Aanslag in Brussel op avond van voetbalmatch België-Zweden

Vlaamse ambtenaren wordt gevraagd niet naar Brussel te komen wegens niveau 4. Mijn madam is federaal ambtenaar en mag sebiet de trein nemen. Mss krijgen ze tegen 16h het bericht dat ze beter thuis werken.

Jurgen conings lag na een paar dagen te rotten in een bos? Abdeslam heeft zich 4 maand kunnen schuilhouden...

Ik heb me dat precies anders herinnerd, bleek inderdaad relatief snel overleden te zijn.

Abdeslam had natuurlijk wel een gans netwerk van IS sympathisanten opgebouwd, het is in dit geval nog niet echt duidelijk of hij onderdeeln was van een organisatie of alleen handelde.

Maar aangezien hij hier al vijf jaar illegaal ondergedoken leeft, heeft hij allicht ervaring met dat soort dingen en kan dat wel eens zeer lang duren ja.

Jurgen conings lag na een paar dagen te rotten in een bos? Abdeslam heeft zich 4 maand kunnen schuilhouden...
Inderdaad. Als je de tijdslijn op vrt nieuws ziet kan hij al ruim 2 jaar onderduiken. Heeft maart 2021 het bevel gekregen het land te verlaten.

Deze mannen hebben een heel netwerk van sympathisanten rondom zich die hem helpen onderduiken, Jurgen was op zijn eentje in het bos. Jurgen kon beroepsmatig aan wapens geraken, deze man verblijft illegaal in een land en kan zo’n wapen op de kop tikken, zegt al meer dan genoeg.

Ik hoop dat het bij 1 spijtig incident blijft maar vrees dat we vertrokken zijn voor een reeks incidenten en bijhorende maatregelen :/. Die man heeft niets meer te verliezen, kans is reëel dat hij broedt op een plan om meerdere slachtoffers in zijn ondergang mee te sleuren.

Vlaamse ambtenaren wordt gevraagd niet naar Brussel te komen wegens niveau 4. Mijn madam is federaal ambtenaar en mag sebiet de trein nemen. Mss krijgen ze tegen 16h het bericht dat ze beter thuis werken.

Zelfde voor de vrouw hier. Toen die zag dat de parking op het station zo goed als leeg was heeft ze beslist toch terug naar huis te komen.

Inderdaad. Als je de tijdslijn op vrt nieuws ziet kan hij al ruim 2 jaar onderduiken. Heeft maart 2021 het bevel gekregen het land te verlaten.

Deze mannen hebben een heel netwerk van sympathisanten rondom zich die hem helpen onderduiken, Jurgen was op zijn eentje in het bos. Jurgen kon beroepsmatig aan wapens geraken, deze man verblijft illegaal in een land en kan zo’n wapen op de kop tikken, zegt al meer dan genoeg.

Ik hoop dat het bij 1 spijtig incident blijft maar vrees dat we vertrokken zijn voor een reeks incidenten en bijhorende maatregelen :/. Die man heeft niets meer te verliezen, kans is reëel dat hij broedt op een plan om meerdere slachtoffers in zijn ondergang mee te sleuren.
Mijn gevoel ook. Ik vrees dat dit maar een begin is, na een lange periode van relatieve rust wat moslimterreur betreft. En het zijn verkiezingen, hoera.

Madam heeft een mail gekregen dat de kantoren in Bxl open zijn en dat het business as usual is ongeacht de huidige situatie ... denk dat de D in FOD écht wel voor dommigheid begint te staan.

Zijn motief zou toch de dood van dat jongetje in Amerika zijn waar het om "een misdrijf" ging terwijl het omgekeerd om "terrorisme" zou gaan. He proved his Point he.
Mijn vraag is eerder hoe er een huiszoeking kan zijn bij iemand die geseind stond voor ernstige misdrijven, illegaal in het land verbleef, ...
Als ge weet waar hem woont, moet ge hem niet seinen maar oppakken he.
Stond er dat het om een huiszoeking van zijn zogezegde huis ging of gewoon een huiszoeking, bij een mogelijks bekende van de dader?

Wij worden aangeraden om thuis te werken.

Wij werken in praktijk nog steeds fulltime thuis maar er is wel een kantoor in Brussel. Er is gisterenvond een management meeting geweest en rond 23:00 een SMS naar alle collega's uitgestuurd dat het kantoor voor onbepaalde tijd gesloten wordt.

Ik volg nu het speciale nieuws van 8:00 en de dader zou neergeschoten zijn? Er is nog niks bevestigd maar het onbevestigde verhaal werd wel gezegd op het nieuws.

Wij hadden het gisteren om 22h al binnengekregen via whatsapp en sms. Dat zijn tenminste tijdige communicaties.
Tja, bij ons sturen ze dit dan naar de diensthoofden die dat bij hun personeel moeten verspreiden. Geen idee wanneer het originele bericht kwam maar zo'n extra stap zorgt sowieso voor problemen.

Verdachte is neergeschoten in café in Schaarbeek

Er is een verdachte neergeschoten, maar het is nog niet duidelijk of het om de dader van de aanslag gaat. Dat meldt het federaal parket.

Ik wou net mijn voordeur verlaten om mij te begeven naar kantoor toen ik om voorbij 8u een sms kreeg om thuis te blijven. Een beetje laat om te verwittigen maar OK, 2de dag op rij thuiswerk here I come

Terug
Bovenaan