Aanpak van de gas- en energiecrisis

Dus ? Nog een tussenkomst voor de lage middenklasse ?
Waardoor de gewone middenklasse zich benadeeld voelt en amper nog een verschil merkt ? Of geven we hun dan ook nog iets bij ?

Mij nie gelaten, maar wie gaat het nog allemaal betalen.
Wie gaat het betalen? :p

Die die geen auto hebben, in een kleine appartementje wonen waar nauwelijks verwarmd moet worden. Die hebben geld op overschot :p.

Dus ? Nog een tussenkomst voor de lage middenklasse ?
Waardoor de gewone middenklasse zich benadeeld voelt en amper nog een verschil merkt ? Of geven we hun dan ook nog iets bij ?

Daarstraks gemerkt dat mijn sojadrank van de colruyt is gestegen. Waar blijft mijn regeringstussenkomst?!

Aah het verkeer te zien vandaag zit er precies nog wel wat rek op de brandstofprijzen
Mensen kopen nog steeds eten -> er zit nog wel rek op de voedselprijzen

Mensen verwarmen nog steeds hun huis -> er zit nog wel rek op de gasprijzen

Mensen gebruiken nog steeds stroom -> er zit nog wel rek op de stroomprijzen

Allé, dat is toch ook wel een heel kortzinnige uitspraak eh. Mensen moeten nu eenmaal gaan werken of ergens zijn en raken daar niet altijd zonder auto. De rek begint er wel degelijk bij meer en meer mensen uit te gaan.

Laatst bewerkt:

Allé, dat is toch ook wel een heel kortzinnige uitspraak eh. Mensen moeten nu eenmaal gaan werken of ergens zijn en raken daar niet altijd zonder auto.

Moest ik geen mondmasker moeten dragen, ik ging met de trein!!

Allé, dat is toch ook wel een heel kortzinnige uitspraak eh. Mensen moeten nu eenmaal gaan werken of ergens zijn en raken daar niet altijd zonder auto. De rek begint er wel degelijk bij meer en meer mensen uit te gaan.
Een grote groep van de mensen werkt al 2 jaar (voor een gedeelte) thuis
Nu is telewerk 2? weken niet meer verplicht en je merkt een enorme toename van verkeer (allé ik merk het niet, maar die thuis wel)

Ofwel zijn opeens op alle plaatsen de werkgevers zo'n asociale klootzakken dat ze hun persoon fulltime naar kantoor verplichten te gaan, of de mensen kiezen er toch ook zelf voor ?

Ik ga misschien kort door de bocht, maar waar waren die mensen allemaal enkele weken geleden ? gewoon lekker van thuis aan het werken waarschijnlijk

Wat valt er te betalen?

Is volgende redenering te simplistisch?

Er is door de stijgende prijzen dus een meeropbrengst voor de overheid. Als de overheid nu haar opbrengsten calculeert op het niveau van voor de stijging? Dan zal de stijging een minder harde invloed hebben op de eindfactuur van de gezinnen. Het gaat hier niet om wat de overheid extra zou moeten betalen maar over wat ze minder zullen ontvangen. Als er geen stijging was van de energieprijzen hadden ze dat geld ook niet ontvangen.

De zakken van de overheid zijn niet oneindig diep om geld uit te geven maar blijkbaar wel om er geld in te steken.

Laatst bewerkt:
Om u nog wat blijer te maken deze maandagochtend.

VRT: "Iedereen is het erover eens dat er iets moet gebeuren aan de stijgende energieprijzen" ... Die hebben duidelijk nog niet met @mac-bc gesproken :)

Wat valt er te betalen?

Is volgende redenering te simplistisch?

Er is door de stijgende prijzen dus een meeropbrengst voor de overheid. Als de overheid nu haar opbrengsten calculeert op het niveau van voor de stijging? Dan zal de stijgende prijzen een minder harde invloed hebben op de eindfactuur van de gezinnen. Het gaat hier niet om wat de overheid extra zou moeten betalen maar over wat ze minder zullen ontvangen. Als er geen stijging was van de energieprijzen hadden ze dat geld ook niet ontvangen.

De zakken van de overheid zijn niet oneindig diep om geld uit te geven maar blijkbaar wel om er geld in te steken.
Maar dat hebben ze al gedaan. Daarmee hebben ze de vermindering op BTW voor elektriciteit voorzien, die cheque van 100€ en de verdere uitbreiding en verlenging van die uitbreiding van het sociaal tarief.
Alhoewel dat niet klopt, door dat laatste hebben ze 300 miljoen meer uitgegeven dan hetgeen ze verwachtten binnen te krijgen door de stijgende prijzen.

Als ze nu op gas ook nog dat naar 6% brengen, dan gaat iemand dat toch moeten gaan betalen. Want ik betwijfel dat ze zomaar ergens op jaarbasis 2 miljard kunnen afpitsen.

Al mogen we ook niet vergeten, dat onze begroting al bloedrood kleurt en kleurde en dat die meerkosten al serieus welgekomen waren voor onze begroting niet nog roder dan bloedrood te doen kleuren. Iemand gaat ooit de tering na de nering moeten gaan zetten hé.
Zijn wij dat niet, dan zijn het degenen die ons volgen.
Maar we zitten nu met een gat in de begroting van 30+ miljard EN met een tekort van ik dacht 4%+ per jaar.
Je moet gene Einstein zijn om te weten dat daar iets moet voor gebeuren...
Maar ja laat ons dat uitstellen tot 2024-2025. Dan kunnen we kakken op die volgende regering... dat het zakkenvullers zijn en dat zij maar eerst moeten snijden in hun loon voordat ze komen aan de kleine man in de straat.

Een grote groep van de mensen werkt al 2 jaar (voor een gedeelte) thuis
Nu is telewerk 2? weken niet meer verplicht en je merkt een enorme toename van verkeer (allé ik merk het niet, maar die thuis wel)

Ofwel zijn opeens op alle plaatsen de werkgevers zo'n asociale klootzakken dat ze hun persoon fulltime naar kantoor verplichten te gaan, of de mensen kiezen er toch ook zelf voor ?

Ik ga misschien kort door de bocht, maar waar waren die mensen allemaal enkele weken geleden ? gewoon lekker van thuis aan het werken waarschijnlijk
To be fair heb ik toch al van meerdere mensen gehoord dat ze sinds kort opnieuw naar het werk moeten gaan. Dat is daarom niet fulltime, maar zorgt gewoon voor een stijging in verkeer.

Er zijn ook werkplaatsen waar alles niet even efficiënt liep met thuiswerk vermoed ik, en inderdaad ook plaatsen waar ze gaan doen alsof die twee jaar maar een slechte herinnering zijn. Feit is dat het in beide gevallen niet noodzakelijk de werknemers zijn die het zichzelf aandoen.

Maar ik denk ook dat voor een groot deel van de mensen er nog niet zo hard zal nagedacht worden over alternatieven, daarom is de prijsstijging nog te vers (of niet hoog genoeg).

Laatst bewerkt:
Weet je nog toen alle tijdelijk werklozen plots 200euro kregen voor de water- en energiefactuur? (zelfs niet per gezin)
Iedereen zat toen verplicht thuis en niemand kon buitenshuis geld op doen. In mijn (vermogende) omgeving heeft iedereen goed kunnen sparen die periode.
Absurde maatregel die nu veel beter van pas zou komen.

En nu kibbelt de regering over het kleinste detail van een tegemoetkoming. Absurd gewoon.

Weet je nog toen alle tijdelijk werklozen plots 200euro kregen voor de water- en energiefactuur? (zelfs niet per gezin)
Iedereen zat toen verplicht thuis en niemand kon buitenshuis geld op doen. In mijn (vermogende) omgeving heeft iedereen goed kunnen sparen die periode.
Absurde maatregel die nu veel beter van pas zou komen.

En nu kibbelt de regering over het kleinste detail van een tegemoetkoming. Absurd gewoon.
Was de vlaamse toen die dat bedrag heeft goedgekeurd en toen dachten ze nog dat dat allemaal snel verleden tijd zou zijn.

Nu hebben ze allemaal schulden up the wazzoo en gaat dat allemaal niet zomaar meer... Uw portefeuille geraakt ook leeg als je continue de gulle weldoener speelt.

Terug
Bovenaan