Het waren jouw woorden waar ik op reageerde, niet de mijne, jij zei dat het pervers was om mensen met een zuinige levensstijl te steunen, ik vond dat dat een wat bizarre gedachtengang.Gewoon je levensstijl aanpassen - hoe ziet dat er dan praktisch uit vraag ik me af? Stel onderstaande als referentiewoning van een gezin met bescheiden inkomen, starterswoning voor alleenstaande - er staan heel veel dergelijke woningen. Met de verwarming 2 graden lager te zetten en een spaardouchekop gaan we het niet redden deze winter - wat verwacht je concreet van de bewoners van deze woning?
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/aalst/9300/10018693?searchId=63231260286ba
Daarnaast valt dit nog te verdedigen, diegenen die al geïnvesteerd hebben of zuinige levensstijl hebben zien hun rendement zoiezo al stijgen. Een tijdje terug zijn de Model S'en van Tesla wel redelijk fiscaal ondersteund geweest - dat vind ik dan veel absurder. Energie is niet bepaald een luxe goed.
Daarmee heb ik niet gezegd dat er geen negatief effect mag zijn, dat moet en zal er zijn - maar de bewoners van bovenstaande woning trek je heel makkelijk kopje onder als er geen substantiële reserve aanwezig is.
Laatst bewerkt: