Aankoopadvies: verbetering wifi-signaal tuin

Die 300mbit kan een bottleneck zijn. Dan zou ik eerder voor deze gaan: https://www.bol.com/be/nl/p/phreeze...h=ql-q4XhqORK7cQEOW7pIBg.2_60.61.ProductImage.
Je kan die dan idd gebruiken als wifi repeater of als AP (meestal moet je dat instellen via de IP-acces).
Heb toch deze besteld.
morgen leveren ze die.

vraagje: ik wil die als acces point gebruiken.
Moet ik dan ook die "pairen" zoals bij de wifi repeater settings?
Of niet?

indien niet:
Gewoon met UTP kabel verbinden in de WAN stekker van de acces point, met modem.
en mijn vaste PC met UTP kabel in de LAN stekker van de acces point.

En dan 1malig mijn gsm opstarten, de acces point zoeken, een wachtwoord instellen via de telefoon, en that's it?

(ik heb naar het introductiefilmpje gekeken, en dat leek ik me er toch van uit af te leiden, als ik niet verkeerd ben?)

Je zal wss eerst in de instellingen van het apparaatje moeten instellen dat ze als AP moeten functioneren. Daarna is het gewoon kabel inpluggen. Het bestaande wifi netwerk heeft dan wss "_EXT" in de naam.

Je zal wss eerst in de instellingen van het apparaatje moeten instellen dat ze als AP moeten functioneren. Daarna is het gewoon kabel inpluggen. Het bestaande wifi netwerk heeft dan wss "_EXT" in de naam.
Getest en goed bevonden.
Dus dat setje van 25 euro op pagina 1 was een zeer goedkope maar doeltreffende oplossing.

Toen ik alles had aangekoppeld, en windows 11 opstarte, kreeg ik miraculeus een scherm waarbij ik moest kiezen of ik het toestel als wifi repeater of als acces point wou gebruiken.

Ik koos voor het laatste, en ik kon dan zelf een netwerk naam en wachtwoord opgeven. Dat is exact zoals ik het gewild had.

(ik hoop enkel dat als ik ooit eens de PC herinstalleer of nieuwe windows heb, of ik moet het toestel eens los pluggen, of den elektriek valt eens uit, dat alles nog zal blijven werken, en indien niet: dat ik dat keuze scherm terug te zien zal krijgen. anders ben ik fucked)

Terug
Bovenaan