Aflevering 6: De stem van de mol, de molboekjes begraven... en wat is dat met die Wilhelmscream?

Tussentijdse pol: Wie is de mol 2024?


  • Totaal aantal stemmers
    120
  • Opiniepeiling gesloten .
Ivm de reactie van Charlotte, volg ik volledig Bernard zijn visie.
Voor mij is dit een pure wanhoops/in-het-nauw-gedreven mol reactie.
Als iedereen jou verdenkt kun je nog de emotionele kaart proberen trekken in de hoop anderen op verkeerde been te zetten.
 
Charlotte dacht kennelijk (en verkeerdelijk dus) dat er een soort van pact bestond tegen de mol om zoveel mogelijk voor de groepspot te gaan. Waarom zij dat dacht weten we niet want we krijgen natuurlijk maar een fractie te zien van alle gesprekken die plaatsvinden. De teneergeslagen sfeer in de auto van iedereen toonde precies toch wel aan dat ze haar felle reactie konden plaatsen.

Vanuit dat opzicht is 200 euro bieden toch niet zo vreemd. Niets bieden geeft haar 0 kans om de voorlaatste te zijn... Alles meer dan 0 kan toch voorlaatste zijn in theorie? Of moest men bieden in honderdtallen? Je hebt ook maar enkele seconden tijd om te beslissen he...

Maar ja, de enige logische afspraak die je dan kan maken, is om allemaal 0 euro te bieden en gewoon de volledige pot te nemen als groep. En dat was het dus duidelijk niet.

Wat zou het dan nu geweest zijn? We bieden max. 400 of 500 euro? Dat zou ook maar raar zijn.

Hopelijk komen ze daar de laatste aflevering nog eens op terug.

Nu komt ze vooral naïef of als een dramaqueen over. Vorige seizoenen leren toch net dat je over dit soort proeven beter geen afspraken probeert te maken.
 
Maar ja, de enige logische afspraak die je dan kan maken, is om allemaal 0 euro te bieden en gewoon de volledige pot te nemen als groep. En dat was het dus duidelijk niet.

Wat zou het dan nu geweest zijn? We bieden max. 400 of 500 euro? Dat zou ook maar raar zijn.

Hopelijk komen ze daar de laatste aflevering nog eens op terug.

Nu komt ze vooral naïef of als een dramaqueen over. Vorige seizoenen leren toch net dat je over dit soort proeven beter geen afspraken probeert te maken.
Nee toch? Je wil uiteraard ook een kans op het grote voordeel van de stem van de mol te horen dus ik zie niemand ooit 0 bieden bij die proef (tenzij je 100% zeker bent van de mol, hetgeen volgens mij niemand ooit kan zijn).

Het probleem was gewoon dat ze geen tijd kregen om afspraken te maken en Charlotte ging er verkeerdelijk (en inderdaad te naïef) vanuit dat de anderen net als haar een klein bedrag gingen bieden (hetgeen zonder duidelijke afspraken inderdaad wishful thinking is want je kan onmogelijk weten wat de cap is die de anderen zouden hanteren).
 
Laatst bewerkt:
Wiens molboekje zat onder nummer 2? Je weet wel, van
'Dubbel' kwam voor in het begin, dus dan zitten we aan '4' met Michael.
Ivm de reactie van Charlotte, volg ik volledig Bernard zijn visie.
Voor mij is dit een pure wanhoops/in-het-nauw-gedreven mol reactie.
Als iedereen jou verdenkt kun je nog de emotionele kaart proberen trekken in de hoop anderen op verkeerde been te zetten.
Lennart had ook een emotionele - hetzij minder overdreven - reactie, toen hij zijn eigen kaart eens wou trekken als "kandidaat". Toen zijn ze erin getrapt. Ik denk eerder een poging van haar voor de overige vier om haar te verdenken, terwijl ze zelf zeker is wie de mol is.
0% kans dat zij de mol is.

Mss vergis ik me, maar in de auto, het laatste beeld van Stéphanie na Lotte haar uitbarsting, leek me een lachje te zijn, alsof ze dacht: "mens, alsjeblieft."
 
