SomeDude
Banned
Ik kan dat counteren met ex-profs die op een Ridley rijden (waaronder zelfs een ex-wereldkampioen)Het ging over de coolheid van Scott als merk.
Om op op uw vraag te antwoorden ik doe liever niet aan zelfkastijding, ik laat het vuile werk aan andere over.
Ik baseer mij op volgende feiten:
1) twee mensen uit de loopclub hadden een noah en beide vonden dat een ondermaatse fiets
Waar heeft die dat ooit openlijk gecommuniceerd (zeker nadat ze oa de Falcon RS hebben uitgebracht)? WVA zat om zijn moeder te roepen op het EK op de VAM-berg in het wiel van De Lie2) profrijder (Arnaud De Lie) die duidelijk communiceert dat de fietsen niet van het verwachte niveau zijn. Overstap naar Orbea technisch door alle partijen onderschreven als een vooruitgang.
Wat wel vast staat is dat De Lie zelf absoluut onderpresteerd dit jaar
Dat waren geen Ridley wielen3) jijzelf die 3, of was het 4 keer af te rekenen had met de (onbestaande) topkwaliteit die hun wielen bieden.
Trek heeft al > 1mio fietsen moeten terugroepen met problemen. Moeten echt brolfietsen zijn!
Hun belangrijkste modellen zijn eigen builds4) ze open mould frames kopen, zelf spuiten en logo’s opplakken, uitrusten met hun eigen materiaal waartegen BBB topmateriaal is en daarna voor top boy money verkopen
Ridley is niet zo groot dus ergens logisch dat ze dit doen voor bepaalde, minder verkochte modellen (of om een segment van de markt eens af te tasten)
Als je lichter wilt dan koop je een Falcon RS hé5) de nieuwe Noah fast waarbij ze pronken met 3rd generation aero technologie en waarvoor ze 5,5k voor het frame vragen. Maar om te beginnen is hij om het zacht uit te drukken niet mooi en ten tweede ook allesbehalve licht.
Net geen 1,1kg voor een ongespoten frame. Voor hetzelfde geld koop je een S-works SL8 frameset die 400g minder weegt en aantoonbaar snel is, aantoonbaar als in meerdere onafhankelijke bronnen. En leuk weetje, dat gewicht is een dan nog gespoten ook.
Meer materiaal (voor aerodynamica) is nu eenmaal zwaarder
De reviews zijn alvast positief en bij Ridley zit daar ook een stuur bij voor die prijs #justisjust
Maar het antwoord op mijn vraag was dus nee.
Je doet zoals Wolfke: een merk (Colnago in zijn geval) bestempelen als een brolfiets, gebaseerd op ... 0 eigen ervaring