ugar
Well-known member
waarom wel?Als het voor 1.000.000 gezinnen kan, waarom dan niet voor 2.000.000 ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
waarom wel?Als het voor 1.000.000 gezinnen kan, waarom dan niet voor 2.000.000 ?
Goed dat jij men rekening maakt, wij hebben hier al 80k geinvesteerd om het huis wat moderner en naar hedendaagse normen te brengen. Inclusief nieuwe gasketel en vloerverwarming + isolatie dak. Toch hadden we nog een verbruik van 27000 kwh. Ons geld is momenteel op en het zal opnieuw 2 jaar HARD werken zijn om opnieuw wat bijeen te sparen om alles verder aan te pakken. Als het niet langer is met de huidige energieprijzen. Ma goed idee, ik zal onze vvw overdag wel effe uitschakelen en 's avonds weer opzetten. Lekker effecient !Vermoedelijk omdat de schatkist al leeg is én omdat de mensen die iets meer te besteden hebben, hun gedrag makkelijker kunnen aanpassen?
Wie voltijds werkt bvb, zelfs al is het aan een laag loon, is al 9-10u/dag weg van huis gaan werken of krijgt een extra thuiswerkvergoeding. Die moeten dus al minder verwarmen dan wie volcontinu thuis zit zoals personen met een beperking, leefloon of minimumpensioen.
Ja, want dat is PRECIES wat ik zei! En natuurlijk maakte ik direct ook jouw persoonlijke rekening. Knap staaltje begrijpend lezen!Goed dat jij men rekening maakt, wij hebben hier al 80k geinvesteerd om het huis wat moderner en naar hedendaagse normen te brengen. Inclusief nieuwe gasketel en vloerverwarming + isolatie dak. Toch hadden we nog een verbruik van 27000 kwh. Ons geld is momenteel op en het zal opnieuw 2 jaar HARD werken zijn om opnieuw wat bijeen te sparen om alles verder aan te pakken. Als het niet langer is met de huidige energieprijzen. Ma goed idee, ik zal onze vvw overdag wel effe uitschakelen en 's avonds weer opzetten. Lekker effecient !

Ik werk soms van thuis, maar zet de chauffage overdag gewoon niet op. Dan trek ik maar een extra trui aan.Zo weinig mogelijk thuis werken deze winter.
Als het voor 1.000.000 gezinnen kan, waarom dan niet voor 2.000.000 ?
Wat dragen dit soort posts nu eigenlijk bij tot de discussie? Stop met alles zo persoonlijk op te nemen en te zien als een soort van aanval speciaal op jou. Iedereen vindt van zichzelf dat hij hard werkt trouwens, who give fuck. Wil je je persoonlijke situatie bespreken en je -hoge- gasverbruik doen zakken, maak een thread aan op een ander subforum.Goed dat jij men rekening maakt, wij hebben hier al 80k geinvesteerd om het huis wat moderner en naar hedendaagse normen te brengen. Inclusief nieuwe gasketel en vloerverwarming + isolatie dak. Toch hadden we nog een verbruik van 27000 kwh. Ons geld is momenteel op en het zal opnieuw 2 jaar HARD werken zijn om opnieuw wat bijeen te sparen om alles verder aan te pakken. Als het niet langer is met de huidige energieprijzen. Ma goed idee, ik zal onze vvw overdag wel effe uitschakelen en 's avonds weer opzetten. Lekker effecient !
En hoe rijm je uw klaagzang dan met dit?Goed dat jij men rekening maakt, wij hebben hier al 80k geinvesteerd om het huis wat moderner en naar hedendaagse normen te brengen. Inclusief nieuwe gasketel en vloerverwarming + isolatie dak. Toch hadden we nog een verbruik van 27000 kwh. Ons geld is momenteel op en het zal opnieuw 2 jaar HARD werken zijn om opnieuw wat bijeen te sparen om alles verder aan te pakken. Als het niet langer is met de huidige energieprijzen. Ma goed idee, ik zal onze vvw overdag wel effe uitschakelen en 's avonds weer opzetten. Lekker effecient !
Reis geboekt van half oktober tot half november en van half februari tot half maart ! Hier gaat de chauffage 2 maanden af.
Waarom stoort je dit?
Als het je zo stoort dat je net teveel verdient kan je toch naar uw baas gaan vragen voor loonsverlaging, dan is het probleem direct opgelost.Schrijf ik dat ergens? Integendeel. Als ik alleen was zou ik het ook doen. Ik zou het alleen erg vinden wanneer mensen daartoe gedwongen worden om niet in de kou te zitten. Je zult maar net teveel inkomen hebben om te kunnen genieten van sociaal tarief.
De besparing die we doen om in die energievretende maanden het verbruik naar 0 te brengen betaalt grotendeels onze vakantie terug ! Of moet het rijmen op "dit" ?En hoe rijm je uw klaagzang dan met dit?
