Aanpak van de gas- en energiecrisis

Een deel van de oplossing is om de prijs van elektriciteit los te koppelen van gasprijs.
Veel experten zijn daar ook voorstander van. Het is niet logisch dat opgewekte energie van wind en zon aan zo'n hoog tarief wordt doorgerekend.

Een deel van de oplossing is om de prijs van elektriciteit los te koppelen van gasprijs.
Veel experten zijn daar ook voorstander van. Het is niet logisch dat opgewekte energie van wind en zon aan zo'n hoog tarief wordt doorgerekend.
Klopt.
Maar ik dacht juist dat dit gedaan was als onderdeel van de ROI voor nieuwe windmolens (maar eigenlijk ook voor de al geplaatste). Al zorgt dit nu wel dat nieuwe windmolens met zo'n hoge prijzen nog interessanter wordt. Schaf dat af, en investeringen in batterijparken worden dan ook weer wat moeilijker.

Het is allemaal niet zo simpel of evident... :(

Dit zo iemand de mogelijkheid krijgt om zijn onzin rond te bazuinen in de media, onbegrijpelijk.
Is niet veel anders als die personen achter coronawaanzin en andere nonsens...

Klopt.
Maar ik dacht juist dat dit gedaan was als onderdeel van de ROI voor nieuwe windmolens (maar eigenlijk ook voor de al geplaatste). Al zorgt dit nu wel dat nieuwe windmolens met zo'n hoge prijzen nog interessanter wordt. Schaf dat af, en investeringen in batterijparken worden dan ook weer wat moeilijker.

Het is allemaal niet zo simpel of evident... :(

Is niet veel anders als die personen achter coronawaanzin en andere nonsens...

Niet simpel maar het systeem werkt niet momenteel dus er moeten aanpassingen gebeuren en dit op Europees niveau.
Rendabiliteit van windmolens en zonne-energie hangt niet af van gasprijs.
Je kan gerust een formule bedenken waar zoveel investeringen winstgevend zijn alsook een lagere prijs voor eindconsument.

https://www.hln.be/binnenland/wij-b...citeitsfactuur-niet-meer-te-betalen~ad91e7a9/

Ook nie het scherpste mes uit de lade

Hoe gaan wij EISEN dat Rusland de oorlog stopt zonder sancties
Lief vragen hebben we denk ik al gedaan, dat was een njet.

En de winsten van de bedrijven afnemen + hen nog een belasting boven op laten betalen ?!
Wie verzint die bagger

"Energie is een basisbehoefte en de torenhoge prijzen kunnen velen niet betalen."
- Tot daar ben ik nog mee.

"Fossiele brandstoffen behoren toe aan de planeet, niet aan de bedrijven. Ze hebben er geen recht op."
"Wij willen geen oorlog en we willen er niet voor betalen. Stop de bewapening, de oorlog en sancties."
"Multinationals verrijken zich op de kap van de overheid en de burgers. Ze profiteren van de oorlog en de crisis."
- Typische, kort door de bocht, het is de schuld van een ander, ik doe er niet aan mee - punten uit de groep van de antivaxxer/wappies/anti-alles groepen dat er weer aan toegevoegd zijn, jammer.

https://www.hln.be/binnenland/wij-b...citeitsfactuur-niet-meer-te-betalen~ad91e7a9/

Ook nie het scherpste mes uit de lade

Hoe gaan wij EISEN dat Rusland de oorlog stopt zonder sancties
Lief vragen hebben we denk ik al gedaan, dat was een njet.

En de winsten van de bedrijven afnemen + hen nog een belasting boven op laten betalen ?!
Wie verzint die bagger
Had je van een communist / idiote activist iets anders verwacht ? Die kerel is destijds veroordeeld wegens het verspreiden van een pamflet om treinsporen te saboteren. Dus niet al te veel aandacht aan geven. Als het hier zo slecht is en hij goedkope stroom wilt dat hij dan in Rusland gaat wonen.

Niet geheel duidelijk of Habeck bedoelt dat er na het geplande onderhoud geen gas meer zou vloeien of in een later stadium. Hoe dan ook is het een positieve zaak dat in Duitsland de geesten lijken te rijpen.

Wanneer Rusland de kraan dichtdraait kunnen we onze sancties ook aanschroeven zonder schrik te hebben.
Ik zou zeggen, ga maar los met sancties wanneer het zo ver is.

Rusland moet nu al gas verbranden omdat ze het nergens anders kwijt geraken. Wacht tot het europese embargo effectief is (ban voor 90% van de olie uit Rusland). Zo'n 2 miljoen vaten per dag zullen dan geparkeerd worden want Azie zit ook aan zijn limiet van consumptie. Ze kopen nu in tegen discounts van 35%, maar hoe lang gaat Rusland nog zo'n discounts geven ? Tis 1 ding om 35% discouns te geven als de olie 120$ per vat staat. Maar een heel ander gegeven als de prijs zakt naar 70$. Dit gaat absoluut geen 10 jaar duren eer we in veilig vaarwater zitten.

Mocht ik een houtkachel hebben zou ik het ook zo doen, zoveel mogelijk hout stoken als mogelijk.
Een groene, goedkope oplossing voor energie (kerncentrales) mocht niet, dus dan moeten we nu als burgers ook geen rekening houden de milieu-effecten van een gezellige houtkachel.
Ik ga dit weekend eens horen voor offertes voor het steken van een houtkachel. Richtprijzen zijn tussen 5-10k.

6000 euro gas / jaar?
5 tot 10 moeilijke winters?

:fingerguns_r:

Ik ga dit weekend eens horen voor offertes voor het steken van een houtkachel. Richtprijzen zijn tussen 5-10k.

6000 euro gas / jaar?
5 tot 10 moeilijke winters?

:fingerguns_r:
Ik ga er mij zelf een steken volgende maand. 2de hands 300 EUR voor een kachel van een jaar oud. Goed zot om daar 6k voor te geven. Anderzijds kost een vakman natuurlijk wel geld als je het zelf niet kan.

Je schrijft het om te lachen maar geef me een budget van 5-8 k en ik bouw zo'n systeem waarmee je auto's op rollen elektrische energie kan laten produceren (die sync & mooi aan 50 Hz met het net meedraait). oi22
Gewoon ne groep zetten, rode diesel erin, en zo uwe Tesla opladen.

Terug
Bovenaan