Afrika Cup 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Afrika Cup zou op papier een geweldig tornooi kunnen zijn.
Maar ondanks er heel veel talent rondloopt slagen veel matchen dik tegen. En het helpt ook niet dat bij de meeste matchen de stadions quasi leeg zijn. Afrikaanse voetbalsfeer is heel amusant, kleurrijk, muzikaal en uitbundig. Maar nu is het dikwijls toch een triestige bedoening ook al doen de weinige aanwezigen erg hun best.
Da's op WK's ook altijd natuurlijk. Zuid-Amerikaanse landen die met 10000'en aanwezig zijn en de Afrikaanse met een handvol. Wel jammer eigenlijk want ze zijn in Afrika minstens even zot van voetbal.

En Covid is nu ook wel een spelbreker. De enige reden waarom het brede publiek naar bijvoorbeeld een match van Gabon zou kijken is voor Aubameyang en dan loopt die er niet tussen. En zo zijn er heel wat afwezig. Is ook een devaluatie voor het tornooi.

Maar dan nog is het vrij triestig dat geen enkele zender, buiten 10 matchen op de bbc, het uitzendt. 't is nog altijd beter dan de Asian Cup ofzo
 
ik vind dat de hele wereld die afrika cup moet bannen, en niet uitzenden.

de corruptie die daar gebeurt, maakt het een toernooi onwaardig.

zelfs al word je daar kampioen, wie dan ook, het heeft geen enkele waarde als je weet hoeveel er gefoefeld is geweest. straf dat dit anno 2022 nog steeds kan ??

ok het gebeurt misschien ook in Europa, maar toch niet zo vingerdik dan in Afrika.
die match van hugo broos, zijn zuid afrika tegen ghana, die penalty? jonges toch :D :D, daar is echt helemaal niets aan, die kerel haakt zijn eigen benen, en valt voor dood.

en dan eergisteren die match die 2 keer te vroeg werd afgefloten?? komaan met een horloge uit de kauwgum bak kom je zoiets niet tegen. maar dan wel op een veld met overal horloge's en officials :D

dit is dan ook mijn laatste post die ik er over plaats, het is zelfs de aandacht niet meer waard. triestig.
Moest de FIFA nu eens echt ballen hebben, laten ze gewoon geen enkel afrikaans land toe op het komende WK.
 
Er zit veel potentie in, maar dat de AFC (extreem) corrupt is, klopt volledig. Zuid-Afrika tegen Ghana was een gedrocht. En Congo - Benin was ook al zo een gedoe. Pas op, het gebeurt in andere werelddelen ook. Argentinië - Brazilië was ook corrupt tot op het bot waarbij de agenten het veld opliepen en Argentijnen oppakten. Dat is eigenlijk voetbal onwaardig allemaal.

Ik vind het jammer, maar ik geloof er wel in dat je kansen moet geven, en dat een gezonder en beter voetbalklimaat iets is waaraan je moet werken, en je gaat dat niet creeren door sancties of het aantal Afrikaanse teams kleiner te houden. Er zit talent in, er zit passie in en dergelijke, maar het kwalificatieproces daar is één en al een boeltje.

De Europese grote voetbalcompetities nemen de Afrika Cup ook niet serieus. In Belgie blijven we doorspelen. Anderen houden hun spelers hier omwille van covid en dergelijke. Ik vind niet dat de Afrika Cup voldoende wordt gerespecteerd, maar de organisatie (AFC) is daar ook deels verantwoordelijk in.
 

Weer uitstekende reclame voor het hoogstaande toernooi.
Heeft die arbiter die beslissing eigenlijk al uitgelegd? Want ik ben wel benieuwd naar wat hij te zeggen heeft.

Dit kan toch enkel betekenen dat hij van kwade wil was? Stel nu nog dat hij zijn klok somehow verkeerd had ingesteld, als na hij exact 85 minuten affluit, wil dat zeggen dat hij sowieso al niet van plan was om blessuretijd bij te tellen.

En dat hij dan een tweede keer te vroeg affluit, nadat hij zijn klok wéér verkeerd had ingesteld, wil zeggen dat hij alweer geen blessuretijd ging bijtellen. Hij wou er precies zeker van zijn om af te fluiten nog voor het bordje met blessuretijd omhoog zou gaan.

Maar goed, de corruptie in Afrika is inderdaad zodanig groot, dat het sowieso de moeite niet is om te volgen.
 
Er zit veel potentie in, maar dat de AFC (extreem) corrupt is, klopt volledig. Zuid-Afrika tegen Ghana was een gedrocht. En Congo - Benin was ook al zo een gedoe. Pas op, het gebeurt in andere werelddelen ook. Argentinië - Brazilië was ook corrupt tot op het bot waarbij de agenten het veld opliepen en Argentijnen oppakten. Dat is eigenlijk voetbal onwaardig allemaal.

Ik vind het jammer, maar ik geloof er wel in dat je kansen moet geven, en dat een gezonder en beter voetbalklimaat iets is waaraan je moet werken, en je gaat dat niet creeren door sancties of het aantal Afrikaanse teams kleiner te houden. Er zit talent in, er zit passie in en dergelijke, maar het kwalificatieproces daar is één en al een boeltje.

De Europese grote voetbalcompetities nemen de Afrika Cup ook niet serieus. In Belgie blijven we doorspelen. Anderen houden hun spelers hier omwille van covid en dergelijke. Ik vind niet dat de Afrika Cup voldoende wordt gerespecteerd, maar de organisatie (AFC) is daar ook deels verantwoordelijk in.

AFC organiseert de Aziatische Cups. Volgens mij bedoel je het CAF.
 
AFC organiseert de Aziatische Cups. Volgens mij bedoel je het CAF.
Ja CAF.

Ja je ziet ook in andere toernooien dat door dat vele teams meer verdedigender spelen, soms op hun IJslands, dat het aantal doelpunten omlaag gaat, en enkel een erg goed team daar van kan winnen. Wij Belgen zijn goed in het ontmantelen van een defensief blok, en zijn kwetsbaarder als een team op hun eigen kracht begint aan te vallen (USA 2014, Japan 2018 - die 2 wel gewonnen, eerste helft Denemarken EK 2021, Italie EK 2021, Frankrijk NL 2021.) Enkel op het EK in 2016 was het patroon anders toen we van een aanvallend Hongarije makkelijk wonnen en dan de mist ingingen tegen Wales. En uiteraard Frankrijk en Argentinie op beide WK's ook, dat was eerder na het doelpunt parkeer de bus. Italië deed dat pas na de blessure van Spinazolla.

Meestal vind ik dat we goed zijn in ontmantelen van een IJslands spelend team, en vandaar onze goede wereldranking en goede kwalificatiecampagnes waar we weinig problemen komen, zelfs in groepen op een EK, WK. Maar als een team een beetje goed is en kwaliteit heeft en op hun eigen kracht, komen we in de problemen soms. Soms met een slechte afloop, soms met een goede afloop. Maar dat is het punt niet.

Meeste teams zijn gewoon niet zo goed als ons vaak in dat ontmantelen van zo een sterk blok. Van een Nigeria kan je dat moeilijker verwachten als ze tegen Kaapverdie spelen, en dan is het echt wel soms met de hakken over de sloot of niet met veel flair.
 
Ja CAF.

Ja je ziet ook in andere toernooien dat door dat vele teams meer verdedigender spelen, soms op hun IJslands, dat het aantal doelpunten omlaag gaat, en enkel een erg goed team daar van kan winnen. Wij Belgen zijn goed in het ontmantelen van een defensief blok, en zijn kwetsbaarder als een team op hun eigen kracht begint aan te vallen (USA 2014, Japan 2018 - die 2 wel gewonnen, eerste helft Denemarken EK 2021, Italie EK 2021, Frankrijk NL 2021.) Enkel op het EK in 2016 was het patroon anders toen we van een aanvallend Hongarije makkelijk wonnen en dan de mist ingingen tegen Wales. En uiteraard Frankrijk en Argentinie op beide WK's ook, dat was eerder na het doelpunt parkeer de bus. Italië deed dat pas na de blessure van Spinazolla.

Meestal vind ik dat we goed zijn in ontmantelen van een IJslands spelend team, en vandaar onze goede wereldranking en goede kwalificatiecampagnes waar we weinig problemen komen, zelfs in groepen op een EK, WK. Maar als een team een beetje goed is en kwaliteit heeft en op hun eigen kracht, komen we in de problemen soms. Soms met een slechte afloop, soms met een goede afloop. Maar dat is het punt niet.

Meeste teams zijn gewoon niet zo goed als ons vaak in dat ontmantelen van zo een sterk blok. Van een Nigeria kan je dat moeilijker verwachten als ze tegen Kaapverdie spelen, en dan is het echt wel soms met de hakken over de sloot of niet met veel flair.
Euh wablief? :unsure:

Argentinië 2014 en Frankrijk 2018 al vergeten? En Wales 2016 wil ik daar ook gerust aan toevoegen.
 
Euh wablief? :unsure:

Argentinië 2014 en Frankrijk 2018 al vergeten? En Wales 2016 wil ik daar ook gerust aan toevoegen.
Ja veel voorbeelden (drie op 7 jaar tijd), en ik vernoem het in mijn post. Vele grote landen laten af en toe wel eens punten liggen tegen kleintjes. We staan eerste op de wereldranglijst voor een reden, en het is niet omdat we toernooien gewonnen hebben. Goed zijn in een defensief blok ontmantelen - ja vaker tegen kleintjes, behalve misschien Wales. En Wales zou ik zelfs niet eens klein noemen.
 
Algerije 1 op 6 tegen Sierra Leone en Equatoriaal Guinea, nog geen goal gescoord. Wat een afgang met zo'n sterke selectie. Als ze winnen van Ivoorkust zijn ze nog door
 
De Europese grote voetbalcompetities nemen de Afrika Cup ook niet serieus. In Belgie blijven we doorspelen. Anderen houden hun spelers hier omwille van covid en dergelijke. Ik vind niet dat de Afrika Cup voldoende wordt gerespecteerd, maar de organisatie (AFC) is daar ook deels verantwoordelijk in.
Het is dan ook onmogelijk om met al die internationale landencompetities rekening te houden.

Komende 2 weken zijn ook veel ploegen spelers kwijt aan de WK kwalificatiematchen in Noord en Centraal Amerika, eind Maart is het weer van dat. Als je dat allemaal optelt op een seizoen zijn dat véél speeldagen waar je al die spelers moet missen. Net hetzelfde als de Afrika Cup.
 
de Comoren moeten met een speler in doel spelen aangezien hun 3 doelmannen ofwel geblesseerd zijn ofwel ziek :rofl:
Dat is wel kut.... Maar eigenlijk is de afrika cup al geslaagd voor hun door te winnen tegen Ghana en naar de volgende ronde te gaan. Ze zijn al het IJsland van deze Afrika Cup.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan