Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

tenzij je doelt op het vervangen of verder aftakelen van Biden verwacht ik niet veel meer jij wel?
Trump kan alsnog neergeschoten worden, alsook Biden. Of er gebeurt iets anders (zoals een herhaling van het debat tegen Trump) waardoor intern een andere kandidaat toch naar voor wordt geschoven. Er kan nog een oorlog uitbreken met China of er barst een regionale oorlog uit in het Midden-Oosten. Of een Black Swan Event.

Maar als er geen radicale wijzigingen meer gebeuren en het blijft bij Trump en Biden is de kans wel behoorlijk dat Trump het gaat halen, maar dat hangt sterk af van de bereidheid van de Democratische kiezer om naar de stembus te trekken.

In een ideale wereld:
  • de Democraten zien hun gigantische fout in en vervangen Biden door een magisch wit konijn dat wél de verkiezingen kan winnen (lees: ook niet Kamela Harris) maar ik zou zelf niet eens weten wie...
  • de Democraten winnen ondanks hun stuntelig parcours de presidentsverkiezingen
  • Geen verdere escalaties van de vele brandhaarden op dit moment in de wereld, waar de V.S. nog enigszins de stabiliteit garandeert.
  • de Democraten brengen terug wat meer balans in het Hooggerechtshof (desnoods via wat lef door het aantal te verhogen boven 9),
    herstellen de politieke polarisatie, de Republikeinen maar ook het cultureel-radicalere deel van de Democraten (!) worden terug wat gematigder... m.a.w. terug naar een USA als betrouwbaar leider of the free world.
Best-case, realistischer scenario:
  • Trump wint,
  • Voert opnieuw een gematigd conservatief beleid, waar je kritiek op kan hebben, maar de V.S. en de wereld overleven het wel
  • Brandhaarden in de wereld blijven onder controle omdat Trump een te grote onbekende is om mee te sollen voor Rusland en China.
    Zeg wat je wilt, maar Trump heeft op het vlak van oorlog een "kalmere" wereld beheerd dan onder Obama of Biden, de mate waarin dat zijn verdienste is kan je natuurlijk over discussiëren. Maar ik zou als quasi-dictator van Rusland eerder met Biden sollen dan met Trump.
    De appeasement-politiek bij de annexatie van de Krim was ook onder Obama, niet dat hij daar als enige schuld aan treft, en met de invasie van de rest van Oekraïne klinkt dit natuurlijk een beetje als hindsight is 20/20, maar toch...
  • NATO, inclusief heel wat Trump-critici, leren een toontje lager zingen, een correcte bijdrage leveren, en we preserveren een status quo van de wereld zoals het nu is.
Worst-case maar daarom niet onrealistisch scenario:
  • Trump wint,
  • Brandhaarden in de wereld ontploffen:
    • Oekraïne stort in omdat Trump onder radicaal Republikeinse druk de hulp terugschroeft.
      Rusland staat klaar aan de grenzen met de EU. De wereld is sinds een halve eeuw niet meer zo dicht bij een kernoorlog geweest.
    • China doet een uithaal naar Taiwan, met zware gevolgen voor de wereldeconomie wegens de microchipproductie maar ook de afhankelijkheid van China voor heel wat productie (van rommel tot belangrijke dingen)
    • Israël gaat véél te ver in Gaza of zelfs Libanon (hyperfocus daarop door de gemeenschappen met migratieroots in Europa, waardoor we daar ook nog verder de gevolgen van ondervinden).
    • India vs. Pakistan misschien ook nog? 'cause why the fuck not...
  • Trump voert effectief een beleid zoals voorgespiegeld door The Heritage Foundation's project 2025:
    • te veel macht wordt geconcentreerd bij de president,
    • belangrijke overheidsadministraties worden uitgekleed door religieuze leeghoofden,
    • te weinig/geen actie tegen klimaatopwarming.
  • het "conservatieve" Supreme Court blijft maatregelen nemen die de democratie verder ondermijnen (zoals vorige week praktisch omkoping goedkeuren, zolang het geld maar volgt op de dienst)
  • Trump wordt gevolgd door iemand die op dezelfde radicale rechtsreligieuze lijn zit, maar het véél serieuzer aanpakt en meent dan een Brooklyn zakenman. Verdere gerrymandering en manipulatie van verkiezingsregels zorgt ervoor dat deze een boost krijgt bij de presidentsverkiezingen van 2028.
  • The world slowly goes to hell want geef kritiek wat je wilt op de V.S. zoveel je wilt, wij danken ons luxeleven hier in West-Europa aan het bloed van de Amerikanen in WOII en de Pax Americana erna.
Plus dan is er nog Avondland z'n verwijzing naar de black swans die niemand kan voorspellen, niemand had corona verwacht bijvoorbeeld.

