Aanslag in Brussel op avond van voetbalmatch België-Zweden

wat hebben ze zoal gezegd? (vtm niet gezien)
  • Er zou sprake zijn van schoten aan het stadion
  • Er zou sprake zijn van meerdere daders
  • Heel wat sensatiegericht gezever met vragen over de 'crime scene' (letterlijke woorden)
  • Zoals al gezegd: onmiddellijk openen met die beelden, die toch heel weinig aan de verbeelding overlaten
Er werd wel altijd bij gezegd dat het onbevestigd is, maar ik vind het enorm onverantwoord voor een nationaal mediakanaal om tijdens een aangaande gebeurtenis zomaar wat geruchten de wereld in te sturen. Voor hetzelfde geld lok je zo mensen uit dat stadion die bijvoorbeeld recht in de armen van een terrorist lopen.

Ik walg al langer van heel die DPG Media stal, en dat is er na vandaag echt niet beter op geworden.
 
En overal filmpjes van die kerel op zijne brommer doorheen Brussel want sjezen maar ze vinden em nie ?
 
Zou dit de comeback van IS zijn of eerder een lone wolf? Met wat we voorlopig weten lijkt me dit precies heel willekeurig en ongepland? Dat maakt het natuurlijk niet minder vreselijk.
Met de situatie in Gaza vrees ik dat er weer een opwelling komt voor zulke dingen..
 
Op X toch al video's tegengekomen waaruit je toch precies meerdere slachtoffers ziet.

2 in die wagen, in dat hotel, iemand aan het reanimeren aan die taxi. Brr
De man die ze aan het reanimeren waren hebben ze uit die taxi gehaald. 3 slachtoffers (voorlopig).
 
Denk dat dit de reden is dat ze in frankrijk het terreurniveau al opgetrokken hebben. Belgie volgt weer na de feiten...

Er moest nochtans ook iemand sneuvelen vooraleer ze daar iets gedaan hebben niet?

Soit veel te weinig info op deze moment om conclusies te maken.
 
Laten we de speculaties over de precieze reden of speculaties over dat de veiligheidsdiensten fouten hebben gemaakt misschien zo tot we meer weten?

En los van dat: je kan veiligheidsniveau's omhoog halen zo veel als je wilt, maar tenzij je een heel land in lockdown zet gaan er altijd wel mafketels door de mazen van het net glippen, dus ik zou nog niet onmiddellijk beginnen roepen dat er fouten zijn gemaakt.
 
Denk dat dit de reden is dat ze in frankrijk het terreurniveau al opgetrokken hebben. Belgie volgt weer na de feiten...
Frankrijk volgde toch ook ná de feiten?
In Frankrijk is het niveau voor terreurdreiging verhoogd naar het allerhoogste niveau. Dat is gebeurd na een steekpartij in Arras, waarbij een leraar werd gedood en drie anderen gewond raakten.
 
Wat VTM doet is niet goed te keuren, maar gewoon uw Diana reportage laten afspelen alsof er niets is vind ik ook niet ok.
 
Ik vind het gebash op België/Brussel hier toch ook een beetje café praat. Zulke aanslagen gebeuren over heel Europa (zoals net ook in Frankrijk) en elk jaar komt dit wel voor.
Het is ook zo dat er niet open wordt gecommuniceerd over verijdelde aanslagen, dus als het verkeerd loopt lijkt het alsof ze hun werk niet doen. Beetje ondankbaar, maar het is meer dan logisch dat staatsveiligheid geen wekelijkse rubriek op hln heeft.
 
Terug
Bovenaan