marcel
Well-known member
had dikke pech bij zijn laatste stopIk heb de 24u wel een beetje half gevolgd, leek me precies wel een interessante strijd? Wat was er gebeurd met de Ferrari die 2des is geëindigd?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
had dikke pech bij zijn laatste stopIk heb de 24u wel een beetje half gevolgd, leek me precies wel een interessante strijd? Wat was er gebeurd met de Ferrari die 2des is geëindigd?
Tanak 6de, Evans 7ste en Neuville 9ste na vrijdag. Dat zegt genoeg.Er komen nog wel enkele gravel races aan en als wk leider is dat niet echt een voordeel.
Al heb ik ook niet het gevoel dat een Evans of een Tanak daarom meer kans maken. Voorlopig zit het geluk en pech redelijk verdeeld en is Neuville echt wel koning vd powerstage (mss zelfs vd super sunday int algemeen)
Aan zen snelheid zal het dit seizoen toch niet liggen vind ik.
Blijkbaar Evans met de fout (die had hoerechance dat hij voort kon). Hij nam die doek mee en die viel daarna pardoes op de wagen van Tanak die daardoor een noodstop moest uitvoeren.Duh Tanak gecrasht door een grote vlag van een rally sponsor!Gelukkig is hij ok.
Ter info: de jury heeft ingegrepen en hij blijft daardoor gewoon in de rally zonder tijdverlies. Zijn tijd werd herberekend.
Inderdaad zoals ik had voorspeld, Tanak zijn grootste concurrent want Evans faalt enorm en Polen, Letland en Finland zijn snelle gravel rally 's die Neuville niet liggen en Tanak des te meer. Zal nu afhangen wat Ogier zijn plannen nog zullen zijn voor Toyota..En met Finland in het vooruitzicht, gok ik dat tannak nog wel wat dichter zal komen.
Als Ogier WK wordt dan mogen ze voor mijn part een regel toevoegen dat part-timers gaan WK kunnen worden.Inderdaad zoals ik had voorspeld, Tanak zijn grootste concurrent want Evans faalt enorm en Polen, Letland en Finland zijn snelle gravel rally 's die Neuville niet liggen en Tanak des te meer. Zal nu afhangen wat Ogier zijn plannen nog zullen zijn voor Toyota..
Ik vind het toch heel wat genuanceerder als er een regel bestaat die de leider in het kampioenschap benadeeld om zo het veld dichter bij elkaar te brengen (de baan moeten vegen). Als diegene die maar een half seizoen afwerkt geen enkele keer nadeel van die regel ondervindt, en juist de laatste rally aan de kop van het kampioenschap komt, dan kan je je toch serieus afvragen of die wel verdiend wereldkampioen is.tbf, als gij een heel seizoen afwerkt, en ge eindigt achter iemand die maar een deels seizoen afwerkt (of zelfs maar een half), dan hebt ge eigenlijk niet zo'n goed heel seizoen gereden.
Als je maar een half seizoen rijdt en je haalt op dat half seizoen meer punten dan de rest punten halen op een heel seizoen presteer je nog altijd regelmatiger in de rallies die je gereden hebt. Per rally gezien ga je meer punten hebben dan de rest en dus het meest regelmatig gereden hebben. Maar hij is natuurlijk bevoordeligd door de mogelijkheid van keuze voor rallies en minder benadeeld is door de regels dan een reguliere piloot.De beste rijder mogelijk wel, maar een wereldkampioenschap rally is een regelmatigheidstest.
elke rally die uw concurrent niet deelneemt, kunt gij 30 punten méér pakken dan hem.Ik vind het toch heel wat genuanceerder als er een regel bestaat die de leider in het kampioenschap benadeeld om zo het veld dichter bij elkaar te brengen (de baan moeten vegen). Als diegene die maar een half seizoen afwerkt geen enkele keer nadeel van die regel ondervindt, en juist de laatste rally aan de kop van het kampioenschap komt, dan kan je je toch serieus afvragen of die wel verdiend wereldkampioen is.
De beste rijder mogelijk wel, maar een wereldkampioenschap rally is een regelmatigheidstest.

Er valt wel wat van te zeggen langs beide zijden vind ik.Los van die regels kunnen we wel stellen dat Ogier een zuiver talent is dat de juiste lijnen en grip toch makkelijk vindt.
Kvind het vooral nadelig zo halverwege het seizoen een hoop gravel rallies na mekaar.
In het geval van Neuville hebt ge zo meerdere manches na elkaar het nadeel. Uwe tegenstander kan zo schonekes voorbij komen en op kop staan tegen dat er weer een tarmac rally is waar de wk leider dan weer in het voordeel is.
Neuville had de laatste rally moeten skippen. Tanak had dan straks moeten vegen met amper 1 punt voorsprong.een geskipte rally = 0 punten he. Neuville heeft in Letland een slechte rally gereden, en heeft 9 punten gescoord.

In praktijk ben je dan gewoon gekke toeren aan het uithalen.Het ongelukkige huwelijk tussen Stoffel Vandoorne en Penske/DS is beëindigd.
eens benieuwd wat de plannen zijn.
Dit is onverhoopt want hij moest weer vegen.Goede zaak voor Neuville voorlopig door het uitvallen van Tanak en Evans en zelf toch best sterk te rijden.
Ook leuk om te zien dat pajari goed bezig is voor zen 1e in een wrc1 auto.