Aflevering 6: De stem van de mol, de molboekjes begraven... en wat is dat met die Wilhelmscream?

Tussentijdse pol: Wie is de mol 2024?


  • Totaal aantal stemmers
    120
  • Opiniepeiling gesloten .
Mijne mol zit er in ieder geval nog in.

Anderzijds: NOOOOOOOOOOOOOOO, Stephanie er uit :'( Mijn crushke... Maar had het wel zien aankomen.
 
groep maakt toch wel serieuze blunder om niet af te spreken niet voor 3000 euro maar voor 300 of zelfs 100 te bieden. Verandert niks aan de strategie van het 2e hoogste bod maar er gaat veel meer geld in de groepspot. EN het is nadien in de auto veel moeilijker om overstag te gaan.
Er mocht volgens mij niet gepraat worden aangezien ze direct moesten schrijven.
 
Ik vind dat toch ook wel vreemd. Als je dat van iemand gaat overschrijven dan weet je toch wie die persoon verdenkt en welke acties hij of zij verdacht vond? No way dat ik zelf mijn boekje zou laten overschrijven hoor.

Ik vermoed dat ze gewoon eens overlopen wie waar zat bij welke proef tot nu toe? Anders weet ik het toch ook niet.
De informatie die verloren is is gewoon verloren, voor de rest trekt die afspraak op niks, tenzij ge zo dom zou zijn om uwe inside informatie op straat te gooien naar anderen...

Of zand in de ogen strooien als mol
 
Duh! Ge denkt toch niet dat die echt in Sicilië zitten zeker? Allemaal opgenomen in Vilvoorde. Het zijn allemaal acteurs.
Nee ma als ze pas aan die proef aankomen was dat vuur volgens mij niet eens aan, leek gewoon heel fake - check het maar eens, niet dat het iets uitmaakt ofzo :)

Senne is de mol volgens mij.
 
Deze aflevering toch weer Bernard het meest verdacht ... Charlotte vond ik bij het opbellen het meest natuurlijk klinken.

Soit, geen idee. Van de 4 die nu nog overschieten kan iedereen de mol zijn.
 
Deze aflevering toch weer Bernard het meest verdacht ... Charlotte vond ik bij het opbellen het meest natuurlijk klinken.

Soit, geen idee. Van de 4 die nu nog overschieten kan iedereen de mol zijn.
Charlotte toch niet? Die maakt continu beslissingen voor het geld en maakt zelden fouten.
 
Blijf twijfelen tussen Michael en Senne. Al was Bernard deze aflevering het meest verdacht. Swat, van in begin Michael aangeklikt, zal dat zo maar blijven doen 😄.
 
Charlotte toch niet? Die maakt continu beslissingen voor het geld en maakt zelden fouten.
Ik zie het ook het minst in haar, maar ze toonde daar in de Api wel dat ze een sterk staaltje kan acteren, dus ik durf er geen sterke uitspraken over te doen. Ze was ook een van de twee kandidaten die bij het kasteel in aflevering twee (?) riep om zeker niet met Senne te bellen, wat de opdracht onmogelijk zou gemaakt hebben. Dat blijft een actie waardoor ze bij mij in het achterhoofd blijft, maar ik geef toe dat ze in de verdere opdrachten steeds minder verdacht werd. Misschien dat zij toen al Senne verdacht, of gewoon zoals zovelen als een kieken zonder kop aan het spelen was.
 
Ik zie het ook het minst in haar, maar ze toonde daar in de Api wel dat ze een sterk staaltje kan acteren, dus ik durf er geen sterke uitspraken over te doen. Ze was ook een van de twee kandidaten die bij het kasteel in aflevering twee (?) riep om zeker niet met Senne te bellen, wat de opdracht onmogelijk zou gemaakt hebben. Dat blijft een actie waardoor ze bij mij in het achterhoofd blijft, maar ik geef toe dat ze in de verdere opdrachten steeds minder verdacht werd. Misschien dat zij toen al Senne verdacht, of gewoon zoals zovelen als een kieken zonder kop aan het spelen was.

Ik blijf bij haar als mol (omdat ik haar al sinds het begin verdenk en ik weiger om van mol te veranderen zolang die in het spel blijft), maar moet ook wel toegeven dat ze weinig "in het zicht" gemold heeft.
Moest zij de mol uiteindelijk zijn, vraag ik me af wat ze allemaal gaan laten zien in de extra aflevering qua "molacties" van haar.
 
Charlotte is de enige van wie ik echt denk dat ze zeker niet de mol is.

Bernard, Senne en Michael... tja, op basis van wat wij te zien hebben gekregen is het quasi onmogelijk.
Indien Senne: alvast het minst opvallend, dus voor mij het meest verdacht.
Indien Michael: extreem opvallend, dus het minst verdacht
Indien Bernard: serieus twijfelgeval... ik neig nog steeds meer naar 'sterke kandidaat die zichzelf regelmatig verdacht maakt' dan naar 'mol', maar het kan zeker.

Topaflevering wel, trouwens!
Wiens molboekje zat onder nummer 2? Je weet wel, van
b823663051z-1-20240321195640-000gm048fcnq-1-0-jpg.jpg

1 - Senne
2 -
3 - Stephanie
4 - (weten we dat?)
5 - Michael
 
Charlotte is de enige van wie ik echt denk dat ze zeker niet de mol is.

