Mooie printer! Heated chamber, quick change nozzle, 120°C bed temp, 0.9° steppers, ... En de prijs valt goed mee.
Ik heb begin dit jaar een X1C gekocht komende van een MK3S, maar moest ik nu moeten kopen, zou ik deze kopen denk ik.

Precies toch bed adhesion problemen bij dat beige stuk op seconde 42 :p

Ziet er wel een interessante printer uit, maar ik wacht op Bambu's nieuwste die normaal in 2025 zou moeten komen om dan een beslissing te maken van eventueel eentje erbij te nemen.

Precies toch bed adhesion problemen bij dat beige stuk op seconde 42 :p

Ziet er wel een interessante printer uit, maar ik wacht op Bambu's nieuwste die normaal in 2025 zou moeten komen om dan een beslissing te maken van eventueel eentje erbij te nemen.
Wat wordt er verwacht van de nieuwe versie? Ik me wat aan het oriënteren in de wereld van 3D printers en Bambu Labs P1S met AMS lijkt mij hetgeen ik wil.

Wat wordt er verwacht van de nieuwe versie? Ik me wat aan het oriënteren in de wereld van 3D printers en Bambu Labs P1S met AMS lijkt mij hetgeen ik wil.
Er is nog niks over bekend, maar de roep om een grotere printer is enorm.

Ik ben alleszins heel tevreden van Bambu Lab. Goede klantenservice (wel beetje geduld hebben), plug & play printers. Nog geen problemen mee gehad.

Bambu lijkt op papier wel sterker maar ik zou vanwege opensource issues en de exellente support van Prusa toch voor Prusa gaan. Heb momenteel enkel een Mini dus die nieuwe ziet er hoogst interessant uit :)

Er is nog niks over bekend, maar de roep om een grotere printer is enorm.

Ik ben alleszins heel tevreden van Bambu Lab. Goede klantenservice (wel beetje geduld hebben), plug & play printers. Nog geen problemen mee gehad.
Het zou blijkbaar gaan om een flagship. Een pak duurder dan de p1s in dat geval. Dus ik denk dat ik met een p1s nu wel goed ga zitten.

Bambu lijkt op papier wel sterker maar ik zou vanwege opensource issues en de exellente support van Prusa toch voor Prusa gaan. Heb momenteel enkel een Mini dus die nieuwe ziet er hoogst interessant uit :)
Bambu Lab heeft ook uitstekende support.

Ik plak hier even mijn post van in het wielrennersforum. Waarschijnlijk zit hier wat meer ervaring met het 3d printen

Canyon heeft nu een printbestand voor een 3D toolbox op hun website geplaatst. https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes/triathlon-bikes/speedmax/speedmax-cf/
Heb uiteraard zelf geen 3D printer maar iemand die weet waar ik dit wel kan laten maken? Het huidige plastieken dingetje die als toolbox zou moeten dienen ziet er niet uit. Deze nieuwe sluit dan ook naadloos aan op de eventuele aero bidonnen die ik als dedicated gel bidon zou kunnen gebruiken
Heb vandaag mijn 3d geprinte toolbox ontvangen van een firma. Ik heb met het 3d printen geen ervaring maar dit lijkt me toch wel heel erg matig uitgevoerd?

Ik plak hier even mijn post van in het wielrennersforum. Waarschijnlijk zit hier wat meer ervaring met het 3d printen

Heb vandaag mijn 3d geprinte toolbox ontvangen van een firma. Ik heb met het 3d printen geen ervaring maar dit lijkt me toch wel heel erg matig uitgevoerd?

dat is wel heel slecht geprint! Geen supports gebruikt wss.

edit net even in prusaslicer gegooid en uw laatste foto is echt wel duidelijk dat daar een support structure moest komen.

wat raden jullie aan als eerste printer? Lees vaak over Creality Ender reeks en Bambu Lab A1 (Mini).

Creality is wat goedkoper maar je moet deze blijkbaar meer tweaken en prutsen om goeie prints te krijgen terwijl de Bambu gewoon werkt zonder veel extra gepruts.

wat raden jullie aan als eerste printer? Lees vaak over Creality Ender reeks en Bambu Lab A1 (Mini).

Creality is wat goedkoper maar je moet deze blijkbaar meer tweaken en prutsen om goeie prints te krijgen terwijl de Bambu gewoon werkt zonder veel extra gepruts.
Gepruts is wel leuk om de printer te leren kennen maar na een tijdje ben je met niets anders meer bezig en wordt het snel storend.
Hier ben ik van Anet A8 naar prusa mk3s en eerlijk gezegd buiten een nozzle vervangen, wat smeren en mijn belts eens aanspannen heb ik bij die laatste gewoon geen werk aan. Ik print wel niet constant.

Ik ben pro Bambu Lab.
Heb al enkele Creality's gehad ook.

Afgeronde hoeken zijn altijd miserie. Zelfs met supports ziet dat er niet top uit. Het beste resultaat haal je gewoon met een printer die veel en goeie cooling heeft. Ik gebruik altijd chamfers in mijn designs als het langs de onderkant is om dat te vermijden, maar dat lijkt bij dit model minder evident gezien het mooi moet aansluiten met het fietsframe.

Maar een aantal van de andere defecten hebben daar niks mee te maken. Succes om het in orde krijgen met de verkoper, maar zoiets zou ik zelfs niet durven opsturen. Hopelijk heeft hij de skills en materiaal om het deftig overnieuw te doen.

Welk materiaal is dat trouwens? Want PLA zou ik nu niet direct pakken voor een fiets die wellicht af en toe in de zon staat want dat kan wel eens vervormen van de warmte.

Als ge het echt mooi wilt, MJF print laten doen bij JLCPCB ofzo. Wil ge dat budget er niet aan uitgeven, neem dan iemand uit het topic hier met verstand van zaken.

Bambu zonder twijfel.

Thx voor de feedback, had zelf al een kleine voorkeur voor Bambu. Is de A1 mini de moeite of is de buildplate toch wat te klein?

Thx voor de feedback, had zelf al een kleine voorkeur voor Bambu. Is de A1 mini de moeite of is de buildplate toch wat te klein?
Zeker 90% van de dingen die ik maak, passen op een mini, maar hoe erg jij dat gaat vinden als er net iets niet past, ga je zelf moeten bepalen vrees ik.
Maar ik zou allesinds liever een mini hebben dan een grotere Ender als het budget beperkt is.

Mijn partner is van een Creality Ender 3 naar Bambu A1 gegaan en is enorm content door exact de redenen die jij benoemt - voelt voor hem als een echte luxe. Hij zegt ook wat @MorGo7h zegt, hangt volledig af van wat je wil printen. Is het enkel om kleinere dingetjes te printen dan vermoed hij dat een mini meer dan voldoende zou moeten zijn en je zou dan eventueel nog een extra nozzle ofzo erbij kunnen nemen. Ook als je een instapper bent en nog niet zeker weet of het volledig je ding is is de mini wel een 'veiligere' (lees goedkopere) keuze.

Terug
Bovenaan