Het behoeft voor mij ook geen verbazing dat iemand als Ruben Van Gucht zo reageert, gegeven mijn lage indruk van die mens als "persoon".
In zijn logica was 1,19 promille dus wél nog aanvaardbaar geweest...
Ik zal het "immense sportieve inzicht" dat die gast moet hebben waardoor de VRT hem aanhoudt aan een absurd hoge prijs missen zeker.
Maar nu misbruiken in mijn ogen mensen dat om te pleiten voor een totaalverbod, waardoor "brave" mensen die zich wél aan de regels houden zoals ik en géén Uber van € 60 x 2 per uitgangsavond kunnen permitteren, mee te straffen voor het walgelijke gedrag van zatte B.V.'s.
Als ik "reken" dat ik één speciaalbier/wijn/cocktail kan drinken en dan 1 à 3h later probleemloos terug kan vertrekken als ik de rest van de avond niets alcoholisch meer drink, dan is dat wél degelijk correct gerekend (tenzij ik morgen de helft van m'n gewicht verlies ofzo) en dan blaas ik nooit van m'n leven 0,5 promille. Maar een totaalverbod betekent praktisch gewoon niets meer mogen...
Ik zou graag toch eerst dan graag gewoon verstrenging zien van de bestaande regels want het is toch gewoon absurd om te blijven discussiëren over een totaalverbod (of zelfs drooglegging) op basis van het excessieve gedrag van enkele B.V.'s
Meer controles en een VRT die eens reflecteert over haar dure exclusieve contracten door daar een moraliteitsclausule aan toe te voegen, extra interessant in tijden van besparingen want de meerwaarde van een Van Gucht ontgaat me, Zita Wauters is blijkbaar populair op de "Gram" en Tom Waes is publiekslieveling numero uno maar heeft vooral veel geluk dat er geen zware gewonden/doden gevallen zijn bij zijn crash, als hij het gewoon op dos cervezas en voor de rest water gehouden zou hebben, was er wellicht géén probleem geweest.