Airco (multi unit)

Idem hier ook.
Ook die afkasting/kabelgoot binnen is echt wel knap geplaatst. Gaten door de vloer mooi rond geboord.
Ze hebben hier juist ewa koffie gekregen se.
Komt wel in orde ;)

Waarom voor de compact modellen gekozen ? Want die was toch niet zoveel goedkoper dan de Design of zelfs Diamond unit. Prijs die je zei 5.300€ is dat incl BTW ?

Ok,

Dan is het voor u enkel om de topwarmte wat weg te krijgen. Het is een paar dagen geleden ook nog eventjes warm / mottig geweest waarbij het bij mij nodig was om de airco even op te zetten.

Het lijkt er mij dan ook op dat je wel tegen een beetje warmte kunt, en het dan ook niet te snel zult opzetten.

Indien die airco dan was ondergedimensioneerd is dan maakt dat in dat geval niet zoveel uit. Bij mij is dat die airco opzetten en 5 minuten later voel ik dat al redelijk goed (topwarmte weg), 10 minuten later begint de basiszone al aangenaam aan te voelen. En 20 minuten later begint dat aangename gevoel ook in de andere ruimten zich door te zetten.

Bij die airco met de buizen lijkt mij dat hetzelfde mogelijk gaat zijn, maar dan gewoon trager (want je pompt minder koele lucht in de ruimte) dan elke zone met een binnenunit.

Enkel als je echt stelt zoals MiniJeffrey dat je het zalig vindt om de temperatuur in te stellen en dat die deze bereikt of dat je het snel wilt, dan lijkt mij dat je best investeert in een versie met aparte binnenunit.

Ook wanneer je zonnepanelen hebt, lijkt het mij beter dat je een versie pakt die je kunt sturen, juist om ervoor te zorgen dat je vb wanneer het zonnig is harder kunt koelen, om dan eens de zon weg is het terug op een lager pitje te zetten tot zelfs volledig af zodanig dat je uw eigenverbruik wat verhoogt ;p. Al blijft voor koeling een continue koeling beter, omdat de warmteafgifte ook met vertraging is. En zwaar afkoelen nu eenmaal energieintenser is en dus minder efficiënt, dan continue de topwarmte er wat uit te filteren.
Bij extreme hitte werken wij nu met een aftandse mobiele airco die de hele nacht staat te draaien aan oorverdovend lawaai, kinderen bij ons op de kamer. Dus op gebied van snel koelen of comfort zal het alleszins een verbetering zijn, ook al duurt het wat langer tegen dat een ruimte koel is.

Ik ben ook van principe dat ik de airco vroeg genoeg aanleg zodat het koel is wanneer we gaan slapen. Liever wat langzamer en energiezuiniger, dan continu die airco te zitten regelen.

Het was inderdaad wat warm en mottig de laatste dagen en voor mij zou hij dan ook perfect mogen opstaan. Maar ik wil dat aan de andere kant wat beperken om snel naar die airco te grijpen omdat dat toch niet zo gezond is. Ik kan absoluut niet goed tegen de warmte, maar evenmin tegen airco. Als ik op reis ben en de airco ligt de hele nacht aan, ben ik gegarandeerd ziek de dag erop. Altijd al zo geweest.

Ik ben wel niet goed mee met het volgende: dus de offerte die ik nu heb is voor een buiten en een binnenunit. In een 'normale' uitvoering heb je dan een buitenunit en per zone een binnenunit? Die bakken die hij zou hangen mag ik dus niet als aparte binnenunits zien? Ik snap ook nog steeds niet waarom dat 2-300 euro goedkoper is wanneer ik dergelijke bakken hang.

Komt wel in orde ;)

Waarom voor de compact modellen gekozen ? Want die was toch niet zoveel goedkoper dan de Design of zelfs Diamond unit. Prijs die je zei 5.300€ is dat incl BTW ?

Goh heb niet echt naar de prijs gekeken zelfs, dat waren degene die de verkoper voorstelde. Het is hier ook niet echt supergroot misschien daarom.

Voor kantoor komen er wel anderen PKFY-P15-20-32-40 en 50VLM

Ook daar gewoon de verkoper gevolgd :unsure:

Goh heb niet echt naar de prijs gekeken zelfs, dat waren degene die de verkoper voorstelde. Het is hier ook niet echt supergroot misschien daarom.

