Aanpak van de gas- en energiecrisis

Ai, @mac-bc , dat zullen in de toekomst wat extra ritjes met de fiets moeten worden om de nieuwe ruimtetoerisme niche te compenseren:

Ik weiger ook bij Amazon te kopen. Dat is al punt 1. Daarnaast fiets ik, inderdaad. En ik zal blijven zoveel mogelijk fietsen.

Als de rest mijn voorbeeld zou volgen, dan was dit probleem opgelost. Maar dat doen velen niet uit luiheid en geldgewin. Dus voila, je hebt het probleem geschetst, ik geef u de oplossing, men moet het alleen nog uitvoeren.

Graag gedaan.

Ik weiger ook bij Amazon te kopen. Dat is al punt 1. Daarnaast fiets ik, inderdaad. En ik zal blijven zoveel mogelijk fietsen.

Als de rest mijn voorbeeld zou volgen, dan was dit probleem opgelost. Maar dat doen velen niet uit luiheid en geldgewin. Dus voila, je hebt het probleem geschetst, ik geef u de oplossing, men moet het alleen nog uitvoeren.

Graag gedaan.

Hij is gelijk ne grote in zijn sportwagen gekropen. Al wie da mij volgen wil zal wreed hard moeten lopen.

Geen ovengerechten maken jongens. Geen langdurige ovengerechten.
En wat als het echt een strenge winter wordt en toch fout loopt? Geen enkele expert durft het scenario helemaal uit te sluiten. In Nederland liggen noodplannen klaar. De premier kan dan in een nationale televisieboodschap de Nederlanders oproepen zo zuinig mogelijk te zijn en bijvoorbeeld geen langdurige ovengerechten klaar te maken.

Geen ovengerechten maken jongens. Geen langdurige ovengerechten.

Binnenkort terug leven op gerookte of gezouten haring zoals in de vroegere jaren dus.

Daarnaast fiets ik, inderdaad. En ik zal blijven zoveel mogelijk fietsen.

Graag gedaan.
Zoals ik hierboven al zei: denken dat jij door wat te fietsen ook maar een halve millimeter het klimaatprobleem mee oplost is... speciaal (eufemisme).

Transport is 7% van de co2 uitstoot wereldwijd.
Inclusief vracht/scheep/vliegtuig.
Passagierstransport is nog eens een percentage daarvan.
Korte afstanden < 15-20 km nog eens kleiner. Enzovoort.

Leuk voor jou dat je wat fietst, maar je bent 0,0 'een voorbeeld' wat klimaat betreft.
Het is zelfs geen begin van aanpak, integendeel leidt het af van echte oplossingen.
Je bent dus eerder een compleet tegenvoorbeeld aangezien je jouw fietstochtjes propageert als iets dat een oplossing betekent voor het klimaat.

Jouw fietsen helpt nul, NUL, 0.

Zelfs als 100% van de bevolking mee doet in Europa, zelfs al zijn alle fossiele brandstoffen plots verdwenen. Zelfs al zijn alle koeien verdwenen en de bevolking met de helft vermindert ... enzovoorts ..

Zolang grootmachten China, Amerika, Rusland, Zuid Amerika .. niet mee doen met Europa helpt het allemaal géne zak. Men moet aan één zeel trekken en dat wordt de allergrootste uitdaging ..

Ik zeg niet dat je niet mag fietsen, en dat je er niet zelf mag opletten wat je doet, gewoon om als 'voorbeeld' te dienen en u goed te voelen. Maar whatever you or we do, het is al véél te laat hoor.

Zoals ik hierboven al zei: denken dat jij door wat te fietsen ook maar een halve millimeter het klimaatprobleem mee oplost is... speciaal (eufemisme).

Transport is 7% van de co2 uitstoot wereldwijd.
Inclusief vracht/scheep/vliegtuig.
Passagierstransport is nog eens een percentage daarvan.
Korte afstanden < 15-20 km nog eens kleiner. Enzovoort.

Leuk voor jou dat je wat fietst, maar je bent 0,0 'een voorbeeld' wat klimaat betreft.
Het is zelfs geen begin van aanpak, integendeel leidt het af van echte oplossingen.
Je bent dus eerder een compleet tegenvoorbeeld aangezien je jouw fietstochtjes propageert als iets dat een oplossing betekent voor het klimaat.

Jouw fietsen helpt nul, NUL, 0.
Hij draagt wel bij aan properdere lucht. Naast het klimaatprobleem hebben we ook nog luchtvervuiling. En fietsen heeft dan wel al een grotere impact omdat luchtvervuiling nogal plaatselijk is ipv globaal.

Hij draagt wel bij aan properdere lucht. Naast het klimaatprobleem hebben we ook nog luchtvervuiling. En fietsen heeft dan wel al een grotere impact omdat luchtvervuiling nogal plaatselijk is ipv globaal.
Akkoord.

Wel graag houtkachels verbieden dan, die evenveel fijn stof produceren als alle passagierstransport in België samen en die daar 0 maatschappelijk economisch nut tegenover plaatsen.

Laatst bewerkt:
Akkoord.

Wel graag houtkachels verbieden dan, die evenveel fijn stof produceren als alle passagierstransport in België samen en die 0 economisch nut daartegenover plaatsen.
Altijd die jacht op houtkachels…
Onbegrijpelijk, zo de mensen hun plezier afnemen.

Speciaal voor onze groene vriendjes een goeie schep kolen in de stoof geschept.
E0mIygN.jpeg

Zolang grootmachten China, Amerika, Rusland, Zuid Amerika .. niet mee doen met Europa helpt het allemaal géne zak. Men moet aan één zeel trekken en dat wordt de allergrootste uitdaging ..
Het is beangstigend hoe ongecontroleerd de bevolkingstoename en het energieverbruik in Azië is.

Dat aan één zeel trekken zal niet lukken, het lukt nog niet in een klein land als België. Je zit met een eindige fossiele energievoorraad en een toename in gebruik en gebruikers. De machtsverhoudingen bepalen de verdeling van energiestromen en vice versa.

Uiteindelijk denkt iedereen toch aan zijn eigen belang en zal iedereen wel een reden bedenken in de zin van: "als hij dat mag, ik ook," of "containerschepen verbruiken veel meer brandstof dan mijn auto"

Op kleine schaal: de zon schijnt, de bedrijfswagen staat daar op de oprit, ah we gaan 25 liter benzine oprijden om naar de zee of Ardennen te gaan, ah als die dat doet, gaan wij ook hop 50 liter benzine, uiteindelijk worden het 10000 gezinnen en 250000 liter benzine,of misschien meer. Er is geen enkel strafmechanisme om dergelijke trips te ontraden.

Op grotere schaal, ah we gaan eens wat prijzen kopen voor ons kermiskraam of margi lunapark, we zullen eens kijken wat we in China kunnen vinden. Hop een container import brol, wat binnen de week in onze afvalketen komt. Wederom is er geen enkel strafmechanisme om dergelijke zaken te ontraden/verbieden.

Uiteindelijk denkt iedereen toch aan zijn eigen belang
We moeten realistisch zijn. Als ik wetenschappers hoor praten dat best case we de klimaatopwarming nog kunnen beperken tot 1,5 graad maar dat het worst case naar +3 graden gaat gaan. Mijn mening? Wij mogen doen wat we willen, het gaat die 3 graden worden sé.

Als iemand mij dan zegt excuseer Makila? Wil dat zeggen dat volgens jou, de mensheid over 200 jaar zo goed als uitgestorven is en dat er zelfs NIKS meer aan te doen is? Mijn antwoord zal velen irriteren maar dan zeg ik: Helaas maar het antwoord is gewoon een dikke vette 'ja'.

Er zijn gewoon te veel volkeren op deze planeet die niet mee gaan doen met de klimaatbewegingen. Dat is erg jammer maar de wereld zit nu éénmaal zo in elkaar.

Nu dat wil niet zeggen dat ik mijn steentje niet wens bij te dragen, dat is nog iets helemaal anders. Het is nog altijd beter dat het 3,0 graden stijgt en géén 3,1 graden. Elk tientje helpt en stelt het onvermijdelijke langer uit.

We moeten realistisch zijn. Als ik wetenschappers hoor praten dat best case we de klimaatopwarming nog kunnen beperken tot 1,5 graad maar dat het worst case naar +3 graden gaat gaan. Mijn mening? Wij mogen doen wat we willen, het gaat die 3 graden worden sé.

Als iemand mij dan zegt excuseer Makila? Wil dat zeggen dat volgens jou, de mensheid over 200 jaar zo goed als uitgestorven is en dat er zelfs NIKS meer aan te doen is? Mijn antwoord zal velen irriteren maar dan zeg ik: Helaas maar het antwoord is gewoon een dikke vette 'ja'.

Er zijn gewoon te veel volkeren op deze planeet die niet mee gaan doen met de klimaatbewegingen. Dat is erg jammer maar de wereld zit nu éénmaal zo in elkaar.
Het hangt er nu volgens mij volledig af van damage control te doen en het zo leefbaar mogelijk te houden met de gevolgen die we veroorzaakt hebben.
En hopen dat de wetenschap nog iets vindt om het proces om te keren.
Want ik denk dat we allemaal eens tot het besef moeten komen dat het 5 over 12 is, 12u is al lang gepasseerd.

Terug
Bovenaan