Aflevering 8: Finale!

Mijne collega had al 3 a 4 afleveringen achterstand met afleveringen bekijken, maar op basis van wat hij gezien had (hij wist wel de 3 namen van de finalisten) gokte hij op Senne, ik voelde het al aan mijn water met mijn gok op Michael...

FFS, vanaf aflevering 1 dacht ik dat ik juist zat, toeme toch, tunnel visie...

Heerlijk seizoen toch weer. Ik zeg het elk jaar, maar goed. Wat een programma :love:.

Ik had Senne "juist", maar eigenlijk heel de tijd blijven twijfelen. Voor mij was zijn positie in het kasteel niet logisch, maar daar ben ik dan geblindeerd geweest door het geklungel van de rest vrees ik. En Michaël was een gigantische bliksemafleider natuurlijk.

Ik kijk alweer uit naar volgend jaar!

Ik had @Pieterjan94 zo graag zijn overwinning gegund. Had echt te zalig geweest moest die juist geweest zijn.

Ik was fout want mijn mol was Stephanie en daarna stopte mijn zoektocht. Ik vond dit een heel goed seizoen en het bewijs dat je het niet altijd ver moet zoeken om leuke locaties te hebben.

Content dat Michaël niet de mol bleek te zijn, waardoor mijn logica toch standhoudt. Kandidaten uitsluiten op basis van onlogische acties en/of posities. Alleen jammer dat ik van de enige twee uiteindelijk overschoten voor Stéphanie ben blijven gaan ipv Senne. Misschien dat ik ergens mezelf de vraag moest stellen: "Waarom blijft enkel Senne over buiten je hoofdverdachte?"

Ik vond het wel totaal niet verrassend dat Bernard uiteindelijk won, daar had ik echt zo hard zien aankomen. Al vanaf in het begin zag ik daar een potentiële winnaar in. Geweldige kandidaat.

Uiteindelijk was dit toch weer een topseizoen na de vorige twee die imo toch net wat minder waren. Ben benieuwd naar Senne zijn molacties en dan vooral naar die van in het kasteel, want ik vond hem daar iets erg actief overkomen op TV. Dat zogenaamde "douchen" om als laatste aan te komen leek mij toen ook net iets te opzichtig om waar te zijn, maar dus toch.

Senne voor mij de logische mol. Zat heel dikwijls op de meest geschikte plek, viel totaal niet op. En van Bernard en Michael werd het soms er te veel opgelegd wat ze "mis" deden om ze echt als Mol op mijn lijstje te hebben. Ben toch wel benieuwd naar de gevangenis proef uit de 2e aflevering. Ik had echt het gevoel dat er daar iets uit de montage gehaald is om het niet te duidelijk te maken. Die tijd ging daar plots heel snel. En gezien Philippe en Caroline die daarbij waren er snel uitslagen, zat ik al snel in de Senne tunnel. Vond het dit jaar weer een beter seizoen na de 2 mindere.

Ha, zo zat ik de laatste 2-3 weken toch nog in de goede richting van Senne te kijken blijkbaar.
Bij Bernard had ik al langer het gevoel dat het eerder een sterke kandidaat was.

Nu in de laatste aflevering vond ik het pas echt duidelijk worden, waarschijnlijk omdat de regie ons meer heeft laten zien dan de vorige afleveringen. Vooral de gelaatsuitdrukkingen van alle 3 de heren bij het afspelen van de AI stemmen, en dan ook de gelaatsuitdrukkingen helemaal op het einde bij het invullen van de laatste proef: Senne constant pokerface, de anderen zeer zenuwachtig.

Maar bon, eerst steeds gedacht dat het Philippe was, dan een tijdje Stephanie, maar nadat die afgevallen was toch Senne.

Al bij al leuk seizoen, geen uitschieter in positieve of negatieve zin. De locatie vind ik nog steeds niet zo boeiend voor De Mol. Moet heel plezant geweest zijn om daar in het najaar te zitten, dat wel :unsure: Uiteindelijk had Sicilië ook alles te bieden, natuurlijk, dus ik begrijp wel dat ze ervoor gekozen hebben.

