Het is de originele Saturn. Deze: https://eu.elegoo.com/products/eleg...tm_medium=referral&utm_source=officiallistingWelke type van de Saturn is het?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is de originele Saturn. Deze: https://eu.elegoo.com/products/eleg...tm_medium=referral&utm_source=officiallistingWelke type van de Saturn is het?
Ben hier ook zeer benieuwd naar de reviews van de Core One met INDX. M'n MK3S levert goed werk, maar als ik wat groter/complexer wil printen merken ik dat ik op de limieten lopen en meer begin te prutsen dan echt te produceren.Er zitten weer mooie dingen aan te komen he. Core One met nozzlechanger en hopelijk volgt de Core One L ook.
Bambu is net op de proppen gekomen met hun H2C. Heb die eens in detail bekeken en eigenlijk wel een knappe machine. Alleen jammer dat het filament nog steeds geknipt moet worden en terug getrokken moet worden in de AMS waardoor je tijd verliest.
Handige is dan wel weer wel dat gewoon spools kunt laden/wisselen als de hot end koud is. En zolang je maar 2 kleuren of materialen print, is er geen AMS wissel nodig. Of als je graag 0.6mm of 0.2mm nozzles gebruikt. Ik heb die liggen, maar gebruik die amper omdat ik er tegen op zie die te demonteren.
Ook de fijnere belts geven nagenoeg geen VFA's meer. Toch iets waar mijn MK3 en X1C last van hebben. Heated chamber van 65°C.
Eerst een wat gerief verkopen want mijn MK3s en Elegoo SLA printer staan stof te vergaren. En misschien een H2C of Core One L met INDX er bij halen.
Ja idem hier. Had er 2 (Elegoo Mars en Elegoo Saturn), maar de laatste 2 jaar niks meer mee gedaan.Ik heb hier ene van Elegoo Saturn staan waar ik niks meer mee doe. Ik vind resin printen teveel gedoe.
Hij heeft een magnetische build plate, 2 nieuwe FEP filters, fles zwarte resin die nog voor 4/5e gevuld is.
Marcheert goed, maar dat wassen, uitharden, vat kuisen is me teveel poespas. Voor 100euro moogt ge alles hebben indien ge interesse hebt.

Ja, idd.
Ik was/ben naar deze bundel aan het kijken: eu.elegoo.com/products/saturn-4-ultra-complete-bundle-mercury-plus-v3-resin
Maar ik twijfel voor het dealtje van MorGo7h![]()
Print nu al tijdje met een A1, het werkt zoals het moet werken.Iemand die hier ervaring heeft met zowel prusa als bambulab?
Ik wil mijn eerste fdm printer kopen en men keuze gaat tussen de x2d (met AMS) en de core one (zonder MMU).
Voor mij is printkwaliteit het belangrijkste.
Het hele open source aspect van prusa staat me wel aan maar kan me niet van de gedachte ontdoen dat je bij bambu gewoon meer printer voor een pak minder geld krijgt.
Ik heb ervaring met een MK3s, MK4, X1C en H2C.Iemand die hier ervaring heeft met zowel prusa als bambulab?
Ik wil mijn eerste fdm printer kopen en men keuze gaat tussen de x2d (met AMS) en de core one (zonder MMU).
Voor mij is printkwaliteit het belangrijkste.
Het hele open source aspect van prusa staat me wel aan maar kan me niet van de gedachte ontdoen dat je bij bambu gewoon meer printer voor een pak minder geld krijgt.
Ik geniet daar ook enorm van maar ik ben nu iemand die graag prutst aan die dingen. Ik kan begrijpen dat dit voor sommigen een uitdaging is en liever gewoon iets hebben dat out of the box print. Dan is bambu wel de betere keuze.Ik heb ervaring met een MK3s, MK4, X1C en H2C.
Prusa's zijn gewoon super leuk om te bouwen en zeer betrouwbaar. De Bambu's werken gewoon uit de doos.
Kwa print kwaliteit zijn ze beiden super. De X2D is wel het meest bang for the buck op dit moment maar met een Prusa ga je meer leren.
