Account hotel gehackt vanop booking.com: opgelicht.

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
Deze week ook een hotel geboekt in ChiangMai via booking.com. Gisteren dan plots nog een mailtje gekregen via booking om de kredietkaart opnieuw te bevestigen via een url.
Ik moest meteen aan dit topic denken en besloot dit nog niet in te geven. Vandaag dan een mail ontvangen van het hotel zelf met een waarschuwing voor spam mails die vragen om CC gegevens.

Exact dezelfde situatie als TS dus.
Dan ben ik erg blij dat ik deze topic heb aangemaakt, en andere ( n ) hiertegen heb kunnen waarschuwen.
Je zou bijna beginnen denken dat het een side-business is van Aziatische hotels of hun werknemers.
Het is inderdaad toevallig dat dit nu 2 keer over een Thais hotel gaat. Al denk ik dat dit toch wel verder gaat...
En bovendien heeft booking toch een groot probleem, als die hotels hun booking account makkelijk (?) te hacken valt.
Bij mij is het nu net niet gebeurd, maar wat als iedereen tot aan zijn kredietkaart limiet geld afhandig gemaakt wordt, en booking (hun insurance) moet dit allemaal terugbetalen?
 
Dan ben ik erg blij dat ik deze topic heb aangemaakt, en andere ( n ) hiertegen heb kunnen waarschuwen.

Het is inderdaad toevallig dat dit nu 2 keer over een Thais hotel gaat. Al denk ik dat dit toch wel verder gaat...
En bovendien heeft booking toch een groot probleem, als die hotels hun booking account makkelijk (?) te hacken valt.
Bij mij is het nu net niet gebeurd, maar wat als iedereen tot aan zijn kredietkaart limiet geld afhandig gemaakt wordt, en booking (hun insurance) moet dit allemaal terugbetalen?
Booking vraagt 1% + BTW aan de hotels/vakantiewoningen/... om de betaling uit te voeren, los van de 10-15% commissie. Daar zit wel wat geld om fouten terug te betalen. Bovendien moet nog bewezen worden dat de fout bij Booking ligt.
 
Booking vraagt 1% + BTW aan de hotels/vakantiewoningen/... om de betaling uit te voeren, los van de 10-15% commissie. Daar zit wel wat geld om fouten terug te betalen. Bovendien moet nog bewezen worden dat de fout bij Booking ligt.
Ok maar wat als de fout bij het hotel ligt?
Dan moet hun verzekering tussen komen bedoel je?

In reality .... ik weet niet zo hoor. Ik heb vorige maand in dat gehackt hotel geweest.
Daar serieus mijn beklag gemaakt, beleefd, maar dat ik een nieuwe CC heb moeten aanvragen en mijn oude heb moeten blokkeren DOOR HUN PM via booking.

Ik zei: wat ga je daar nu aan doen? een gratis overnachting? een ontbijt voorzien voor ons?
Met heel veel moeite heb ik er een free room upgrade uit gekregen. (Wat helaas dan nog in het rokers gedeelte lag, dus mogen slapen in een rokers kamer :crazy: )
 
Ok maar wat als de fout bij het hotel ligt?
Dan moet hun verzekering tussen komen bedoel je?
Jij kan gebruik maken van je chargeback bij je mastercard, mastercard zal dat hotel aanspreken lijkt me. Tenzij Mastercard booking kan aanspreken (doordat zij het bedrag innen voor het hotel), maar dan zal Booking dat 9/10 aftrekken van de te betalen bedragen aan het hotel.
 
Terug
Bovenaan