Trump kan alsnog neergeschoten worden, alsook Biden. Of er gebeurt iets anders (zoals een herhaling van het debat tegen Trump) waardoor intern een andere kandidaat toch naar voor wordt geschoven. Er kan nog een oorlog uitbreken met China of er barst een regionale oorlog uit in het Midden-Oosten. Of een Black Swan Event.

Maar als er geen radicale wijzigingen meer gebeuren en het blijft bij Trump en Biden is de kans wel behoorlijk dat Trump het gaat halen, maar dat hangt sterk af van de bereidheid van de Democratische kiezer om naar de stembus te trekken.

Geloof jij dat?
Trump is momenteel hun beste kandidaat en zal heus wel voldoende stemmers naar de bus kunnen trekken.
Grote gebeurtenissen zullen enkel maar de polarisatie vergroten.

Die timeline is toch echt niet te geloven.
Om 17:45 ziet een spotter iemand op het dak en meldt dat maar ze vinden niemand meer.
Dan is er nog ergens in die timeline de agent die het dak opkruipt en terugkomt omdat er een wapen op hem gericht werd. (daar heb ik nog niet echt een timeline van).

Het lijkt op de beelden (00:54) ook alsof de sluipschutters achter Trump hem ook al even in het vizier hebben voor de schoten.
https://www.cbsnews.com/news/timeline-trump-rally-shooting/
--> 2 minuten voor de eerste schoten zetten ze zich richting de schutter. Het is niet duidelijk of ze dan de eerste keer die richting op kijken of ze zich gewoon herpositioneren.
Als je niet zeker bent dat iemand gewapend is dan versta ik nog dat je niet direct schiet (al is niet duidelijk of dat wel dan niet zo is).
Maar dan lijkt me dat je na al die waarschuwingen toch Trump van dat podium haalt.

Op 1:30 wat ik ook eerder al zei dat er toch camera's, drones, ed zouden moeten zijn die zulke dingen zouden moeten opmerken.

Dus

17:45 merken ze een eerste verdachte die ze kwijt spelen
18:05 laten ze Trump gewoon het podium opwandelen en het event doorgaan
Ergens hier (?) confronteert een agent een gewapende man op het dak
18:09 zien getuigen een gewapende man op het dak en verwittigen de politie
18:10 zijn er beelden dat ze actief op zoek zijn naar de schutter
18:11 kan de schutter ettelijke schoten lossen en iemand vermoorden alvorens hij neergeschoten wordt

En dat dus allemaal vanop een open dak niet eens zo ver van het podium met direct zicht op het podium.
Al die waarschuwingen en Trump kan daar gewoon op het podium blijven staan zonder dat ze hem er afhalen tot er schoten gelost worden.

En wat het beeld dan al helemaal afmaakt is dat Trump (1.9 meter) deels afgeschermd wordt door enkele vrouwen van 1m 60 (?) waarvan één dan zéér klungelig gefilmd wordt terwijl ze haar wapen probeert weg te steken en wat doelloos rondloopt.

Zet het Benny Hill theme song onder en je denkt dat het een sketch is.

Laatst bewerkt:
@KnightOfCydonia het wit konijn waarover je spreekt is trouwens Michelle Obama. Ze polled 10 punten voor op Trump.

Maar die heeft al herhaaldelijk aangegeven dat ze dat niet wilt? Het is een mooie boutade om te zeggen dat de beste politieke leiders degenen zijn die de functie eigenlijk niet willen, maar je kan ook moeilijk mensen gaan dwingen.

Plus dat is iemand zonder enige persoonlijke politieke ervaring denk ik dan, toegegeven dat was Trump ook.

Net als bij Hillary Clinton destijds zou ik het ook een énorm slecht politiek signaal vinden als de eerste vrouwelijke presidente van de V.S. er ofwel:
  • een voormalige first lady is, dat is gewoon het bestendigen van politieke dynastieën en een afront voor een democratische traditie
  • een vice-presidente die op het stoeltje belandt omdat de mannelijke president de pijp uit gaat (realistisch scenario op dit moment met Biden en Harris), waarbij die VP dan ook nog eens immens impopulair was/is.
Vraag me ook af hoe realistisch die polls zijn, gegeven dat ze nooit heeft aangegeven een serieuze kandidate te willen zijn.