Die X2D is precies niet goedkoop als 1e printer.Ik heb ervaring met een MK3s, MK4, X1C en H2C.
Prusa's zijn gewoon super leuk om te bouwen en zeer betrouwbaar. De Bambu's werken gewoon uit de doos.
Kwa print kwaliteit zijn ze beiden super. De X2D is wel het meest bang for the buck op dit moment maar met een Prusa ga je meer leren.
Ik weet niet wat je verwacht, maar de X2D is ontzettend veel bang for the buck. Voor mijn X1C heb ik destijds 1450euro betaald met de AMS. Nu kost de X2D combo met AMS maar 850euro en je hebt een dual nozzle, 1.5GT belts, chamber heater....Die X2D is precies niet goedkoop als 1e printer.
Ik heb gisteren toevallig een review gezien van de X2D en die persoon zei hetzelfde. Als je een printer wilt, kan de concurrentie niet op inzake bang for buck. Maar ik ben zelf ook aan het kijken voor een 1e printer. Dan vind ik die kost minder behapbaar voor een hobby waarvan ik niet zeker ben of ik ze ga blijven uitoefenen.Ik weet niet wat je verwacht, maar de X2D is ontzettend veel bang for the buck. Voor mijn X1C heb ik destijds 1450euro betaald met de AMS. Nu kost de X2D combo met AMS maar 850euro en je hebt een dual nozzle, 1.5GT belts, chamber heater....
Mijn eerste printer was een MK3 en die koste ook iets van een 750euro toen. Dat was een kit om te bouwen zonder AMS ofzo. Dusja, ik vind de X2D erg goedkoop.
Alleen het jammere nu met Bambulab is dat alles op een lepeltje gegeven wordt en een groot deel van hun userbase niet meer kunnen/willen nadenken. Printje van makerworld laden gaat tegenwoordig op de iPad zonder dat je een slicer nodig hebt en er iets van moet verstaan. En als er iets mis gaat omdat het een bagger profiel is, dan weten ze niet wat er mis is. Heel die Bambu BE/NL facebook groep staat vol met domme vragen waarbij je met een beetje inzet en googlen er wel komt. Zelfs AI tools kunnen u helpen.
Imo kun je beter een Prusa MK4 kit ofzo kopen zodat je effectief ook iets leert. Dat is echt fun om te bouwen, je leert hoe de mechaniek werkt en je leert het toestel ook gebruiken, slicen, ...
Langs de andere kant is zo'n X2D voor dezelfde prijs wel meer waar voor z'n geld want je hebt een enclosed corexy printer met chamber heater, AMS, dual nozzle, ...
En anders een Bambu A1 als het cheap moet zijn.
Het hangt er vanaf wat je wil kunnen. Wil je zonder nadenken dingen printen van makerworld of wil zelf 3D ontwerpen gaan maken waarbij je rekening houdt met de limitaties van 3D printers en snappen hoe de machine werkt en profielen optimaal kunt tunen?
Kzou dan tweedehands zien of je iets goedkoop op de kop kan tikken.Ik heb gisteren toevallig een review gezien van de X2D en die persoon zei hetzelfde. Als je een printer wilt, kan de concurrentie niet op inzake bang for buck. Maar ik ben zelf ook aan het kijken voor een 1e printer. Dan vind ik die kost minder behapbaar voor een hobby waarvan ik niet zeker ben of ik ze ga blijven uitoefenen.
En eerlijk? De meerwaarde van het zelf bouwen van de Prusa wil ik niet. Ik wil iets kopen, uitpakken, en het werkt ongeveer. Afstellen enz tot daar aan toe.
Een A1 zie ik dan bv wel meer zitten als 1e aankoop. Uiteraard, geen heated chamber enz, maar upgraden kan nog als het me echt bevalt.
Ja idem hier, destijds ook de X1C gekocht. Schitterend toestel.Ik weet niet wat je verwacht, maar de X2D is ontzettend veel bang for the buck. Voor mijn X1C heb ik destijds 1450euro betaald met de AMS. Nu kost de X2D combo met AMS maar 850euro en je hebt een dual nozzle, 1.5GT belts, chamber heater....