
Zondagmorgen was toch iets anders, met als hoogtepunt Oliveira vs Chandler. Ik hou van beiden. Chandler zijn agressiviteit en beenharde 'push forward' mentaliteit vs Oliveira die koning is in het grondspel maar tegelijkertijd ook één van de meest technische strikers is. De verwachtingen lagen hoger dan Jones vs Miocic en werden zonder moeite allemaal ingelost. Chandler die er in slaagt om vanuit de meest ongewenste grondpositie te blijven verdedigen tegen iemand als Oliveira, tot de perfect uitgevoerde uppercuts van Oliveira om dan weer Chandler te zien exploderen in de laatste ronde, wat een spektakel. Ik stond te springen op het einde wanneer Chandler rechtstond en naar het midden van de kooi liep met Oliveira aan hem hangend, om hem tegen de mat te kwakken. Om het dan gewoon NOG EENS opnieuw te doen. Zijn 'are you not entertained?' na de wedstrijd was toch even kippenvel.
Welcome to the Oliveira show! Domineerde het gevecht en werd terechte winnaar. Maar wtf was dat, tijdens de explosie van Chandler, met die 10+ stoten en ellebogen op de achterkant van het hoofd zonder dat de arbiter er iets op zei?
Jones Miocic duurde langer dan verwacht, mooie TKO. Jones is zo'n knappe vechter, maar zo'n onuitstaanbaar persoon. Gaande van de 'don't ever mention my children again' wanneer hij de hand niet wou schudden tijdens de weigh in, tot verwarring van Stipe die zei 'I never mentioned your children' en heel vreemd opkeek. Tot de speech na de wedstrijd toen hij uitgebreid Jezus begon te bedanken en Trump z'n gat begon uit te lekken. Cringe as fuck was dat.