We leven trouwens in "bizarre" tijden qua seksisme, waarbij de slinger toch duidelijk bij momenten te ver doorgeslagen is.
Je kan ongetwijfeld héél wat vrouwen vinden die goede bodyguards zouden zijn, maar die wat daar achter Trump aanholde, tja... de beelden spreken voor zich. Ook heel wat capabele vrouwelijke politieke leiders, maar ik vind "vrouw van voormalig president" toch niet bepaald een pluspunt wanneer ik het vanuit een (traditioneel) feministisch perspectief bekijk, eerder een affront.

• Trump voert effectief een beleid zoals voorgespiegeld door The Heritage Foundation's project 2025:

Nog een stapje verder: Wat als Trump opeens 'president for life' wil worden en de 4-jarige termijn wil afschaffen ( of de volgende verkiezingen wil uitstellen wegens 'een te instabiel land', 'mogelijke fraude', etc...)?

Nog een stapje verder: Wat als Trump opeens 'president for life' wil worden en de 4-jarige termijn wil afschaffen ( of de volgende verkiezingen wil uitstellen wegens 'een te instabiel land', 'mogelijke fraude', etc...)?

Daar zou ik me nu minder zorgen om maken, Trump heeft op dat vlak ook zijn leeftijd tegen, die gaat 82 zijn tegen het einde van een nieuwe termijn, dan krijgt hij alle kritiek tegen die Biden nu ook (terecht) ondergaat. Trump heeft ook al ooit aangegeven dat hij dat niet zou doen (, maar goed wat is die man z'n woord waard natuurlijk) ...
Zelfs de reeds oude wereldleiders van de andere grote landen in de wereld (Putin, Xi Jinping, Modi) zijn ter vergelijking nog minstens 5 jaar jonger, daar kan er nog altijd wel een ambtstermijntje bij, en zijn de regels inderdaad voor minstens die eerst al eens aangepast...

Vandaar dat ik zei dat ik me meer zorgen zou maken voor (radicalere) jongere en bot gesteld intelligentere opvolgers van Trump, dan om Trump zelf. Neem nu die JD Vance die tegen hulp voor Oekraïne is... een hartaanval en die gaat van VP naar commander in chief hé... al kan je daar ook zijn authenticiteit in vraag stellen, want in 2016 was hij praktisch een never-Trumper...

Al wie denkt dat het jammer is dat Trump net z'n hoofd draaide, die vergeet dat hij een symptoom en niet de oorzaak is, en dat het wel degelijk nog erger kan.

Ook heel wat capabele vrouwelijke politieke leiders, maar ik vind "vrouw van voormalig president" toch niet bepaald een pluspunt wanneer ik het vanuit een (traditioneel) feministisch perspectief bekijk, eerder een affront.
Goh, ik denk dat dat vooral afhangt van hoe de vrouw in kwestie de rol van first lady ingevuld heeft, waarbij een Michelle Obama mijlenver afstaat van een Melania Trump.

Die timeline is toch echt niet te geloven.
Om 17:45 ziet een spotter iemand op het dak en meldt dat maar ze vinden niemand meer.
Dan is er nog ergens in die timeline de agent die het dak opkruipt en terugkomt omdat er een wapen op hem gericht werd. (daar heb ik nog niet echt een timeline van).

Het lijkt op de beelden (00:54) ook alsof de sluipschutters achter Trump hem ook al even in het vizier hebben voor de schoten.
https://www.cbsnews.com/news/timeline-trump-rally-shooting/

En wat het beeld dan al helemaal afmaakt is dat Trump (1.9 meter) deels afgeschermd wordt door enkele vrouwen van 1m 60 (?) waarvan één dan zéér klungelig gefilmd wordt terwijl ze haar wapen probeert weg te steken en wat doelloos rondloopt.

Zet het Benny Hill theme song onder en je denkt dat het een sketch is.
Toen Trump op de conventie kwam, uitsluitend mannelijke secret service agenten rondom hem. Viel toch wel op :)

Hoofd van de Secret Service durft nu te beweren dat er niemand op dat dak aanwezig was omdat een hellend dak te gevaarlijk zou zijn?! Nogal een vreemde uitleg. Je hebt agenten die letterlijk levend schild spelen voor iemand maar een dak met een hele kleine helling zou plots heel gevaarlijk zijn.

“That building in particular has a sloped roof at it’s highest point and so, you know, there’s a safety factor that would be considered there that we wouldn’t want to put somebody up on a sloped roof and so, you know, the decision was made to secure the building from the inside,” Cheatle said.