Bernard, Senne en Michael... tja, op basis van wat wij te zien hebben gekregen is het quasi onmogelijk.
Indien Senne: alvast het minst opvallend, dus voor mij het meest verdacht.
Indien Michael: extreem opvallend, dus het minst verdacht
Indien Bernard: serieus twijfelgeval... ik neig nog steeds meer naar 'sterke kandidaat die zichzelf regelmatig verdacht maakt' dan naar 'mol', maar het kan zeker.

Topaflevering wel, trouwens!
Wiens molboekje zat onder nummer 2? Je weet wel, van
b823663051z-1-20240321195640-000gm048fcnq-1-0-jpg.jpg

1 - Senne
2 -
3 - Stephanie
4 - (weten we dat?)
5 - Michael
Michael was 4, Charlotte 5 en Bernard dus 2.
 
Mijn verdachte is er helaas uit.

Ik dacht we gaan het fragment met de stemmen herbeluisteren, want AI heeft op dit moment nog kinderziektes bij het nabootsen van stemmen (ineens versnellen/vertragen in een zin, toonhoogte onnatuurlijk, accent van een persoon die ineens wijzigt, etc.)

Maar toen bedacht ik mij ineens dat de makers dit natuurlijk ook wel weten en dus perfect aan De Mol kunnen gevraagd hebben om zijn/haar fragment zo in te spreken. Het blijft de stem van De Mol zonder filter, echter niet geheel natuurlijk.
 
Vreemd figuur toch die Charlotte. Die reactie na die 'bieding', wat was dat weer... Als je op dat moment echt alles wil zetten op de groepspot dan bied je gewoon 0 euro hé, moet je ook niet onnozel doen door 200 euro te bieden.

Geen idee wie De Mol is. Ik begon meer en meer Stephanie te denken, maar ja... die is het dus niet. Van de 3 mannen weinig opvallende zaken gezien gisteren.

In het algemeen prutsen Michael en Bernard er zoveel op los, dat het haast wel Senne moet zijn, wegens niet té opvallend...
 
Die 200 was ook enorm dwaas als ze zou willen winnen.. Niemand ga 0 bieden want dan zijt ge nooit 2de hoogste, niemand ga 100 bieden want als niemand 0 ga bieden zijt ge ook nooit 2de hoogste.. 200 hetzelfde principe. Best was 700 te bieden als ge dan toch laag wil blijven
 
Charlotte dacht kennelijk (en verkeerdelijk dus) dat er een soort van pact bestond tegen de mol om zoveel mogelijk voor de groepspot te gaan. Waarom zij dat dacht weten we niet want we krijgen natuurlijk maar een fractie te zien van alle gesprekken die plaatsvinden. De teneergeslagen sfeer in de auto van iedereen toonde precies toch wel aan dat ze haar felle reactie konden plaatsen.

Vanuit dat opzicht is 200 euro bieden toch niet zo vreemd. Niets bieden geeft haar 0 kans om de voorlaatste te zijn... Alles meer dan 0 kan toch voorlaatste zijn in theorie? Of moest men bieden in honderdtallen? Je hebt ook maar enkele seconden tijd om te beslissen he...

Mijne 2e keuze voor de mol, Stéphanie, ligt er nu wel uit. Alle pijlen op Senne nu, maar de anderen (op Charlotte na die ik absoluut niet verdenk sinds enkele afleveringen) kunnen het ook wel zijn. Michael veel te vaak opvallend in beeld proeven verprutsen. Bernard doet effectief ook heel veel fout, geeft geregeld foute ideëen over hoe een proef aan te pakken en reageert soms ook wel wat vreemd. Vind alleen dat Bernard geregeld niet te vinden was op cruciale plekken. Senne zeker wel en gisteren quasi onzichtbaar de aflevering doorgekomen. Ik vermoed dat Senne wat gas wou terugnemen na het "'weekendje Amsterdam" (hetgeen een heel opvallende, doch noodzalijke molactie was want het ging over 3.6k) om wat uit de picture te zijn. Zijn ietwat vreemde viering na de paintball proef (werd precies niet echt betrokken door de anderen ook) bevestigt mijn vermoeden/tunnelvisie. Ik vond Senne wat vieren als iemand die weet dat ze hem eigenlijk niet moeten hebben in de groep. :)

Indien Senne de mol is, en iedereen hem nu op het spoor is door "'weekendje Amsterdam" kan ik de reactie van Charlotte ook al beter plaatsen. Allen vs. Senne?

Heel fijne aflevering verder. Eerste proef deed Senne weinig mis, maar wist ook niet zoveel liedjes thuis te brengen (vooral Stéphanie deed daar weer raar met Kennedy etc.). Bij de anderen ging het goed en doet eigenlijk enkel Bernard vreemd (wil Bernard voor "alles of niets" gaan en vond hij de zaag niet in het zakmes...). Paintball proef gebeurt er zoveel dat het moeilijk is te zeggen wie nu wat veroorzaakt, maar het lukte dan ook maar wel door tijdsgebrek dus weinig over te zeggen verder (bijv. geen cruciale laatste kogel ofzo).

Mol na afl. 6:

Senne 80% / Bernard 20% (de laatste zit er bij mij voor het eerst bij)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan