Hier een goede 6000 kWh per jaar electriciteit verbruik voor alles, verwarming en warm water, en in de living een houtstoof waar ik momenteel een 6m3 hout heb voor liggen. Indertijd tijdens de verbouwing wou ik perse een houtstoof als bijverwarming en heb ik deze apart zelf betaald omdat die van mij er geen geld aan wou geven. Toch altijd leuk als die aanstaat zegt ze nu. Zelfde verhaal met de zonnepanelen, ik heb deze zelf betaald en ondertussen is de euro ook gevallen dat dit een goede investering was!
Wel niet genoeg voor mijn totaal verbruik omdat ik anders op mijn leien dak er ook moest leggen (momenteel enkel op plat dak). Dit was een serieuze meer kost voor een 5tal panelen en heb ik dit dus niet gedaan. Met de huidige prijzen niet de beste beslissing natuurlijk
. Nuja wegens nog terugdraaiende teller verbruiken we maar 2000kwh per jaar en valt de energiefactuur best nog mee. Het is hier dus altijd min 21 graden of wanneer de kachel aanstaat 25
.
Wel niet genoeg voor mijn totaal verbruik omdat ik anders op mijn leien dak er ook moest leggen (momenteel enkel op plat dak). Dit was een serieuze meer kost voor een 5tal panelen en heb ik dit dus niet gedaan. Met de huidige prijzen niet de beste beslissing natuurlijk
. Nuja wegens nog terugdraaiende teller verbruiken we maar 2000kwh per jaar en valt de energiefactuur best nog mee. Het is hier dus altijd min 21 graden of wanneer de kachel aanstaat 25
.
. Uiteindelijk gaat dit over iets van een 14 k, op het totaal van een huis is dat ook niet het grote bedrag natuurlijk... Ik ben ook procentueel meer eigenaar van het huis dus tis een meerwaarde die ook goed is voor mij natuurlijk. Volledig uithalen doe je toch nooit