In een ideale wereld:
  • de Democraten zien hun gigantische fout in en vervangen Biden door een magisch wit konijn dat wél de verkiezingen kan winnen (lees: ook niet Kamela Harris) maar ik zou zelf niet eens weten wie...
  • de Democraten winnen ondanks hun stuntelig parcours de presidentsverkiezingen
  • Geen verdere escalaties van de vele brandhaarden op dit moment in de wereld, waar de V.S. nog enigszins de stabiliteit garandeert.
  • de Democraten brengen terug wat meer balans in het Hooggerechtshof (desnoods via wat lef door het aantal te verhogen boven 9),
    herstellen de politieke polarisatie, de Republikeinen maar ook het cultureel-radicalere deel van de Democraten (!) worden terug wat gematigder... m.a.w. terug naar een USA als betrouwbaar leider of the free world.
Best-case, realistischer scenario:
  • Trump wint,
  • Voert opnieuw een gematigd conservatief beleid, waar je kritiek op kan hebben, maar de V.S. en de wereld overleven het wel
  • Brandhaarden in de wereld blijven onder controle omdat Trump een te grote onbekende is om mee te sollen voor Rusland en China.
    Zeg wat je wilt, maar Trump heeft op het vlak van oorlog een "kalmere" wereld beheerd dan onder Obama of Biden, de mate waarin dat zijn verdienste is kan je natuurlijk over discussiëren. Maar ik zou als quasi-dictator van Rusland eerder met Biden sollen dan met Trump.
    De appeasement-politiek bij de annexatie van de Krim was ook onder Obama, niet dat hij daar als enige schuld aan treft, en met de invasie van de rest van Oekraïne klinkt dit natuurlijk een beetje als hindsight is 20/20, maar toch...
  • NATO, inclusief heel wat Trump-critici, leren een toontje lager zingen, een correcte bijdrage leveren, en we preserveren een status quo van de wereld zoals het nu is.
Worst-case maar daarom niet onrealistisch scenario:
  • Trump wint,
  • Brandhaarden in de wereld ontploffen:
    • Oekraïne stort in omdat Trump onder radicaal Republikeinse druk de hulp terugschroeft.
      Rusland staat klaar aan de grenzen met de EU. De wereld is sinds een halve eeuw niet meer zo dicht bij een kernoorlog geweest.
    • China doet een uithaal naar Taiwan, met zware gevolgen voor de wereldeconomie wegens de microchipproductie maar ook de afhankelijkheid van China voor heel wat productie (van rommel tot belangrijke dingen)
    • Israël gaat véél te ver in Gaza of zelfs Libanon (hyperfocus daarop door de gemeenschappen met migratieroots in Europa, waardoor we daar ook nog verder de gevolgen van ondervinden).
    • India vs. Pakistan misschien ook nog? 'cause why the fuck not...
    • belangrijke overheidsadministraties worden uitgekleed door religieuze leeghoofden,
    • te weinig/geen actie tegen klimaatopwarming.
  • het "conservatieve" Supreme Court blijft maatregelen nemen die de democratie verder ondermijnen (zoals vorige week praktisch omkoping goedkeuren, zolang het geld maar volgt op de dienst)
  • Trump wordt gevolgd door iemand die op dezelfde radicale rechtsreligieuze lijn zit, maar het véél serieuzer aanpakt en meent dan een Brooklyn zakenman. Verdere gerrymandering en manipulatie van verkiezingsregels zorgt ervoor dat deze een boost krijgt bij de presidentsverkiezingen van 2028.
  • The world slowly goes to hell want geef kritiek wat je wilt op de V.S. zoveel je wilt, wij danken ons luxeleven hier in West-Europa aan het bloed van de Amerikanen in WOII en de Pax Americana erna.
Plus dan is er nog Avondland z'n verwijzing naar de black swans die niemand kan voorspellen, niemand had corona verwacht bijvoorbeeld.

De tweede ambtstermijn van een president is meestal ietsjes "directer" dan de eerste ambtstermijn dus "gematigd conservatief" beleid zie ik dan wel niet gebeuren. Eigenlijk is de hoop van de democraten om de onafhankelijken te overtuigen dat Trump 2 stukken erger gaat zijn dan Trump 1 :p.

Zaten die snipers niet op een even hard hellend dak?
Zien er mij idd alle twee licht hellende daken uit.

jpeg

GSns7HDWYAAUtSX

Linksboven is het gebouw met het "gevaarlijk hellend dak".

Police force of the secret service.
kweet niet wat dat wil zeggen? Hebben die ook een politiedivisie?
Allez voor mij zijn de mannen en vrouwen met de zonnebril de secret service en die met de politiesticker op hun uniform gewoon reguliere politie van de plaats waar die toespraak gehouden wordt?

Terug
Bovenaan