Voor kantoor komen er wel anderen PKFY-P15-20-32-40 en 50VLM

Ook daar gewoon de verkoper gevolgd :unsure:
Ik denk dat ze qua sterkte allemaal dezelfde waardes kunnen hebben. Enige dat anders is is het uitzicht.
Die Diamond versie kan je ook nog in het zwart en rood krijgen, de design versie ook. Vond ik toch nog net iets beter passen dan een witte bak tegen de muur :)

Ik denk dat ze qua sterkte allemaal dezelfde waardes kunnen hebben. Enige dat anders is is het uitzicht.
Die Diamond versie kan je ook nog in het zwart en rood krijgen, de design versie ook. Vond ik toch nog net iets beter passen dan een witte bak tegen de muur :)

Ahzo :D Ja daar hebben ze niet eens iets van gezegd eerlijk gezegd.... Jammer wel eigenlijk want zijn idd iets mooiere toestellen..

Ik ben ook van principe dat ik de airco vroeg genoeg aanleg zodat het koel is wanneer we gaan slapen. Liever wat langzamer en energiezuiniger, dan continu die airco te zitten regelen.
Mja, ik regel dat eigenlijk niet echt. Al kan ik wel instellen dat die start vanaf een bepaald uur of zo. Ik gebruik gewoon de afstandsbediening van de bak in kwestie en zet die op wanneer het mij te gortig wordt.
En zet die dan ook weer af als het te koel is.
Al zou ik die kunnen instellen op vb 24°C en afhankelijk van de temperatuur die die meet aan de bak dan schakelt die aan of uit

Het was inderdaad wat warm en mottig de laatste dagen en voor mij zou hij dan ook perfect mogen opstaan. Maar ik wil dat aan de andere kant wat beperken om snel naar die airco te grijpen omdat dat toch niet zo gezond is. Ik kan absoluut niet goed tegen de warmte, maar evenmin tegen airco. Als ik op reis ben en de airco ligt de hele nacht aan, ben ik gegarandeerd ziek de dag erop. Altijd al zo geweest.
Lijkt mij dat dat probleem grotendeels voorkomt bij de grote overgangen in temperatuur. Maar ben dat toch nog niet echt tegengekomen eigenlijk.

Ik ben wel niet goed mee met het volgende: dus de offerte die ik nu heb is voor een buiten en een binnenunit. In een 'normale' uitvoering heb je dan een buitenunit en per zone een binnenunit? Die bakken die hij zou hangen mag ik dus niet als aparte binnenunits zien? Ik snap ook nog steeds niet waarom dat 2-300 euro goedkoper is wanneer ik dergelijke bakken hang.

Het probleem is dat ik niet weet welke bakken dat zijn. Ik heb u gevraagd voor een TF (technische fiche :p) dat ik daar zeker van kon zijn. Maar het lijkt mij het meest voor de hand liggende dat dit aparte binnenunits zijn en die buitenunit gewoon de buitenunit van een splitunit is. Dus daar ga ik van uit.

En of dit goedkoper is, ja als je het water kunt afvoeren zonder condenspompje. Juist omdat het enigste wat ze dan moeten doen, is die 3 toestellen tegen het plafond/muur vijzen. Een klein gaatje (30 - 40mm ?) maken voor de kabels door te steken en dan een slangetje leggen tussen de afvoer van het toestel en een waterafvoer, en op uwe zolder liggen die kabels gewoon zonder goot of niet in buis of dergelijke. Daarom is het nen zolder :p. Vergeet niet dat die persoon stelde dat het à la louche 3250€ was excl BTW zonder de 3 condenspompjes (à rato van 3 * 200€ oftewel 600€ excl. BTW). En als die 3 condenspompjes moeten gebruikt worden was het duurder. Maar zoals je mij uitlegde wat er mogelijk gaat zijn, ga je die 3 condenspompjes nodig hebben. En gaat die oplossing duurder zijn. Maar beter regelbaar dan de andere oplossing. En goedkoper als je het regelbare alternatief met buizen kiest.

Terwijl bij het andere moeten ze die grotere buizen een beetje deftig leggen, dat plenum bricoleren en daarna 3 * een gat van 160mm maken van de zolder naar die buis en die buis daar dan doorsteken. En dan nog dat esthetisch (denk ik) roostertje aan het plafond zetten.

Dat lijkt mij dan ook de enigste mogelijkheid, want op een andere manier zie ik niet in hoe dat dit beter zou kunnen werken en goedkoper zou kunnen zijn.

Diamond heeft ook een sensor om te kijken waar ge ergens in een kamer zit om dan indirecte koude lucht de kamer in te stuwen of directe warme lucht. Kwestie van geen tocht situatie te maken. Wij hebben hier zwart en zilver gehangen van de zensation reeks van mitsubishi (=diamond reeks zonder sensor). Die sensor was het geld niet waard.

