Wilto
Well-known member
Ivm inflatie. Alle bedrijven gaan hogere prijzen doorduwen. Ook bij mijn werkgever weet ik al dat binnen dit en een aantal maanden onze klanten gemiddeld 8% meer zullen moeten betalen.
Ivm gas en de focus op de groene transitie: Zoals we nu bezig zijn, gaan we onze afhankelijkheid eenvoudig verleggen van Rusland naar China:
- De zonnepanelen komen nu al van daar (met Oeigoerse 'medewerking')
- Batterij & batterij supply chain idem, praktisch een monopolie
- ultra hoog voltage lijnen, broodnodig om die groene elektriciteit van de windfarm & zonnige zandbak te transporteren naar de industriële zones: goed op weg om de leider te worden.
- Nucleaire centrales: China plant om tussen nu en 15j 150 kerncentrales te bouwen. Dat zijn er meer dan overal ter wereld in de laatste 35j.
Enige waar de EU landen goed in zijn is (offshore) windturbines.
Voor de microchips heeft de EU de Chips Act gemaakt. Ik hoop dat ze over het hele industriële beleid gaan nadenken. Die chips waren een acuut symptoom van een veel groter probleem.
Ivm gas en de focus op de groene transitie: Zoals we nu bezig zijn, gaan we onze afhankelijkheid eenvoudig verleggen van Rusland naar China:
- De zonnepanelen komen nu al van daar (met Oeigoerse 'medewerking')
- Batterij & batterij supply chain idem, praktisch een monopolie
- ultra hoog voltage lijnen, broodnodig om die groene elektriciteit van de windfarm & zonnige zandbak te transporteren naar de industriële zones: goed op weg om de leider te worden.
- Nucleaire centrales: China plant om tussen nu en 15j 150 kerncentrales te bouwen. Dat zijn er meer dan overal ter wereld in de laatste 35j.
Enige waar de EU landen goed in zijn is (offshore) windturbines.
Voor de microchips heeft de EU de Chips Act gemaakt. Ik hoop dat ze over het hele industriële beleid gaan nadenken. Die chips waren een acuut symptoom van een veel groter probleem.
Geef mij dan nog maar liever de filmpjes van PvdA en Vlaams Belang, ook niet mijn favoriete partijen, maar tenminste minder irritant.