iamhollywood
Well-known member
Dat heeft niets te maken met verschil man-vrouw. Louter door de uitkering ziekenkas, dat is voor een alleenstaande altijd iets in de 1500 EUR + sociaal tarief op praktisch alles, recht op sociale woning en recht op een pro deo. Voor de bepaling van uw bijdrage wordt inderdaad enkel naar het loon gekeken. Praktisch ieder alleenstaande werkende ouder is slechter afDaar vergis je u toch wel in.
Ik stond op het punt uit elkaar te gaan. (feitelijk samenwonend, 1 kind).
Ik ben bij 2 verschillende (onafhankelijke) advocaten geweest. Ik dacht zelf ook dat je bij 50-50 co-ouderschap geen alimentatie moest betalen. Beide advocaten wisten mij toch wel het tegendeel te vertellen. Het ding is wel dat de vriendin al jaren op mutualiteit staat door een borderline persoonlijkheidsstoornis. Dus het verschil in inkomen is redelijk groot. Echter krijgt ze als ze van mij weg gaat nagenoeg 1.5K uitkering + kindergeld. Recht op sociale woning, sociaal tarief gas, elek, water en tv/telecom. Als ik hier particulier huur, de rekeningen betaal en alimentatie moet betalen is ze bijna beter af dan ik. En ik moet er nog voor gaan werken ook. En omdat de dochter dan bij mijn ma zou gaan eten na het school, zou ze er nog voor kiezen dat ze die bij haar mag houden tot ik terug ben van mijn werk ipv de oma. En blijkbaar heeft ze dat recht nog ook. Als alleenstaande werkende vader wordt je hier gewoon gestraft. Enfin, ik wil er niet te veel over uitweiden maar ik wil maar zeggen; ik verschiet van niets meer. Als ik dat zo hoor van collega's is het ook bijna altijd de man die aan het kortste eind trekt in zulke zaken.
Voor mij was dit ook de op 1 na eerste keer dat ik een advocaat moest raadplegen. Nu weet ik ondertussen ook hoe graag die mannen/vrouwen zich in het zwart laten betalen a rato €50/uur/gesprek. (want het was zelfs niet altijd een volledig uur). eerste keer was ivm erfenis verwerping en daar was de advocaat ook plaatsvervangend vrederechter. Ook liefst alles in het zwart. Met de nodige blabla dat het dan 21% goedkoper was. Sociale lasten vergeten ze dan graag voor het gemak. (enfin , genoeg geventileerd voor vandaag)
. Echter een sociale woning vinden is niet zo eenvoudig, wachtlijst is enorm.
)