Airco (multi unit)

Ivm de comments dat je de airco de hele dag moet laten draaien om de "muren" ook af te koelen. Hier laat ik die airco's ook de hele dag koelen, en blijven koelen tot 2u snachts. Echter warmt het eigenlijk zeer snel terug op, rond 4u wordt ik terug wakker van de warmte.

Betreft Daikin toestellen.
In een nieuwbouw zou dat misschien lukken maar als de gevelisolatie niet dik genoeg is, gaan uw muren opnieuw opwarmen door de stralingswarmte van buiten.

Boven en beneden nu 22 graden.

Boven op 18 graden en 80 procent kracht, want lang leve onder het dak slapen.
Ganse dag de zon en houten planken.
Zonder die airco halen wij vlot 32 en meer in die kamer.

Beneden staat die op 20 en 50 procent, hou ook wel alles potdicht.

Het condenswaterpompje maakt bij ons sinds kort echt een luid brommend lawaai. Zelfs na dat de airco al een tijdje uitgeschakeld is springt het soms nog aan, wat zeer vervelend is voor de nachtrust.
Is dit pompje gewoon stuk en (eenvoudig te vervangen), of is er meer aan de hand?

Het gaat om een Sauerman SI 2750. Blijkbaar is dit al redelijk obsolete. Installatie is een 8-tal jaar oud.

Zo herkenbaar. Mijn vrouw was eerst tegen airco want de baby kon verkouden worden. Uiteindelijk hebben we dit toch geplaatst en er veel genot van gehad.

Ondertussen verhuisd naar een woning met enkel (licht teleurstellende) vloerverkoeling en zaagt ze nu de oren van mijn lijf om terug airco te plaatsen.:sarcastic:
Hier hetzelfde. Eerst niks moeten weten van airco en nu is ze er super blij mee (zeker nu de baby er is). De airco staat zelfs 24/7 aan in de kamer van onze baby en ziek is hij nog niet geweest hoor.

Terug
Bovenaan