tenzij je doelt op het vervangen of verder aftakelen van Biden verwacht ik niet veel groots meer te gebeuren jij wel?Maar toch: ik ben benieuwd wat hiervan overblijft in november dit jaar. Er staat nog zoveel te gebeuren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
tenzij je doelt op het vervangen of verder aftakelen van Biden verwacht ik niet veel groots meer te gebeuren jij wel?Maar toch: ik ben benieuwd wat hiervan overblijft in november dit jaar. Er staat nog zoveel te gebeuren.
Trump kan alsnog neergeschoten worden, alsook Biden. Of er gebeurt iets anders (zoals een herhaling van het debat tegen Trump) waardoor intern een andere kandidaat toch naar voor wordt geschoven. Er kan nog een oorlog uitbreken met China of er barst een regionale oorlog uit in het Midden-Oosten. Of een Black Swan Event.tenzij je doelt op het vervangen of verder aftakelen van Biden verwacht ik niet veel meer jij wel?
Trump kan alsnog neergeschoten worden, alsook Biden. Of er gebeurt iets anders (zoals een herhaling van het debat tegen Trump) waardoor intern een andere kandidaat toch naar voor wordt geschoven. Er kan nog een oorlog uitbreken met China of er barst een regionale oorlog uit in het Midden-Oosten. Of een Black Swan Event.
Maar als er geen radicale wijzigingen meer gebeuren en het blijft bij Trump en Biden is de kans wel behoorlijk dat Trump het gaat halen, maar dat hangt sterk af van de bereidheid van de Democratische kiezer om naar de stembus te trekken.
Lijkt me een keuze voor een "straatvechter" om die flank van de partij af dekken om zelf vervolgens wat presidentiëler voor de dag te kunnen komen. Beetje de inversie van het duo Pence-Trump van toen?J.D. Vance als vicepresident. 39 jaar, jonge kerel maar niet onbesproken.
@KnightOfCydonia het wit konijn waarover je spreekt is trouwens Michelle Obama. Ze polled 10 punten voor op Trump.
- Trump voert effectief een beleid zoals voorgespiegeld door The Heritage Foundation's project 2025:
- te veel macht wordt geconcentreerd bij de president,
Nog een stapje verder: Wat als Trump opeens 'president for life' wil worden en de 4-jarige termijn wil afschaffen ( of de volgende verkiezingen wil uitstellen wegens 'een te instabiel land', 'mogelijke fraude', etc...)?
Goh, ik denk dat dat vooral afhangt van hoe de vrouw in kwestie de rol van first lady ingevuld heeft, waarbij een Michelle Obama mijlenver afstaat van een Melania Trump.Ook heel wat capabele vrouwelijke politieke leiders, maar ik vind "vrouw van voormalig president" toch niet bepaald een pluspunt wanneer ik het vanuit een (traditioneel) feministisch perspectief bekijk, eerder een affront.
Toen Trump op de conventie kwam, uitsluitend mannelijke secret service agenten rondom hem. Viel toch wel op![]()
"Schutter Trump al half uur voor aanslag gespot door agenten op dak van gebouw”
Thomas Crooks, de man die zaterdag in de Amerikaanse staat Pennsylvania een aanslag pleegde op oud-president Donald Trump, werd ongeveer een half uur voor hij schoten loste door agenten gespot op een dak in Butler in Pennsylvania. Dat meldt de lokale nieuwszender ‘Channel 11' op basis van...www.hln.be
![]()
Trump assassination attempt timeline: Witnesses spotted gunman 2 minutes before shooting
A minute-by-minute timeline of the shooting in Butler, Pennsylvania, that left Trump shot, one spectator and the suspected gunman dead and two others critically injured.abcnews.go.com
![]()
Timeline of Trump shooting shows Secret Service was aware of suspicious person 20 minutes before assassination attempt
Here's a timeline of the attempted assassination of former President Trump on Saturday, July 13, at a rally in Butler, Pennsylvania.www.cbsnews.com
Die timeline is toch echt niet te geloven.
Om 17:45 ziet een spotter iemand op het dak en meldt dat maar ze vinden niemand meer.
Dan is er nog ergens in die timeline de agent die het dak opkruipt en terugkomt omdat er een wapen op hem gericht werd. (daar heb ik nog niet echt een timeline van).
Het lijkt op de beelden (00:54) ook alsof de sluipschutters achter Trump hem ook al even in het vizier hebben voor de schoten.
https://www.cbsnews.com/news/timeline-trump-rally-shooting/
En wat het beeld dan al helemaal afmaakt is dat Trump (1.9 meter) deels afgeschermd wordt door enkele vrouwen van 1m 60 (?) waarvan één dan zéér klungelig gefilmd wordt terwijl ze haar wapen probeert weg te steken en wat doelloos rondloopt.
![]()
Female secret service agent struggles with weapon during attempted assassination of Trump
During the attempted assassination of Trump, a female Secret Service agent struggled to draw her weapon while the former president was entering the car.en.as.com
Zet het Benny Hill theme song onder en je denkt dat het een sketch is.

