Staat die energiescore ergens geregistreerd en kan ik die zo vinden of moet ik echt de papieren gaan zoeken van tijdens de bouw 12 jaar geleden? Ik ben eens benieuwd wat het hier was. Geen flauw idee meer.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Staat die energiescore ergens geregistreerd en kan ik die zo vinden of moet ik echt de papieren gaan zoeken van tijdens de bouw 12 jaar geleden? Ik ben eens benieuwd wat het hier was. Geen flauw idee meer.
Als je gaat verkopen, ga je dat wel nodig hebben en zul je je portefeuille mogen opentrekken.Wat moet je eigenlijk doen met een EPC die verlopen is en er zijn geen werken gebeurd in de tussentijd?
Blijft die somehow gewoon behouden of moet je opnieuw geld aan een mannetje geven?
Gezinshoofd: 1.568,58Enig idee van de uitkeringen van langdurig werkzoekenden? Want rijk word je er niet van hoor.
@JPV misschien heb jij zicht op gemiddelden van langdurig werkzoekenden?
Is dat die forfaitaire uitkering? (het absolute minimum)Gezinshoofd: 1.568,58
Alleenstaande: 1.270,88
Samenwonenden: 659,62 (meer indien beide werkloos zijn)
En vooral dat de toekenningsregels compleet absurd zijn. Ze kijken enkel en alleen naar gezinsinkomen. Niet naar wat er effectief aan bezittingen zijn. Ken alleenstaande gepensioneerde, heeft vrijstaande villa, net 3 bouwgronden verkocht: sociaal tarief op basis van inkomen. Koppel lage middenklasse werkenden die hun best moeten doen om rijhuisje te verwerven: uitgesloten. Mijn vorige baas (CFO) had sociaal tarief gekregen omdat tijdens x aantal jaar werken in het buitenland zijn studerende zoon als enige gedomicilieerd stond op hun woning en die kerel heeft natuurlijk geen volwaardig inkomen. Ze hebben zelf moeten rondlopen om dat gecorrigeerd te krijgen, terwijl de toekenning automatisch verliep. Zoals met zoveel in België: ondoordacht opgezet systeemMaar is dat niet eigen aan onze westerse maatschappij. De sterke schouders dragen de zwakkere in de maatschappij. Persoonlijk voor mij de basis en één van de sterkere westerse/europese waarden.
Maar het is aan de politiek om te zien dat er geen mismatch komt in dit systeem. Deze kan alleen maar functioneren met een 80/20 verhouding of mss 70/30. (cijfers uit mijn duim gezogen)
Ons huidig systeem zat al met een scheefgetrokken verhouding en deze crisis gaat de pijnpunten alleen maar blootleggen.
.Portefeuille opentrekken? Dat kost toch niet veel, amper 1 % van Cege zijn bonus.Als je gaat verkopen, ga je dat wel nodig hebben en zul je je portefeuille mogen opentrekken.

Het is echt ongelofelijk scheefgetrokken.
Moest ik nu plots mijn ontslag krijgen dan begin ik te doppen voor een paar jaar. Vraag ik sociaal tarief en kweek ik weed op zolder.
Ik kan zo nog jaren verder moest ik willen.
Waarsschijnlijk een pak minder frustrerend dan 56,6% belasting betalen op 70% van mijn loon.
Eerst een korting, iedereen blij, maar aan het einde van de rit hoor je daar mogelijks toch niet bij.

Beter dit "iets" dan dan ze zoals bvb in duitsland een extra heffing op gas rekenen.Enkel korting in nov en dec? 120eur kprting op een gemiddeld factuur van 9400eur. Job well done![]()
Enkel korting in nov en dec? 120eur korting op een gemiddeld factuur van 9200eur. Job well done![]()
Dat zijn ze weer lekker aan het regelen daar. Eerst een korting, iedereen blij, maar aan het einde van de rit hoor je daar mogelijks toch niet bij.
Die korting van 50 euro per maand op gas en 10 euro op elektriciteit is natuurlijk ook weer om te lachen.
Hoop toch dat al die mensen met hun sociaal tarief, dat weer voor lange tijd is verlengd, ook mogen gebruik maken van dit hulpmiddel, hoe gaan ze anders in de winter nog tot 24 graden kunnen stoken met de ramen open
Nog beter:![]()
Korting op energiefactuur voor iedereen, maar 1 op 5 moet ze mogelijk terugbetalen
De federale regering wil elke Belg in november en december korting geven op zijn energiefactuur. Al zou die maatregel voor sommigen nadien worden teruggedraaid: verschillende regeringspartijen willen dat de 20% Belgen met de hoogste inkomens het bedrag terugbetalen via hun belastingbrief.www.hln.be
Dat zijn ze weer lekker aan het regelen daar. Eerst een korting, iedereen blij, maar aan het einde van de rit hoor je daar mogelijks toch niet bij.
Die korting van 50 euro per maand op gas en 10 euro op elektriciteit is natuurlijk ook weer om te lachen.