Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Even overdrijven om mijn initiële standpunt te verdedigen kan geen kwaad. Het is gewoon een feit dat ik al een paar keer verrast werd door serieuze putten en bulten en noodstops in het stadsverkeer. Woon-werkverkeer verloopt gewoon anders dan langs de ijzer fietsen. Ik kan mij niet van het idee ontdoen dat de slijtage bij woon-werkverkeer hoger is.Lees je eigen origineel bericht eens opnieuw. Als je je niet realiseert dat het een belachelijke post is over 'ongewenst opgelopen slijtage', is er maar weinig hoop.
Ik heb die endurace gehad tot 30 december 24, ik heb daar in die natte mist verplaatsingen met gedaan, door schapendrollen gereden (want hier laten ze de schapen gewoon los lopen, i.p.v. achter een draad). Uiteindelijk was dat ook zonde om met een Ultegra di2 door de regen en plassen te rijden. Nadien ben ik de mtb beginnen gebruiken voor woon-werkverkeer tot het lente werd. Het is makkelijk om achteraf te zeggen: je had die fiets moeten houden. In die periode (december 24), was dat nog niet aan de orde.Vervolgens post je een link naar een fiets die qua slijtage onderdelen even veel kost als uw Aeroad. Daarnaast is de Ultimate die je post nog veel meer 'instapper' dan de Endurace die je in uw bezit had.
Trol? Ik denk gewoon luidop over een commuter-fiets. Een fiets waarmee je zonder schuldgevoel door een plas kan rijden.Ik geloof niet dat je het verstand ontbreekt om dit in te zien, vandaar dat je een trol bent.
Een fiets waarmee je zonder schuldgevoel door een plas kan rijden.
Trol? Ik denk gewoon luidop over een commuter-fiets. Een fiets waarmee je zonder schuldgevoel door een plas kan rijden.
Natuurlijk is het makkelijk om dat te zeggen, want het is de waarheid. Er is sinds december 24 niets veranderd aan uw situatie.Het is makkelijk om achteraf te zeggen: je had die fiets moeten houden. In die periode (december 24), was dat nog niet aan de orde.
De perfecte woon-werk fiets!Orbea Ordu besteld. Ik ga bleiten als hij er binnen 3 maanden niet is, maar levertijd gaat er niet korter op worden door te wachten en ik ben mijn eigen gezeur over het wel of niet bestellen beu. :’)
De collega's met elektrische fietsen vinden het oneerlijk dat ik mijn koersfiets niet in het fietsenrek laat staan, maar hij gaat dus weldegelijk mee naar het werk (op trainingsdagen).De perfecte woon-werk fiets!
ik heb ook een ultimate aangeschaft als ww fiets. Maar die gebruik ik naast mijn aeroad ook voor de klimritjes of als er teveel wind staat voor die 62mm wielen van de aeroad. En is ook ideaal als ik na het werk nog eens 60km wil bijtrainen.Ik weet niet of je ons voor de gek probeert te houden of echt niet ziet hoe vreemd jouw denkwijze is. Enkele maanden geleden heb je met de Endurace de bijna perfecte commuter weggedaan, maar hindsight is 20/20 natuurlijk.
Wat echt vreemd is dat je nu een Ultimate overweegt als commuter. Binnen het assortiment van Canyon alleen al zijn er veel betere opties voor sportieve commuters, zoals de Endurace, Grizl, Grail en Inflite. Deze fietsen bieden ruimte voor bredere banden, mogelijkheden voor spatborden en een iets relaxtere houding, wat ideaal is voor woon-werkverkeer. Maar jouw obsessie voor altijd snel te willen fietsen, wat duidelijk naar voren komt in jouw voorgaande berichten en nu al een running gag is op dit forum, zorgt ervoor dat je zo gefixeerd bent op een Ultimate. Geen enkele persoon met ervaring in woon-werkverkeer zal jou die fiets aanraden om specifiek aan te schaffen als commuter.
Dan zwijgen we nog over de staat van het wegdek: hondendrollen, paupermensen die hun oprit in kiezels leggen, waardoor heel het fietspad vol ligt, boeren die niks opkuisen, putten, bulten, slechte asfalt doordat het geld verdwijnt in de zakken van de corrupte schepenen en burgemeesters.
Die zaken kom ik ook gewoon tegen als ik mijn niet-ww toertjes doe hoor. Elke fiets kan daar ook gewoon tegen.@Str8_6 Ik ken jouw situatie niet maar je kan toch onmogelijk met de onderstaande bezwaren indachtig op de Canyon-website een fiets zoeken en tot de conclusie komen dat een Ultimate de beste oplossing is?
Ik beweer ook niet dat je woon-werkverkeer niet op een Ultimate kunt doen, maar als je klaagt over bulten, slecht wegdek en snelle slijtage van onderdelen, en speciaal daarvoor een fiets wilt kopen, dan koop je een fiets waar minstens 35mm banden en gemakkelijk spatborden tussen kunnen (Niets beschermt je fiets zo goed tegen slijtage als spatborden). En dan is, na de Aeroad, de Ultimate bijna de laatste fiets die je zou kiezen uit het sportieve segment van Canyon.Die zaken kom ik ook gewoon tegen als ik mijn niet-ww toertjes doe hoor. Elke fiets kan daar ook gewoon tegen.
@Str8_6 beweert toch ook nergens dat het de ultimate de beste WW fiets is die er is?Ik beweer ook niet dat je woon-werkverkeer niet op een Ultimate kunt doen, maar als je klaagt over bulten, slecht wegdek en snelle slijtage van onderdelen, en speciaal daarvoor een fiets wilt kopen, dan koop je een fiets waar minstens 35mm banden en gemakkelijk spatborden tussen kunnen (Niets beschermt je fiets zo goed tegen slijtage als spatborden). En dan is, na de Aeroad, de Ultimate bijna de laatste fiets die je zou kiezen uit het sportieve segment van Canyon.
Ik bekritiseer nergens de keuze van @Str8_6. Zoals ik in het begin van mijn vorige bericht vermeldde, ken ik zijn situatie en overwegingen niet (in zijn geval de bergen/wind). Maar @Chauffagist geeft echter duidelijk aan dat hij het slechte wegdek, de kiezels, de bulten en de hoge slijtage beu is, en dan is een Ultimate een vreemde keuze als commuter. Maar bon ik ga het hier bij laten want we zijn, zoals vaak op een forum, op het punt gekomen waar we elkaars woorden beginnen te verdraaien om toch maar verder te kunnen discussiëren@Str8_6 beweert toch ook nergens dat het de ultimate de beste WW fiets is die er is?
Ik lees dat anekdotisch als iemand die een korte WW afstand prima overbrugt met een tweede fiets die ook nog eens gebruikt wordt bij wind/ klimmen. Prima toch?
.Is snelheid niet net het doel van een racefiets, als ik echt comfort wou had ik van die vorige Endurace de stuurbuis niet afgezaagd en zeker geen Aeroad gekocht. Ik heb geen moeite met een sportievere geometrie. De ultimate zou dan ook de reisfiets zijn, als je daar in een chalet zit, op een camping, wil je toch geen Aeroad van 6,6K op het terras laten staan? Zelf mijn endurace heb ik vorig jaar niet meegenomen naar de camping. Doorgaans zie je op campings geen dure fietsen, de helft had nog fietsen met velgremmen.Wat echt vreemd is dat je nu een Ultimate overweegt als commuter. Binnen het assortiment van Canyon alleen al zijn er veel betere opties voor sportieve commuters, zoals de Endurace, Grizl, Grail en Inflite. Deze fietsen bieden ruimte voor bredere banden, mogelijkheden voor spatborden en een iets relaxtere houding, wat ideaal is voor woon-werkverkeer. Maar jouw obsessie voor altijd snel te willen fietsen, wat duidelijk naar voren komt in jouw voorgaande berichten en nu al een running gag is op dit forum, zorgt ervoor dat je zo gefixeerd bent op een Ultimate. Geen enkele persoon met ervaring in woon-werkverkeer zal jou die fiets aanraden om specifiek aan te schaffen als commuter.
Jij hebt het tenminste door, dat plebs dat maar max 33 km/uur haalt op 150 km weet niet waarover ze spreken. Niet naar luisteren, allemaal jaloers!Is snelheid niet net het doel van een racefiets, als ik echt comfort wou had ik van die vorige Endurace de stuurbuis niet afgezaagd en zeker geen Aeroad gekocht. Ik heb geen moeite met een sportievere geometrie. De ultimate zou dan ook de reisfiets zijn, als je daar in een chalet zit, op een camping, wil je toch geen Aeroad van 6,6K op het terras laten staan? Zelf mijn endurace heb ik vorig jaar niet meegenomen naar de camping. Doorgaans zie je op campings geen dure fietsen, de helft had nog fietsen met velgremmen.
Als je hem toch terug stuurt kan je evengoed een top model kopen.Misschien is de oplossing gewoon een goedkope mechanische 105 ultimate kopen, die meepakken op reis en bij thuiskomst weer de doos in en retourneren. Dat zou een hoop stress besparen. Uiteindelijk mag je die fiets toch 30 dagen testen?