'Dubbel' kwam voor in het begin, dus dan zitten we aan '4' met Michael.

Lennart had ook een emotionele - hetzij minder overdreven - reactie, toen hij zijn eigen kaart eens wou trekken als "kandidaat". Toen zijn ze erin getrapt. Ik denk eerder een poging van haar voor de overige vier om haar te verdenken, terwijl ze zelf zeker is wie de mol is.
0% kans dat zij de mol is.

Mss vergis ik me, maar in de auto, het laatste beeld van Stéphanie na Lotte haar uitbarsting, leek me een lachje te zijn, alsof ze dacht: "mens, alsjeblieft."
Stéphanie zei vorige week tegen haar zus dat de mol volgens haar een "haar" is. Zou dus gewoon kunnen dat Stephanie dacht dat Charlotte de mol is (vandaar het lachje?) en er nu dus uitligt...
 
Spijtig. Heeft Stephanie trouwens een Instagram? 🤤

Het moment dat jij snoeper een volg verzoek stuurt:
rejected-stamp.gif
 
Eerste jaar dat ik het meekijk gezien de grote belangstelling en ik denk dat ik het niet volledig snap :unsure:. Is het de Mol wat iemand naar huis stuurt? En ik had begrepen dat de Mol niet eerder naar huis gespeeld kan worden, want ja dan is het programma afgelopen zeker? :unsure: Dat discussieprogramma kijk ik niet vooraf trouwens.
 
Eerste jaar dat ik het meekijk gezien de grote belangstelling en ik denk dat ik het niet volledig snap :unsure:. Is het de Mol wat iemand naar huis stuurt? En ik had begrepen dat de Mol niet eerder naar huis gespeeld kan worden, want ja dan is het programma afgelopen zeker? :unsure: Dat discussieprogramma kijk ik niet vooraf trouwens.
Deelnemers vallen af als ze de laagste score hebben op een vragenlijst die over de persoon van De Mol gaat.
Vaak vragen als, is het een man of een vrouw, waar zat de mol in die opdracht etc.
 
Ik blijf bij Senne maar het wordt wel spannend alleszins!
Het kan in feite echt iedereen zijn van de overblijvers. Durf niemand meer uitsluiten.
 
Het zou mij verbazen mocht Michaël de mol zijn, om de volgende twee redenen die ik hier al eens heb aangehaald geloof ik:

1) In de proef met de Pandora doos zat er onder tafel een lamp waarmee je de naam van de mol kon zien verstopt langs de rechterkant. Ik ga er vanuit dat de mol dit weet en dus absoluut aan die kant wil plaatsnemen. Michaël stond echter aan de andere kant, wat voor mij totaal onlogisch zou zijn want het is toch echt niet moeilijk om aan de juiste kant te gaan staan als mol. Bijkomend begint hij als een zot naar binnen te spurten om iedereen wakker te maken en draagt zelfs Lynn in zijn nek om zo weinig mogelijk geld te verliezen.

2) In de proef om de eerste vrijstelling (+ verantwoordelijke van de verdubbelaars) ontmaskerde hij Stéphanie die loog over haar filmpje en zo de groep 2000 euro bijbracht. Geen flauw idee waarom je dit zou gaan doen als mol, want het is niet dat hij zich anders verdacht maakt.

Zijn voor mij toch echt twee dingen die totaal onlogisch om te gaan doen als mol.

EDIT: En dit eigenlijk ook nog: In de proef waar Senne gevangen zit is hij een van de personen (of zelfs de enige?) die de kandidaten aanspoort om te gaan communiceren met Senne via de walkie talkie. Als mol laat je dat toch gewoon lekker z'n gangetje gaan lijkt mij.
 
