Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Van verzoenend of gematigd taalgebruik was toch weinig te merken in zijn speech op de RNC. Die man is te oud en te koppig om nog te veranderen.

De discussie over de vrouwelijke agenten van de Secret Service staat hier:

Wat mij betreft een interessantere discussie dan 'woke' te roepen, is het vraagstuk rond wapenwetgeving. Het Democratische huis in Pennsylvania bracht dit jaar nog enkele bills (o.a. een AR-15 verbod) naar de Republikeinse senaat maar die werden daar zoals verwacht weggestemd. In naburige staten zoals Maryland en New Jersey geldt wel zo'n verbod.

Republikeinse beleidsmakers rechtvaardigden hun stem door te zeggen dat burgers zich moeten wapenen tegen immigranten die de grens oversteken.

Reps. Joe Hamm, R-Lycoming, and Robert Leadbeter, R-Columbia, said the influx of immigrants at the southern border makes these firearms more important and compared the situation to that of the wars in Ukraine and Israel.

Ukraine was invaded by Russian military forces, and Israel was attacked by the terrorist group Hamas. The U.S. has not been attacked militarily or by a terrorist group at the southern border. But Hamm advocated for an “armed citizenry.”

“…Pennsylvanians and Americans must be armed and prepared to protect our families and property,” he said.

Some people are trying to enter the U.S. through the legal immigration process, but others are doing so illegally. Leadbeter said that means access to firearms is necessary and justified.

Wat mij betreft een interessantere discussie dan 'woke' te roepen, is het vraagstuk rond wapenwetgeving. Het Democratische huis in Pennsylvania bracht dit jaar nog enkele bills (o.a. een AR-15 verbod) naar de Republikeinse senaat maar die werden daar zoals verwacht weggestemd. In naburige staten zoals Maryland en New Jersey geldt wel zo'n verbod.

Republikeinse beleidsmakers rechtvaardigden hun stem door te zeggen dat burgers zich moeten wapenen tegen immigranten die de grens oversteken.
Uzelf beschermen tegen immigranten kan ook met een pistool of een shotgun daar heb je geen geweer voor nodig waar elke amateur vanop 130 meter een headshot mee kan doen. Het zijn flauwe excuses om gewoon een dik geweer te willen hebben wat hun een kick en status geeft, en vorm van vrijheid natuurlijk. Zoals iemand dat zegt dat hij een SUV nodig heeft omdat die veiliger zijn.

Nieuwe moordpoging op Trump

Hij zal dit politiek willen recupereren (dat zou elke politicus doen, trouwens).

Die man die verdacht wordt van een moordpoging op Donald Trump is een groot supporter van Oekraïne. Dat schrijven Amerikaanse media op basis van zijn berichten op sociale media. "We moeten het Kremlin tot de grond toe afbranden", zo schreef Ryan Wesley Routh in 2022 op Twitter. In hetzelfde bericht liet hij weten bereid te zijn naar Oekraïne af te reizen en "te vechten en te sterven".

In oktober 2023 deed de 58-jarige verdachte zich in verschillende berichten op Facebook voor als afgevaardigde van de Oekraïense overheid en probeerde hij Afghaanse dienstplichtigen te werven. "Afghaanse soldaten - Oekraïne is enigszins geïnteresseerd in 3000 soldaten, dus ik heb van elke soldaat die een paspoort heeft een kopie van zijn paspoort nodig om naar Oekraïne te sturen", zo schreef Routh. De verdachte zou zich verder regelmatig negatief over Trump hebben uitgelaten.

Van Trump is bekend dat hij het goed kan vinden met de Russische president Vladimir Poetin. Hij heeft hem herhaaldelijk omschreven als "goede vriend". Over de oorlog in Oekraïne heeft Trump herhaaldelijk gezegd dat hij die "binnen een dag" zou kunnen oplossen. Ook heeft hij gezegd dat Poetin wat hem betreft "mag doen wat hij wil". (DS liveblog)

De snelle reactie van Kamala Harris op X is dan ook correct.