In mijn gemeente zijn er nog een hoop appartementen van minder van 20 jaar oud (inclusief het mijne) waar dit de norm is. Lekker goedkoop destijds om te bouwen, zo zonder gasaansluiting. Op termijn wordt dat een l/l warmtepomp voor het mijne (deftige isolatie en niet te groot, EPC momenteel 350).Hoeveel boomerhuizen van de jaren 90 zijn er eigenlijk nog die uitsluitend op elektriciteit verwarmen door 's nachts hun radiatoren/boiler te laten opwarmen op nachttarief?
Mijn vader heeft dit indertijd gedaan in 1988 omdat het sterk gepromoot werd als gevolge van het stroomoverschot 's nachts door de kerncentrales. Puur op het goedkoop steken vind ik dus nogal kort door de bocht. Dan schaffen ze het uitsluitend nachttarief af, en twee jaar geleden heeft hij dan beslist om een condenserende gasketel te zetten. Je kunt je inbeelden dat hij zich nu dubbel beetgenomen voelt door de staat.In mijn gemeente zijn er nog een hoop appartementen van minder van 20 jaar oud (inclusief het mijne) waar dit de norm is. Lekker goedkoop destijds om te bouwen, zo zonder gasaansluiting. Op termijn wordt dat een l/l warmtepomp voor het mijne (deftige isolatie en niet te groot, EPC momenteel 350).
Als het je zo stoort dat je net teveel verdient kan je toch naar uw baas gaan vragen voor loonsverlaging, dan is het probleem direct opgelost.
Mijn vader heeft dit indertijd gedaan in 1988 omdat het sterk gepromoot werd als gevolge van het stroomoverschot 's nachts door de kerncentrales. Puur op het goedkoop steken vind ik dus nogal kort door de bocht. Dan schaffen ze het uitsluitend nachttarief af, en twee jaar geleden heeft hij dan beslist om een condenserende gasketel te zetten. Je kunt je inbeelden dat hij zich nu dubbel beetgenomen voelt door de staat.
De grens ligt natuurlijk altijd ergens en altijd zal je wel iemand hebben die er net buiten valt maar dat is nu eenmaal het probleem met grenzen. Het is dan inderdaad extra zuur als je er net buiten valt en daar eigenlijk meer nadeel mee doet maar als we daar rekening mee moeten houden dan valt gewoon iedereen binnen die grenzen. Dat zou inderdaad anders moeten kunnen maar ik zie niet in hoe men dat "rechtvaardiger" zou kunnen doen.Dat beweer ik ook niet. Maar ik ken wel genoeg mensen die in die situatie zitten. Ik had het ook over gepensioneerden. Kunnen die vragen aan de RVP om hun pensioen te verlagen.
Omdat energie-afname, in tegenstelling tot water, voor een groot deel wordt bepaald door allerhande dure investeringen als isoleren, warmtepompen,... en zoiets dus zou kunnen neerkomen op een omgekeerde vermogensbelasting waarbij de armen meer betalen dan de rijken.Schieten op sociaal tarief... BG laat zich weer van zijn fijnste kant zien
Nu, de energiecrisis raakt niet enkel de gezinnen maar ook de andere actoren in een economische kringloop: overheden en bedrijven. Daar lees ik zelden over...
Zou een meer dynamische prijszetting volgens afgenomen volume geen (eerlijkere) afrekening betekenen voor gezinnen? Een beetje zoals dat nu al met water gebeurt: basisvolume aan lage prijs, btw, taksen enz... en dan een hogere prijs naarmate men meer afneemt. Waarom kan er zo geen equivalent systeem worden uitgedokterd voor gas en electriciteit?
Dus jij komt hier af met schieten op sociaal tarief, maar zou dan wel degenen die zich een BEN woning kunnen permiteren bevoordelen tov de sociaal lagere klasse die eerder in een energieverslindende woning woont.Schieten op sociaal tarief... BG laat zich weer van zijn fijnste kant zien
Nu, de energiecrisis raakt niet enkel de gezinnen maar ook de andere actoren in een economische kringloop: overheden en bedrijven. Daar lees ik zelden over...
Zou een meer dynamische prijszetting volgens afgenomen volume geen (eerlijkere) afrekening betekenen voor gezinnen? Een beetje zoals dat nu al met water gebeurt: basisvolume aan lage prijs, btw, taksen enz... en dan een hogere prijs naarmate men meer afneemt. Waarom kan er zo geen equivalent systeem worden uitgedokterd voor gas en electriciteit?
Maar bij water geldt dit toch ook in mindere mate? Iemand met een moderne nieuwbouw kan een hoop regenwater capteren en hiermee toiletten doorspoelen en zelfs douchen mits meer investering. In een oudere woning is dat allemaal nog op drinkwater.Omdat energie-afname, in tegenstelling tot water, voor een groot deel wordt bepaald door allerhande dure investeringen als isoleren, warmtepompen,... en zoiets dus zou kunnen neerkomen op een omgekeerde vermogensbelasting waarbij de armen meer betalen dan de rijken.