Zou die robot op afstand bestuurd worden?

Ik zou dat verwachten want de camera ploeg staat ook in de kamer van de speler, denk ik.
Voor zover ik weet kan de Spot-robot volledig worden geprogrammeerd.

(Trouwens leuk woordmopje van Gilles “je kan worden gespot”. Toen wist ik al dat het deze robot ging zijn.)

Je kan hem dus perfect een cameraploeg (bv als ze die in een bepaalde kleur kleden ofzo) laten herkennen en negeren.

Ja met die audio van de echte mol was het wel duidelijk dat het Senne was, de andere 2 stemmen klonken te vaag
Vond ik net niet eigenlijk. En bij die AI stukjes kon Senne evengoed zijn stem wat aanpassen. Denk niet dat er echt veel uit te halen viel.

Proef met de robothond was weer fanastisch gedaan!

Wat een finale. Mooi kijkstuk. Bernard die er nog eens een laatste lap op geeft en als een ware mol tijd zit te verdoen door een hangende balzak uit te beelden in plaats van het plukken van olijven. Ook tijdens het zingen van de liedjes deed hij weer alles verkeerd wat hij kon verkeerd doen. Typisch! Acht weken hebben we mogen aanschouwen hoe deze man geld heeft zitten wegpissen aan een tempo dat zelfs de federale regering niet kon volgen. En dan nog was niet iedereen mee.

Soit, ieder kiest het zijne. De eliminatieproef is ieder jaar hetzelfde dus dat heb ik niet gezien aangezien het toch zo duidelijk was. En met de winnaar kan ik enkel compassie hebben. Met kleingeld naar huis door een absoluut losgeslagen mol.

Het was me wel aangenaam hier. Tot volgend jaar, vrienden. Maar volgende keer wel de ogen open vanaf aflevering 1 he. Want sommige theorieën waren bij momenten wel heel pijnlijk.

Heerlijk seizoen toch weer. Ik zeg het elk jaar, maar goed. Wat een programma :love:.

Ik had Senne "juist", maar eigenlijk heel de tijd blijven twijfelen. Voor mij was zijn positie in het kasteel niet logisch, maar daar ben ik dan geblindeerd geweest door het geklungel van de rest vrees ik. En Michaël was een gigantische bliksemafleider natuurlijk.

Ik kijk alweer uit naar volgend jaar!
Ja, vond het ook weer een super seizoen. Heel knap hoe het telkens in elkaar zit, toch altijd nieuw en tegelijk erg verweven met vorige jaren.

Maar Senne z'n positie in het kasteel heeft me net overtuigd! Ik vind het raar dat je die niet logisch vond? Niemand pakte de walkietalkie op, dus hij kon zo veel goeie antwoorden roepen als hij wou. Als ze wel hadden opgepakt, had hij vast iets anders bedacht. Daar zit dé controle die de proef kan doen slagen of falen, de rest kan doen wat ze willen als de ventilator blijft draaien. Vanaf die aflevering ben ik bij Senne blijven plakken. Hier en daar eens getwijfeld over Michaël, maar dat enthousiasme faken lijkt mij onmogelijk :D

Amai, sinds aflevering 1 de juiste Mol gegokt!

Ivm de laatste proeven: de proef met de schilderijen vond ik zalig met het zingen.
De tweede proef... vond ik persoonlijk wat stom en dat alleen puur omdat ze deden alsof dat een volledig geautomatiseerde robot was dat 'op het minste geluid reageerde'. Maar er loopt wel een cameraman ook rond? En de robot kan geen 'standbeeld' van een echte persoon onderscheiden?

Daar kan ik persoonlijk niet zo goed tegen, alsof iemand die hele storytelling gelooft.

En idd: die kleine in de achtergrond in Café De Mol erna 😂 😂

Terug
Bovenaan