Volgens CNN was dit golftripje een last-minute decision. Hoe is het dan mogelijk dat de schutter hierop heeft kunnen anticiperen?

Goed dat de schutter nog leeft, anders wordt het weer tasten in het duister. Zeer benieuwd hoe deze zaak zich verder zal ontwikkelen.

Volgens CNN was dit golftripje een last-minute decision. Hoe is het dan mogelijk dat de schutter hierop heeft kunnen anticiperen?

Goed dat de schutter nog leeft, anders wordt het weer tasten in het duister. Zeer benieuwd hoe deze zaak zich verder zal ontwikkelen.
Misschien wel ietsjes nuanceren: Het is een mogelijke moordpoging en volgens de laatste berichten is er geen schutter, maar is 'een gewapende man'. De schoten kwamen van de Secret Service bewakingsagent. Wat natuurlijk op zich al geflipt genoeg is.

Edit: "Een beveiligingsagent die altijd alvast poolshoogte gaat nemen bij de volgende holes, merkte dat tussen de mazen van een hek rond het golfterrein de loop van een geweer stak. Hij opende meteen het vuur op de man achter het geweer, die daar kennelijk wachtte tot Trump zou passeren. De man aan de andere kant van het hek liep daarop naar zijn zwarte Nissan en vluchtte weg. De verdachte zelf had nog geen schoten gelost."

Laatst bewerkt:
En intussen vraagt Musk zich af waarom niemand probeert Harris en Biden om te leggen. Ik ben benieuwd of beide kandidaten de verkiezing halen zonder verdere incidenten.

Omdat Trump elke 2 dagen op de golfbaan staat en je er moeilijk naast kan kijken als hij toekomt?
Je hoeft je geen 24u op voorhand in de bosjes te leggen hé.
Het zou best kunnen dat hij de afgelopen weken op elke golf course in de buurt van waar Trump heeft gesproken klaarlag idd.

Het zou best kunnen dat hij de afgelopen weken op elke golf course in de buurt van waar Trump heeft gesproken klaarlag idd.
Was het niet Trumps eigen golf course? Iets realistischer dat hij er dan zelfs passeerde. Afaik was hij daar zelfs tijdens zijn presidentschap frequent te vinde.

En intussen vraagt Musk zich af waarom niemand probeert Harris en Biden om te leggen. Ik ben benieuwd of beide kandidaten de verkiezing halen zonder verdere incidenten.
Context
Initially refusing to back down, Musk tried to explain: “No one has even tried to do so is the point I’m making and no one will.”

Het is ergens wel ironisch dat men wapens eerder linkt aan de NRA en dus de Republikeinen, maar dat er intussen wel 2 keer op Trump is geschoten, of poging tot. En met een wapen, dus niet door bvb met avocado's te gooien. Zijn grap was op een lompe manier gebracht, maar een goede verstaander begrijpt wel wat hij bedoelde. Veel mensen op X die voor het minste op hun paard zitten en nergens nog het voordeel van de twijfel laten zijn niet klaar voor de autistisch getinte humor van Elon, dat is duidelijk.

Laatst bewerkt:
Context
Initially refusing to back down, Musk tried to explain: “No one has even tried to do so is the point I’m making and no one will.”

Het is ergens wel ironisch dat men wapens eerder linkt aan de NRA en dus de Republikeinen, maar dat er intussen wel 2 keer op Trump is geschoten, of poging tot. En met een wapen, dus niet door bvb met avocado's te gooien. Zijn grap was op een lompe manier gebracht, maar een goede verstaander begrijpt wel wat hij bedoelde. Veel mensen op X die voor het minste op hun paard zitten en nergens nog het voordeel van de twijfel laten zijn niet klaar voor de autistisch getinte humor van Elon, dat is duidelijk.
Ik begrijp nog altijd niet wat hij bedoelt... die "context" verduidelijkt ook niks voor mij.
En eigenlijk jouw post ook helemaal niet? Behalve een flauwe steek naar avocado's = links, zie ik hier dus niks. Wat is de insinuatie die je maakt, maak die eens expliciet dat we allemaal mee zijn.

