500.000 langdurig zieken in België

Als ik morgen bij een dokter ga en ik vertel dat ik me op het werk slecht voel, dat ik bij momenten agressie moet onderdrukken en vrees een onweerstaanbare drang te ontwikkelen om mijn baas en collega's het hoofd in te slaan - welke dokter gaat het risico nemen om mij naar het werk te sturen?
In dat geval vind ik dat je een cursus agressie beheer moet volgen en dat dat professioneel wordt opgevolgd. Van zodra een professional concludeert dat er geen sprake meer is van een ongecontroleerde agressie, gedaan met de uitkering.

Maar iets zegt mij dat jij hier niet mee akkoord gaat…

Een burnout belet u niet om sport te doen, anderzijds 3x per dag daar vrolijk rondlopen daar heb ik ook wel mijn twijfels bij.
Een burnout is dan ook niet echt een ziekte bij veel mensen maar eerder een teken dat ze ander werk zouden moeten zoeken. Daarom mag er gerust een tijdslimiet op staan, en zou er meer controle mogen op zijn.
Die leraar is een faker dus.
Een zware burn out kan zelfs zorgen dat mensen met moeite nog een trap opraken zonder het gevoel dat je net 500m sprintte.

Das nu iets waar volgende wel van toepassing is.
Ik geef u 1 week om te bekennen anders zeg ik het tegen uw vriendin werkgever
Nog niet he maar als ik zo'n mensen ken dan laat ik gewoon duidelijk blijken dat het niet kan wat ze doen. En als ze hun gedrag blijven verdedigen durf ik gerust wel hun eens begroeten met profiteur of iets in die aard. Wederom eijn we echt wel te tolerant voor zulke zaken.

Nog niet he maar als ik zo'n mensen ken dan laat ik gewoon duidelijk blijken dat het niet kan wat ze doen. En als ze hun gedrag blijven verdedigen durf ik gerust wel hun eens begroeten met profiteur of iets in die aard. Wederom eijn we echt wel te tolerant voor zulke zaken.
Zoals zwartwerk, het wordt als normaal beschouwd dat zelfstandige stielmannen (gedeeltelijk) in't zwart werken.

Heeft dat zin? Volgens contextbinder en Silence en Remake kan men daar niet tegen optreden. Wat moet ik aangeven? Dat hij gelukkig is en tijd heeft om constant op een padelclub zijn tijd te zitten verdoen? Bewijs maar eens dat zijn burn-out niet echt is.

Zoals ik al zei zouden ze hun bezoeken bij de psycholoog moeten aangeven, waarbij de psycholoog ook zijn/haar verslag moet doorsturen.

Als er geen bezoeken zijn bij een professional, is dat een teken dat er niet zoveel bereidwilligheid is om het probleem op te lossen. Alleen onze overheid kan dit grandioos probleem oplossen.

500.000 zieke Belgen die €1000 ontvangen per maand is ook 5 miljard per maand die moet betaald worden

Laatst bewerkt:
Die man heeft het lef om zijn verhaal fier te vertellen tegen iedereen. Wat moet je zeggen tegen zo iemand? Hallo profiteurke, volgende week eens padellen?
Ja. Maar dan eerder Dag profiteurke, sorry maar ik padel niet met mensen die misbruik maken van de ziekteuitkeringen.

Does not compute...
Idd dat houdt in dat je alle zieken hun uitkering schorst, ook de legitieme non fakers.

En verder veel buikgevoel of gokken naar cijfers
Zo lang je de patiënten dossiers zelf niet inziet weet je niet hoeveel % burn outs vergeleken met kankers of andere ziekten er zijn

Wat je wel zou kunnen doen met datamining en queries is kijken per regio. Meer zieken in Bruseel en Wallonie bvb? Maar als dat zo zou zijn zie ik de politiek het nog voor zich houden.

Heeft dat zin? Volgens contextbinder en Silence en Remake kan men daar niet tegen optreden. Wat moet ik aangeven? Dat hij gelukkig is en tijd heeft om constant op een padelclub zijn tijd te zitten verdoen? Bewijs maar eens dat zijn burn-out niet echt is.

Zoals ik al zei zouden ze hun bezoeken bij de psycholoog moeten aangeven, waarbij de psycholoog ook zijn/haar verslag moet doorsturen.

Als er geen bezoeken zijn bij een professional, is dat een teken dat er niet zoveel bereidwilligheid is om het probleem op te lossen. Alleen onze overheid kan dit grandioos probleem oplossen.

Als je aangeeft dat hij les geeft en ongeveer wanneer/waar kan men wel eens controle gaan doen (als hij geen goedkeuring heeft daarvoor dan heeft het ook nie veel zin)

Maar iemand die aan het sporten is en er vrolijk uitziet kan je als inspectie niks aan doen.
We kunnen ook gewoon iemand van het padelplein plukken en random vragen beginnen stellen 😅

Als een dokter zegt dat hij ziek is dan is hij ziek.
Dat er misschien strenger moet worden toegekeken of iemand een traject moet volgen of betere opvolging of minder snel thuis geschreven moet worden is een andere - terechte - discussie

Het aantal mensen met burn-outs bij mij op het werk en op mijn vrouw haar werk kan ik niet meer op 2 handen tellen.
Maar ja, wat doe je er aan. Als een dokter schrijft dan schrijft die.

Er is 1 geval waar ik nooit iets op zou zeggen en dat is een collega met manische depressie.
Dat was effectief na elke 8 maand werken ofzo dat die 2-3 maand thuis zat. Die zat in zijn zetel en deed niets meer.
Dat zijn gevallen waar ik echt compassie mee heb.

Terug
Bovenaan