Alcoholvrije dranken

Eén van de best verkopende niet-alcoholische bieren is Guinness 0.0
Vind ik ook niet slecht, één van de weinige en gemakkelijkst verkrijgbare N/A stouts.

Mijn favoriet van Belgische N/A bieren blijft nog altijd GOD (Good Old Days). Die Ypra 0.4 was ook wel één van de betere IPA's.
 
Estaminet, Stella en Bavik beste 0.0 pilsbieren.
Maes en Heineken het slechtst.
Thrive en Leffe Blond het slechtste niet-pilsbier. (1/10 en 2/10)
Cornet, Ypra, Sportzot de beste met 9/10. Kort gevolgd door La Trappe Epos, Vicaris Nano en Chouffe 0,4.

Overigens, los van deze lijst: de Cuvee des Trolles 0,0 en de Blonden Os Na Dorst 0,0 zijn ook erg goed bevonden! En de Karmeliet doet het ook goed, 't is eens wat anders dan alle IPA geuren en smaken in de meeste alcoholvrije biertjes.
Estaminet kan ik volgen. Bavik nog niet gedronken. Stella neutraal voor mij.
Thrive vind ik ook echt slecht, maar ik vind de Leffe best oke.
Cornet en Sportzot effectief zowat beste imo. Alle andere uit die lijst zijn ook degelijk wel.

Opvallend hoe hetzelfde artikel 10 jaar geleden wss 1 bier had dat niet gebuist was
 
Estaminet kan ik volgen. Bavik nog niet gedronken. Stella neutraal voor mij.
Thrive vind ik ook echt slecht, maar ik vind de Leffe best oke.
Cornet en Sportzot effectief zowat beste imo. Alle andere uit die lijst zijn ook degelijk wel.

Opvallend hoe hetzelfde artikel 10 jaar geleden wss 1 bier had dat niet gebuist was
Leffe 0.0 is zowaar nog slechter dan gewone Leffe, hoe ze daarin geslaagd zijn is mij een raadsel.
 
Net de Vedett eens geproefd. Ik ben er nog niet uit.
Het heeft een heel uitgesproken en herkenbare smaak, iets rokerig dat tot in uw neus komt.
Maar of ik het nu expliciet lekker vind... Het is speciaal, en niet slecht, ik zal het daar op houden.
 
Net de Vedett eens geproefd. Ik ben er nog niet uit.
Het heeft een heel uitgesproken en herkenbare smaak, iets rokerig dat tot in uw neus komt.
Maar of ik het nu expliciet lekker vind... Het is speciaal, en niet slecht, ik zal het daar op houden.
Sinds 2 weken gestopt met drinken en deze is wel echt nen aanrader imo.
 
En toch vind ik hem lekker :)

Ik vond hem goed zonder meer, deed me denken aan Duitse niet-alcoholische bieren, zo van die Weizens. Gelukkig niet dat zoetige waar veel niet-alcoholische bieren (die geen IPA of stout zijn) last van hebben.

Gelijkt hij goed op de Tripel Karmeliet mét? Dat vind ik nu ook weer niet, al kan je dat denk ik ook niet verwachten van een 0° vs. een 8° bier.
 
Ik vond hem goed zonder meer, deed me denken aan Duitse niet-alcoholische bieren, zo van die Weizens. Gelukkig niet dat zoetige waar veel niet-alcoholische bieren (die geen IPA of stout zijn) last van hebben.

Gelijkt hij goed op de Tripel Karmeliet mét? Dat vind ik nu ook weer niet, al kan je dat denk ik ook niet verwachten van een 0° vs. een 8° bier.

Just! Die weizen alcoholfrei drink ik ook wel graag, daar doet ie idd aan denken.
 
Gisteren eerste keer Vicaris Nano gedronken en ik was aangenaam verrast. Die ga ik wel eens in huis halen...

En nu net een frisse Ramon gedronken. Ook lekker. Weinig complex maar verfrissend en beetje neigend naar een IPA.
 
De verhulstjes 0 %
Was meer water met een licht smaakje.


Hugo 0%
Een van mijn favoriete wijnen.

Night Orient van Bellini
Eigenlijk ook heel lekker.


Waar ik al tijdje op zoek naar ben, is de amaretto 0%.
De Colruyt zou hem moeten hebben, maar al 2 vestigen gedaan en niet gevonden.
 
Gisteren eerste keer Vicaris Nano gedronken en ik was aangenaam verrast. Die ga ik wel eens in huis halen...

En nu net een frisse Ramon gedronken. Ook lekker. Weinig complex maar verfrissend en beetje neigend naar een IPA.

Ramon vond ik ook eerder tegenvallen qua smaak, gewoon weinig smaak. Maar wel verrassend schappelijk, dat lijkt me voor cafés wel een goeie reden om die als betaalbare niet-alcoholische optie op de kaart te zetten.
 
Ramon smaakt meer naar frisdrank dan naar bier. Ik haal regelmatig een paar blikjes in huis, goedkoper alcoholvrij bier kan haast niet.

Klinkt logisch. Zelf ben ik geen fan van frisdrank, ik sla dan eerder mijn voorraad alcoholvrij bier in als er kortingen te scoren zijn op bier dat me meer bevalt qua smaak (bv. Duitse Weizens of bepaalde Nederlandse merken in de Albert Heijn). Of simpelweg goed fruitsap, dat koop ik sowieso ook :)
 
Ramon smaakt meer naar frisdrank dan naar bier. Ik haal regelmatig een paar blikjes in huis, goedkoper alcoholvrij bier kan haast niet.
Idd, gewoon een lekker fris drankje met een bittertje en een zuurtje ipv alleen maar zoet zoals limonade. Voor mij past dat in het rijtje van bv Yugen kombucha dat door fermentatie ook complexer is dan een limonade.
 
Vanavond eens virgin agua de Valencia maken.
De echte maken met zo'n temperaturen is niet zo slim, maak die altijd redelijk stevig 😎
 
Oei die meningen over Ramon kan ik niet delen. Het is bij mij al een tijdje geleden dat ik nog eentje gedronken dus zou kunnen dat er intussen wat aan het recept veranderd is. Maar ik vond die nog wel redelijk goed (naar Belgische normen want ik drink alcoholvrij over het algemeen liever uit NL en DE). Ik verschoot er van dat die van Roman kon komen, want die hun Romy pils vind ik dan weer niet te drinken.
 
Terug
Bovenaan