Koop Europees.

Hierzelf alleen ervaring met chinese brol (anet) en prusa.
Soit ook een core one aant eyeballen voor de snelheid maar ben wat bang van het geluid. Ook het bouwen van zo een printer is gewoon de max. Ik geniet daar soms meer van dan het printen zelf.
e.g. wat betreft de snelheid. Als ik een object slice op mijn mk3 is de printtijd 3u07min. Een prusa mini doet het in 2u13 minuten. De core one (met de high flow nozzle) 1u28. Wat toch wel een significante tijdsreductie is. Maar met de snelheid komt het geluid om de hoek piepen. Aangezien ik dicht tegen mijn bureau print is dat wel een dingetje.
Enclosed is goed voor speciale materialen, voor gewone PLA is het niet nodig. Core one kan wel PLA printen met de deur toe. Iets wat blijkbaar door bambulab afgeraden wordt. Daar liefst de deur open bij PLA. Ik vermoed dat het met
heat creep te maken heeft. Iets waar ik met mijn zelfgemaakte enclosure soms ook last van heb.
Bambu zou nog sneller moeten zijn, collega heeft net een aangeschaft als eerste printer en die is daar lovend over. Ik weet nu niet hoe luid die is?