Afrika Cup 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil nu echt naar die match kijken voor die keeper in actie te zien van de Comoren. :rofl:

Zouden zijn eerste speelminuten zijn op het toernooi, maar ik denk dat die zijn toernooi toch anders zal ingebeeld hebben. Als verdediger opgeroepen worden voor uw allereerste groot toernooi met de Comoren om dan in de 1/8ste finale in de goal te staan...
 
Quasi bijna de helft van de 1/8e finalisten lijken mij wel "het Ijsland" van Afrika.
Van Kaapverdie en Madagascar werd dat de vorige keer ook al gezegd.

Van Madagascar voor deze reden.

On 16 October 2018, Madagascar qualified to the 2019 Africa Cup of Nations for the first time in their history, after they won 1–0 against Equatorial Guinea.[5][6] During their debut match against Guinea on 22 June 2019,[7] Anicet Abel scored Madagascar's first-ever AFCON goal and secured their first point of the competition with a 2–2 draw against Guinea.[8][9] The team defeated Burundi in their second match[10] and followed it up with a 2–0 victory over the Super Eagles of Nigeria to top Group B.[11][12] Then Madagascar advanced to quarter-finals after beating DR Congo in the round of 16.[13] The team's successful performance was coined by pundits as the Iceland of Africa, resembling the shockingly successful debut of Iceland in UEFA Euro 2016.[14] However, Madagascar's dream ended abruptly after suffering a 0–3 defeat at the hand of another former champion, Tunisia.[15]

In 2014 stonden ze nog 190ste op de wereldranglijst.

laCiSat.png


3 van de 4 slechtst gepositioneerde zitten er nog in: Malawi, Comoren en Gambia. Gambia zelfs kwartfinale nu tegen Tunesie nadat Nigeria eruit vloog tegen hun. En met Nigeria liggen ook Ghana en Algerije er al uit.

Van Equatoriaal Guinea - een team met veel spelers in de lagere klasses van Spanje - kan je dat ook wel zeggen. Die zitten er ook nog in. Kaapverdië zit er weer opnieuw bij.

Als Kameroen zich nu laat verrassen, dan krijgen we Comoren tegen Gambia (met onze Belgische coach) in de kwartfinale van de Afrika Cup :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Kameroen na 25 minuten nog geen schot op doel genoteerd met een man meer en een veldspeler in het doel van de tegenstander.
 
Wat een drama die Africa Cup. :rofl:

Algerije, Mali en Ivoorkust eruit in de achtste finale, schandalig. Vooral Ivoorkust vind ik zeer triest als je ziet wat voor een selectie die hebben, dan mag dat nog tegen Egypte zijn. Kwalitatief veruit de beste selectie.

Go Gambia!
 
Wat een drama die Africa Cup. :rofl:

Algerije, Mali en Ivoorkust eruit in de achtste finale, schandalig. Vooral Ivoorkust vind ik zeer triest als je ziet wat voor een selectie die hebben, dan mag dat nog tegen Egypte zijn. Kwalitatief veruit de beste selectie.

Go Gambia!
Ik denk dat je Ivoorkust wat overschat. Ivoorkust is niet meer het Ivoorkust van weleer, en we zullen Ivoorkust ook niet zien op het WK want die haalden de play-offs niet. En Mali heeft eigenlijk nog niet zoveel bewezen. Die hebben nog nooit op een wereldbeker gestaan, al hebben ze het een paar keer laten schieten door de onstabiele politieke situatie in het land, maar deze eeuw hebben ze zich geen enkele keer kunnen kwalificeren.

Algerije wel zeer zwak. Inderdaad in de groepsfase eruit. Kwalitatief moet meer mogelijk zijn in die selectie, maar ik weet niet waarom het er niet uitkomt.

Onderschat de kleinere Afrikaanse teams niet. Het niveauverschil tussen een zwak Afrikaans team en een "goed" Afrikaans team is eigenlijk niet zo groot, deels omdat Afrika niet echt over die 'echte' topteams beschikt op nationaal niveau. Maar de nummer 20 uit Afrika schakelt met gemak de nummer 20 uit Azië uit.

Er zit veel potentieel in, maar de Afrika Cup heeft wel bewezen dat er nog heel veel werk is, bijvoorbeeld qua professionaliteit, eerlijkheid, werking van de organisaties en voetbalbonds etc.

En een selectie van goede clubspelers betekent niet altijd dat daarom het team zelf goed zal spelen. Er is meer nodig dan dat. Afrikaanse teams met een goede samenwerking en die goed op elkaar ingespeeld zijn kunnen veel bereiken. Saintfliet is er in geslaagd om met Gambia een team te smeden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg ook niet dat Ivoorkust een goed samenspelend team is, maar als ik die selectie bekijk en vergelijk met de andere landen dan is een achtste finale wel heel triest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan