Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Frankse energiereuzen hé. Dank u Guy .."Winnaars" van de energiecrisis: TotalEnergies boekt recordjaarwinst van 16 miljard dollar
Dan weten we toch al waar al ons geld naartoe is
Usa die Rusland wil kloten aftrekken. Niet uit sympathie.Pijnlijk voor onze 4749303829 Europese politici:
US government gaat het gesprek aan met het Noorse Equinor, het Italiaanse ENI en het Franse Total om meer gas vanuit Algerije naar Europa te krijgen.
MILAN, Feb 8 (Reuters) - The U.S. government has asked to meet Eni, TotalEnergies and other energy companies operating in Algeria to see if more gas can be sourced from the country, sources familiar with the matter said.
The move comes as Washington ramps up efforts to find alternative gas supplies for Europe in case any disruption arises from the standoff between Russia and Ukraine.
The European Union depends on Russia for more than a third of its gas, and any interruption of flows would worsen an energy crisis that has already sent consumer bills sky high.
![]()
UPDATE 2-U.S. reaches out to foreign producers in Algeria on gas options -sources
The U.S. government has asked to meet Eni, TotalEnergies and other energy companies operating in Algeria to see if more gas can be sourced from the country, sources familiar with the matter said. The move comes as Washington ramps up efforts to find alternative gas supplies for Europe in case...finance.yahoo.com
Usa die Rusland wil kloten aftrekken. Niet uit sympathie.
Dus wat is jouw analyse? Usais in the picture omdat wij in EU het telefoon nummer niet hebben?
Of we kunnen het niet?
Dan is usa die Rusland wil kloten nog een positieve visie.
Frankse energiereuzen hé. Dank u Guy ..
Ook Engie maakte véél winst (een artikel van vorige maand)
Engie-Electrabel boekt 2,6 miljard euro extra winst door hoge energieprijzen
En ik ben bijna zeker dat Luminus ook véél winsten maakt na enkele magere jaren ..
Ook China stuurt haar surplus aan LNG richting Europa, horen zij ook tot dat Westers blok?Beiden is geen optie? Er bestaat geen Westers blok? De NAVO bestaat niet? Gedeelde democratische waarden in een wereld met steeds meer autocratische dictaturen zijn een illusie?
Vreemde geopolitieke analyse.

Kunnen we opnieuw on-topic gaan? Dit heeft nog vrij weinig te maken met de actualiteit van de huidige energie en gasprijzen.
Laatste recente nieuws dat ik vind:
Herstel van Russische leveringen aan Europa zorgt voor kelderende gasprijzen
Sterkere stijging in België door (meer) variabele contracten
De stijging (of daling) van groothandelsprijzen voor aardgas komt sneller tot uiting in België ten opzichte van de buurlanden door ons grotere aandeel van variabele contracten, met tussentijdse prijsaanpassingen. In de buurlanden worden voornamelijk contracten met vaste prijzen (en dus geen tussentijdse indexeringen) aangeboden.
Tijd om af te stappen van een variabel contract zou ik dan denken, iets wat blijkbaar mee oorzaak is van het probleem in België:
Bron: De Standaard
Ik heb uit principe nooit een variabel contract genomen als ik kon kiezen. Als je de keuze hebt tussen voorspelbaarder aan een vaste prijs maar iets duurder, of variabel, gemiddeld goedkoper maar inclusief ook een kans dat het duurder uitvalt, moet je niet klagen als dat laatste eens gebeurt.
Tijd om af te stappen van een variabel contract zou ik dan denken, iets wat blijkbaar mee oorzaak is van het probleem in België:
Ik heb uit principe nooit een variabel contract genomen als ik kon kiezen. Als je de keuze hebt tussen voorspelbaarder aan een vaste prijs maar iets duurder, of variabel, gemiddeld goedkoper maar inclusief ook een kans dat het duurder uitvalt, moet je niet klagen als dat laatste eens gebeurt.
Beetje kortzichtig e…Tijd om af te stappen van een variabel contract zou ik dan denken, iets wat blijkbaar mee oorzaak is van het probleem in België:
Volgens mijn contract bij Luminus komt mijn stroom 100% van groene energie, die zou dus in principe totaal niet mogen mee-evolueren met de gasprijzen. Anders is zo een type contract volstrekt waardeloos.Met het overaanbod van windenergie de komende dagen zal de korte termijnprijs toch wel sterk dalen zeker?![]()