En is weer maar iets dat stuk kan gaan of ontregelt... Voor mij liefst zaken die werken zonder te veel gedoe.
Absoluut mee akkoord.

En de zensation reeks kan evenzeer verwarmen, lucht ontvochtigen en koelen. Vooral dat 2e is een superhandige feature de laatste dagen. De airco moet daarom niet koelen, gewoon ontvochtigen maakt het al 10x aangenamer om te werken binnen.

Mja, ik regel dat eigenlijk niet echt. Al kan ik wel instellen dat die start vanaf een bepaald uur of zo. Ik gebruik gewoon de afstandsbediening van de bak in kwestie en zet die op wanneer het mij te gortig wordt.
En zet die dan ook weer af als het te koel is.
Al zou ik die kunnen instellen op vb 24°C en afhankelijk van de temperatuur die die meet aan de bak dan schakelt die aan of uit
Eigenlijk zou ge u airco 24/7 moeten laten draaien op de "gewenste" temperatuur, en zou em dan zelf moeten af & inschakelen.
Nu, Ik doe dat ook niet hoor, zet dat alleen op als het een warme dag wordt, anders de ramen gewoon open.

Eigenlijk zou ge u airco 24/7 moeten laten draaien op de "gewenste" temperatuur, en zou em dan zelf moeten af & inschakelen.
Nu, Ik doe dat ook niet hoor, zet dat alleen op als het een warme dag wordt, anders de ramen gewoon open.
Ja zo werken kantoorinstallaties. Die koelen of verwarmen op basis van de ingestelde temperatuur - al dan niet met een marge om die overgang te maken.

Maar daar begin ik voor een thuisomgeving niet aan :p.

Ja, ik ook niet echt, het enigste wat ik wel doe als ik weet dat het warm wordt, die wel al opzetten, dan begint die ook onmiddellijk te koelen voor dat het te warm wordt binnen, en moet die minder energie verbruiken dan dat die echt al een aantal graden moet koelen

Absoluut mee akkoord.

En de zensation reeks kan evenzeer verwarmen, lucht ontvochtigen en koelen. Vooral dat 2e is een superhandige feature de laatste dagen. De airco moet daarom niet koelen, gewoon ontvochtigen maakt het al 10x aangenamer om te werken binnen.
Diamond heeft ook een sensor om te kijken waar ge ergens in een kamer zit om dan indirecte koude lucht de kamer in te stuwen of directe warme lucht. Kwestie van geen tocht situatie te maken. Wij hebben hier zwart en zilver gehangen van de zensation reeks van mitsubishi (=diamond reeks zonder sensor). Die sensor was het geld niet waard.
Die zensation reeks kende ik ook nog niet. Nuja hij hangt dus het moet maar goed zijn. Beneden een zwarte van de diamond reeks, boven een zwarte van de design reks

Die zensation reeks kende ik ook nog niet. Nuja hij hangt dus het moet maar goed zijn. Beneden een zwarte van de diamond reeks, boven een zwarte van de design reks
Je gaat er evenveel plezier van hebben hoor! De MELcloud link moet op de ontvanger achter de klep van de airco. Ik had eerst de koppeling proberen te maken met de code op de airco unit zelf. Het opzetten van de airco in de slaapkamer als je 's avonds op weg bent naar huis is een top feature! :D

Ik zei ook direct tegen die gast hier: ik wil gene witten want dat verkleurt en wordt geel met de jaren. Toen toonde hij mij de Diamond lijn en ja... dan zijt ge wel verkocht natuurlijk.

Je gaat er evenveel plezier van hebben hoor! De MELcloud link moet op de ontvanger achter de klep van de airco. Ik had eerst de koppeling proberen te maken met de code op de airco unit zelf. Het opzetten van de airco in de slaapkamer als je 's avonds op weg bent naar huis is een top feature! :D

Alleen mogen ze die app dringend wel eens uit de jaren stillekes halen en 2021 binnen brengen :D

Hier hebben ze net gedaan se, de dingen staan nu te draaien en moeten ff blijven opstaan.
De wifi functie komen ze in augustus doen als ze het kantoor doen want hadden geen tijd meer, nu goed dat boeit mij ook niet zo.

Hier hebben ze net gedaan se, de dingen staan nu te draaien en moeten ff blijven opstaan.
De wifi functie komen ze in augustus doen als ze het kantoor doen want hadden geen tijd meer, nu goed dat boeit mij ook niet zo.
Zeker een paar uur laten draaien ja, tot je zeker bent dat de condens goed afvoert en niet lekt uit je toestel.

Terug
Bovenaan