Context

Wat bedoelde hij dan? Je context is alleszins weinig verhelderend voor mij.

Dat Gun loving republicans minder geneigd zijn om een president(skandidaat) om te leggen dan anti wapen democraten denk ik?

Allezins denk ik niet dat trump dit (of de komende vier jaar indien verkozen) gaat overleven...

Toedracht A, die jij postte:
"En intussen vraagt Musk zich af waarom niemand probeert Harris en Biden om te leggen."

Toedracht B:
Iemand vraagt zich af op X:
“Why they want to kill Donald Trump?”

Waarop Elon (pas op, joke incoming, notch notch, wink wink)
“And no one is even trying to assassinate Biden/Kamala,”

Waarom hij dit grappig vindt, is waarschijnlijk omdat hij liever Trump heeft dan Harris of Biden, denk je niet?
(de link met NRA maakte ik zelf, omdat dat ook wat ironisch is, dus Elon had misschien beter die grap gemaakt)

Of zie jij hierin een oproep om op Harris of Biden te knallen?

Laatst bewerkt:
Dat Gun loving republicans minder geneigd zijn om een president(skandidaat) om te leggen dan anti wapen democraten denk ik?

Allezins denk ik niet dat trump dit (of de komende vier jaar indien verkozen) gaat overleven...
Nee, want hij heeft gezegd dat het een grap was.
Als het gemeend was, zou het zoiets kunnen zijn. Maar dat zou gewoon van de pot gerukt zijn, alsof wapenrechten maar voor één zijde tellen. Alsof geweld maar bij één zijde hoort. Alsof regels overtreden maar bij één zijde zou horen. Dat zou je natuurlijk nooit beweren met een uitgestreken gezicht, tenzij je vol in de polarisatie wilt meeduiken.

Toedracht A, die jij postte:
"En intussen vraagt Musk zich af waarom niemand probeert Harris en Biden om te leggen."

Toedracht B:
Iemand vraagt zich af op X:
“Why they want to kill Donald Trump?”

Waarop Elon (pas op, joke incoming, notch notch, wink wink)
“And no one is even trying to assassinate Biden/Kamala,”

Waarom hij dit grappig vindt, is waarschijnlijk omdat hij liever Trump heeft dan Harris of Biden, denk je niet?
(de link met NRA maakte ik zelf, omdat dat ook wat ironisch is, dus Elon had misschien beter die grap gemaakt)

Of zie jij hierin een oproep om op Harris of Biden te knallen?
Nee, het lijkt me wel weer een typische dog whistle van Musk te zijn. Sowieso erg wansmakelijk en onverantwoord om als publiek figuur met tientallen miljoenen volgers 'grappen' te maken over politiek geweld.

Nee, want hij heeft gezegd dat het een grap was.
Als het gemeend was, zou het zoiets kunnen zijn. Maar dat zou gewoon van de pot gerukt zijn, alsof wapenrechten maar voor één zijde tellen. Alsof geweld maar bij één zijde hoort. Alsof regels overtreden maar bij één zijde zou horen. Dat zou je natuurlijk nooit beweren met een uitgestreken gezicht, tenzij je vol in de polarisatie wilt meeduiken.
Heb je zijn tweets van de laatste twee jaar al eens goed bekeken? Niks dan polarisatie. Volgens mij ook zeer duidelijk dat de tweet een kwinkslag is naar het feit dat democraten de mond vol hebben van vreedzame machtsoverdracht, wapenwetten, en de opruiende taal die Trump hanteert, terwijl Trumphaters in zijn ogen blijkbaar op al die gebieden gevaarlijker blijken te zijn dan trumplovers. Is dat een 'grap' perse? Ja, in de zin dat het een ironische observatie is van Musk. Niet een grap in de zin van setup/punchline.

Terug
Bovenaan