“That building in particular has a sloped roof at it’s highest point and so, you know, there’s a safety factor that would be considered there that we wouldn’t want to put somebody up on a sloped roof and so, you know, the decision was made to secure the building from the inside,” Cheatle said.
In een ideale wereld:
Best-case, realistischer scenario:
- de Democraten zien hun gigantische fout in en vervangen Biden door een magisch wit konijn dat wél de verkiezingen kan winnen (lees: ook niet Kamela Harris) maar ik zou zelf niet eens weten wie...
- de Democraten winnen ondanks hun stuntelig parcours de presidentsverkiezingen
- Geen verdere escalaties van de vele brandhaarden op dit moment in de wereld, waar de V.S. nog enigszins de stabiliteit garandeert.
- de Democraten brengen terug wat meer balans in het Hooggerechtshof (desnoods via wat lef door het aantal te verhogen boven 9),
herstellen de politieke polarisatie, de Republikeinen maar ook het cultureel-radicalere deel van de Democraten (!) worden terug wat gematigder... m.a.w. terug naar een USA als betrouwbaar leider of the free world.
Worst-case maar daarom niet onrealistisch scenario:
- Trump wint,
- Voert opnieuw een gematigd conservatief beleid, waar je kritiek op kan hebben, maar de V.S. en de wereld overleven het wel
- Brandhaarden in de wereld blijven onder controle omdat Trump een te grote onbekende is om mee te sollen voor Rusland en China.
Zeg wat je wilt, maar Trump heeft op het vlak van oorlog een "kalmere" wereld beheerd dan onder Obama of Biden, de mate waarin dat zijn verdienste is kan je natuurlijk over discussiëren. Maar ik zou als quasi-dictator van Rusland eerder met Biden sollen dan met Trump.
De appeasement-politiek bij de annexatie van de Krim was ook onder Obama, niet dat hij daar als enige schuld aan treft, en met de invasie van de rest van Oekraïne klinkt dit natuurlijk een beetje als hindsight is 20/20, maar toch...- NATO, inclusief heel wat Trump-critici, leren een toontje lager zingen, een correcte bijdrage leveren, en we preserveren een status quo van de wereld zoals het nu is.
Plus dan is er nog Avondland z'n verwijzing naar de black swans die niemand kan voorspellen, niemand had corona verwacht bijvoorbeeld.
- Trump wint,
- Brandhaarden in de wereld ontploffen:
- Oekraïne stort in omdat Trump onder radicaal Republikeinse druk de hulp terugschroeft.
Rusland staat klaar aan de grenzen met de EU. De wereld is sinds een halve eeuw niet meer zo dicht bij een kernoorlog geweest.- China doet een uithaal naar Taiwan, met zware gevolgen voor de wereldeconomie wegens de microchipproductie maar ook de afhankelijkheid van China voor heel wat productie (van rommel tot belangrijke dingen)
- Israël gaat véél te ver in Gaza of zelfs Libanon (hyperfocus daarop door de gemeenschappen met migratieroots in Europa, waardoor we daar ook nog verder de gevolgen van ondervinden).
- India vs. Pakistan misschien ook nog? 'cause why the fuck not...
- Trump voert effectief een beleid zoals voorgespiegeld door The Heritage Foundation's project 2025:
- te veel macht wordt geconcentreerd bij de president,
- belangrijke overheidsadministraties worden uitgekleed door religieuze leeghoofden,
- te weinig/geen actie tegen klimaatopwarming.
- het "conservatieve" Supreme Court blijft maatregelen nemen die de democratie verder ondermijnen (zoals vorige week praktisch omkoping goedkeuren, zolang het geld maar volgt op de dienst)
- Trump wordt gevolgd door iemand die op dezelfde radicale rechtsreligieuze lijn zit, maar het véél serieuzer aanpakt en meent dan een Brooklyn zakenman. Verdere gerrymandering en manipulatie van verkiezingsregels zorgt ervoor dat deze een boost krijgt bij de presidentsverkiezingen van 2028.
- The world slowly goes to hell want geef kritiek wat je wilt op de V.S. zoveel je wilt, wij danken ons luxeleven hier in West-Europa aan het bloed van de Amerikanen in WOII en de Pax Americana erna.
.Zaten die snipers niet op een even hard hellend dak?Hoofd van de Secret Service durft nu te beweren dat er niemand op dat dak aanwezig was omdat een hellend dak te gevaarlijk zou zijn?! Nogal een vreemde uitleg. Je hebt agenten die letterlijk levend schild spelen voor iemand maar een dak met een hele kleine helling zou plots heel gevaarlijk zijn.
Zien er mij idd alle twee licht hellende daken uit.Zaten die snipers niet op een even hard hellend dak?
ah maar dat is de politie en niet de secret service. Wie weet hebben die minder strenge arbeidsregels?Zien er mij idd alle twee licht hellende daken uit.
![]()
![]()
Linksboven is het gebouw met het "gevaarlijk hellend dak".
Police force of the secret service.ah maar dat is de politie en niet de secret service. Wie weet hebben die minder strenge arbeidsregels?
kweet niet wat dat wil zeggen? Hebben die ook een politiedivisie?Police force of the secret service.