Het zou mij verbazen mocht Michaël de mol zijn, om de volgende twee redenen die ik hier al eens heb aangehaald geloof ik:

1) In de proef met de Pandora doos zat er onder tafel een lamp waarmee je de naam van de mol kon zien verstopt langs de rechterkant. Ik ga er vanuit dat de mol dit weet en dus absoluut aan die kant wil plaatsnemen. Michaël stond echter aan de andere kant, wat voor mij totaal onlogisch zou zijn want het is toch echt niet moeilijk om aan de juiste kant te gaan staan als mol. Bijkomend begint hij als een zot naar binnen te spurten om iedereen wakker te maken en draagt zelfs Lynn in zijn nek om zo weinig mogelijk geld te verliezen.

2) In de proef om de eerste vrijstelling (+ verantwoordelijke van de verdubbelaars) ontmaskerde hij Stéphanie die loog over haar filmpje en zo de groep 2000 euro bijbracht. Geen flauw idee waarom je dit zou gaan doen als mol, want het is niet dat hij zich anders verdacht maakt.

Zijn voor mij toch echt twee dingen die totaal onlogisch om te gaan doen als mol.

EDIT: En dit eigenlijk ook nog: In de proef waar Senne gevangen zit is hij een van de personen (of zelfs de enige?) die de kandidaten aanspoort om te gaan communiceren met Senne via de walkie talkie. Als mol laat je dat toch gewoon lekker z'n gangetje gaan lijkt mij.

Wel als ik meedeed en de mol was, en gij een kandidaat die hetzelfde denkt over mij als jij over Michael, zou ik dat perfect vinden.

Af en toe toch je uiterste best doen om geld binnen te brengen om anderen op een dwaalspoor te brengen. Met al het geld dat naast de pot gevallen is, is dat beetje geld binnenbrengen niet zo een ramp als mol. Zeker als je zo de anderen kan verwarren.

Ik herinner me het 4de seizoen nog met Gilles van Bouwel, er was een proef in een stad waarbij Gilles echt hard zat te lopen om de tram te halen. Hij had gerust trager kunnen lopen om zo zeker geen geld in de pot te steken, maar hij deed dat niet omdat jezelf onverdacht maken ook belangrijk is als mol. Natuurlijk is het beter als mol om jezelf onverdacht te maken zonder geld in de pot te steken maar easier said then done.
 
Wel als ik meedeed en de mol was, en gij een kandidaat die hetzelfde denkt over mij als jij over Michael, zou ik dat perfect vinden.

Af en toe toch je uiterste best doen om geld binnen te brengen om anderen op een dwaalspoor te brengen. Met al het geld dat naast de pot gevallen is, is dat beetje geld binnenbrengen niet zo een ramp als mol. Zeker als je zo de anderen kan verwarren.

Ik herinner me het 4de seizoen nog met Gilles van Bouwel, er was een proef in een stad waarbij Gilles echt hard zat te lopen om de tram te halen. Hij had gerust trager kunnen lopen om zo zeker geen geld in de pot te steken, maar hij deed dat niet omdat jezelf onverdacht maken ook belangrijk is als mol. Natuurlijk is het beter als mol om jezelf onverdacht te maken zonder geld in de pot te steken maar easier said then done.
Michaël doet buiten die punten al meermaals zijn best om geld binnen te halen, dus daar ben ik mij van bewust. Punt 1 heeft trouwens niks met het binnenhalen van geld te maken, maar met het verbergen van zijn mogelijke identiteit als mol. Je wil daar toch geen risico lopen dat de andere kandidaat per toeval onder die tafel kijkt en die lamp pakt?

En dat van die 2000 kan ik ergens nog snappen, maar die proef met het bevrijden van Senne ging om 5000 euro hé. Een mol kan af en toe eens bewust geld verdienen, maar eventjes er mogelijks voor zorgen dat er 5000 bijkomt? Da's gewoon te veel om u daar onverdacht te willen maken. Als mol moet je zien dat zulke proeven zeker mislukken, niet lukken. Daarnaast was dat trouwens nog vrij vroeg in het seizoen, dus het argument dat er al veel geld verloren is gegaan telt daar nog niet.

Ik kan me vergissen, want het is al even geleden, maar was die loopproef met Gilles uiteindelijk niet gefaald ondanks zijn effort?
 
Terug
Bovenaan